Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:08:06 GMT

برپایی جشنواره انیمشن در سالگرد تاسیس دانشگاه سوره

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۲۳۹

برپایی جشنواره انیمشن در سالگرد تاسیس دانشگاه سوره

نخستین ﺟﺸﻨﻮاره و ﻣﺴﺎبقه سراسری انیمیشن دانشجویی "بانگ پویایی" توسط دانشگاه سوره برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا طبق خبر رسیده، داﻧﺸﮕﺎه ﺳﻮره در ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺠﻤﯿﻦ ﺳﺎل ﺗﺎﺳﯿﺲ ﺧﻮد و ورود ﺑﻪ ﺟﺮﮔﻪ داﻧﺸﮕﺎه‌ﻫﺎی ﻧﺴﻞ ﺳﻮم ﺑﺮای ﭘﯿﻮﺳﺘﮕﯽ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن رشته اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﺑﺎ دﻧﯿﺎی ﺣﺮﻓﻪ‌ای و ﺑﺎ روﯾﮑﺮد اﯾﺠﺎد ﭘﻠﯽ ﻣﯿﺎن داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ و ﻓﻀﺎی ﮐﺎر اﯾﻦ رﺷﺘﻪ در راستای کارآفرینی دانش‌بنیان، اﻗﺪام ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰاری نخستین ﺟﺸﻨﻮاره و ﻣﺴﺎبقه سراسری انیمیشن دانشجویی "بانگ پویایی" کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد از ۲۶ تا ۳۰ آبان میزبان علاقه‌مندان این رشته خواهد بود.

این جشنواره تخصصی و دانشجویی انیمیشن با محوریت علمی و کارآفرینی و با برگزاری هشت پنل و نشست و کارگاه‌ آموزشی دنبال می‌شود که برنامه‌های آن عبارتند از:

 از کمیک‌استریپ تا انیمیشن: بزرگمهر حسین‌پور، موسیقی انیمیشن: صنم پاشا، انیمیشن تجربه‌گرا: مریم کشکولی‌نیا، عروسک مفصلی استاپ‌موشن: مهدی خرمیان، تیتراژ و انیمیشن: امیر مهران، دیزاین در انیمیشن: حسین صافی و پیچینگ و انیمیشن: علی اسکویی و سید وحید اولیایی.

همچنین یک کلاس ویژه چهارروزه کارگردانی انیمیشن و فیلمسازی کوتاه به روش سی.دبلیو.دی (نگارش خلاق و کارگردانی) با هدایت مجید آقایی برگزار می‌شود و گواهی دانشگاه سوره را هم برای شرکت‌کنندگان دربرخواهد داشت. علاوه بر آن در شش رشته و دو شاخه جمعا بیش از یک میلیارد ریال به حدود ۳۰ دانشجو و دانش‌آموخته برای خلق و تولید آثار انیمیشنی اهدا خواهد شد.

به گفته کیارش زندی ـ مدیر گروه آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سوره ـ در آیین‌ پایانی این جشنواره از استاد نمونه گروه و پایان‌نامه‌های نظری این رشته تقدیر خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشکده هنر، دیگر ویژگی این دوره را یادواره استادان فقید این رشته از جمله اسفندیار احمدیه (پدر انیمیشن ایران)، مرتضی ممیز، وجیه‌الله فردمقدم، مهدی سماکار، پرویز نادری، وحید نصیریان و شهید دکتر حسین فهیمی عنوان کرد و افزود: جایزه دیرین‌دیرین هم به آثار خلاق جشنواره یک حرکت نو در حمایت‌های دانش‌بنیان است.

زندی نمایش انیمیشن‌های منتخب دانشجویی جهان و ایران را نیز نقطه عطف این جشنواره دانست و همکاری خانه سینما، مرکز صبای صداوسیما، آموزشگاه‌های ایده و زیما و کانون‌ پرورش‌ فکری کودکان‌ و نوجوانان در این دوره را بستری مناسب برای این جریان دانشجویی فراگیر و هدفمند دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انيميشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

کد خبر 6080933

دیگر خبرها

  • اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود