Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@04:20:16 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۳۶۹

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر انتظارات بازار برای کاهش عرضه از سوی اوپک افزایش پیدا کرد؛ با این حال رکورد بالای تولید آمریکا، رشد قیمت را محدود کرد. ناطقان: بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۸ سنت (۰.۷ درصد) افزایش یافت و به ۶۷.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۸ سنت (۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد) افزایش نسبت به روز پنج ‌شنبه، به ۵۶.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت از انتظارات برای اقدام اعضای اوپک در محدود کردن عرضه به دلیل واهمه از اشباع عرضه در بازار و تکرار ریزش قیمت سال ۲۰۱۴ پشتیبانی شده است.

نفت بیش از یک چهارم از ارزش خود را از اوایل اکتبر از دست داده که یکی از بزرگترین افت قیمت‌ها از زمان فروپاشی قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴ بوده است.

منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند که عربستان سعودی به عنوان بزرگترین عضو اوپک از این گروه و متحدانش خواسته است تولیدشان را حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز که معادل حدود ۱.۵ درصد عرضه جهانی است، کاهش دهند.

با این حال بانک مورگان استنلی هشدار داد کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای اوپک ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد.

این بانک اعلام کرد هر دو قیمت پایه برنت و وست تگزاس اینترمدیت نفت سبک شیرین هستند و افت آن‌ها، اشباع عرضه در بازار را منعکس می‌کند. کاهش تولید اوپک معمولا نفت سنگین و متوسط را از بازار حذف می‌کند اما مشکل اشباع عرضه نفت سبک شیرین را حل نمی‌کند.

در حالی که اوپک درصدد محدود کردن عرضه نفت خود است، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرده است.

تولید نفت آمریکا تقریبا یک چهارم از ابتدای سال رشد کرده است و اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز صعود کند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید آمریکا در رشد سطح ذخایر نفت موثر بوده است. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به نهم نوامبر، به میزان ۱۰.۳ میلیون بشکه افزایش یافته و به رکورد ۴۴۲.۱ میلیون بشکه صعود کرده است.

بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی اعلام کرد ما دیگر انتظار نداریم قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ به ۹۵ دلار در هر بشکه صعود کند.

در حالی که دورنمای قیمت نفت تیره شده است، برخی از تحلیلگران هشدار دادند که در سال ۲۰۱۹ بازار ممکن است بیش از حد انتظار دچار محدودیت عرضه شود. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش قیمت ، نفت ، بازارهای جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین

به گزارش خبرنگار مهر، مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده است و عصر دوشنبه عصر با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود و گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از ماحصل اجرای این طرح است.

کد خبر 6091927

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران