Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@09:46:28 GMT

پنج استان نیازمند اهدای خون

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۳۸۴

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت::هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه‌ای داشته اند، اما در حال حاضر در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میزان، بشیر حاجی بیگی اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از ۸۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهر‌ها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده‌های آن را در کشور دارد البته در شهر‌هایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آن‌ها زندگی می‌کنند مانند شهر‌های استان‌های گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت ۲۰ باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت ۱۵ و مرکز وصال شیرازی تا ساعت ۲۰ آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. ۹۰ درصد از مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند، اما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A. مثبت و O. منفی نیاز زیادی وجود دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت:راهبرد مجموعه شهرداری تهران در این دوره برگزاری رویدادهای مردمی میدانی با مشارکت خود مردم و باحضور مجموعه نهادهای فرهنگی است تا یک اتفاق خوب را در میدان‌ها و خیابان‌های تهران رقم بزند.

او افزود:  امسال همزمانی نوروز و ماه رمضان باعث شد تا شهرداری تهران برنامه های مفصلی را تدارک ببیند. برنامه بهار قرآن و بهار ایران در پارک لاله و همچنین افطارخونه در بلوار کشاورز برگزار شد. اینها از برنامه‌های شاخص بود که افطاری ساده و برنامه های شاد در آن تدارک دیده شده است. در کنار این موضوع در برج میلاد، عباس‌آباد و دریاچه چیتگر هم برنامه‌هایی در حوزه گردشگری و خدمات رسانی برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در بلوار کشاورز یک اتفاق مهم افتاد و آن کیک ۲تنی جشن تولد امام حسن(ع) بود که به همت سازمان زیباسازی، اوج و سراج بود، همه در این زمینه کمک کردند. البته گروهای جهادی و مردمی هم در برگزاری مراسم و توزیع کیک به مردم، حضور داشتند.

او با بیان اینکه  هر شب بیش از ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم شهروندان می‌شود، افزود: اصل موضوع شادی دسته جمعی مردم و تجربه رویدادهای شاد دسته جمعی در خیابان ها، معابر و میدان‌های شهر است که از یکم ماه رمضان آغاز و تا دهم این ماه ادامه دارد. البته امیدوارم بتوانیم این مراسم را تمدید کنیم.

محمدخانی ادامه داد: برگزاری مراسم های افطاری ساده از مطالبات مقام معظم رهبری است و سالها می‌گفتند که این کار باید انجام شود. همچنین تجربه برگزاری مراسم افطاری ساده در شهرهای بزرگ جهان اسلام  وجود دارد و در بسیاری از این شهرها، شهرداری ها متولی این سفره ها و مراسم افطار هستند که با حضور خود مردم برگزار می‌شود مانند مراسم «افطارخونه طهران» که گروهای مردمی در آن نقش دارند.

او با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم افطارخونه و توزیع کیک۲تنی تولد امام حسن(ع) فراتر از یک کاسه آش و یا یک تکه کیک است، گفت: اصل موضوع ایجاد فضای همدلی و نشاط جمعی بین مردم است زیرا مردم به صورت کلی نیاز به نشاط و شادی جمعی دارند.

کد خبر 840916 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها تهران پایتخت رمضان- افطار

دیگر خبرها

  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • اهدای هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان
  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اهدای ۱۷۹۶ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای ۱۷۹۴ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • اهدای پرچم ایران و فلسطین به مردم در ورودی مراسم محفل