Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت:آمریکا تصور می‌کند با دروغ گفتن و جنگ تبلیغاتی می‌تواند کارهای خود را منزه کند،آمریکا سعی دارد با این جنگ بروی خیانت‌های خود سر پوش بگذارد، همین آمریکا می‌‌خواهد چهره ما را خراب کند اما دنیا با چشم صدق به ایران می‌‌نگرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «آیت الله امامی کاشانی» امروز جمعه(۲۵آبان ماه) در خطبه دوم (سیاسی) نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امام حسن عسگری(ع) و امام زمان(عج) می‌خواهند دل های مردم جهان را به سوی خود بکشانند، اظهار داشت: در این شرایط  در کشوری مثل ایران نباید سودجویی‌های اقتصادی رخ دهد، ما نباید در مسائل اقتصادی اختلال ایجاد کنیم و در تولید خیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: احتکار نباید رخ دهد، باید تولیدات را به مردم نشان دهند تا مردم‌ تصور نکنند که چیزی وجود ندارد، ما باید چهره واقعی خود را نشان دهیم و به سمت گناه نرویم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مفاسد اقتصادی و تلاش‌های بی‌شائبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تاکید کرد: باید تلاش ها بیشتر شود و کسانی که مسئول هستند در مسائل اقتصادی بیش از گذشته تلاش کنند، در آیه ۳۳ سوره مبارکه مائده آمده است که «جنگ محاربه نیست و غارت اموال و اختلال در نظام زندگی یک مساله بسیار مهم‌تر است».

آیت‌الله امامی کاشانی یادآور شد: امروز ترامپ و هم پیمانانش سعی دارند با جنگ رسانه‌ای خود را موفق نشان بدهند اما در هیچ زمانی در تاریخ دنیا هیچ‌کس به اندازه رئیس جمهور فعلی آمریکا چهره منفور نداشته است، این موضوع را باید به قضاوت دنیا گذاشت، امروز دنیا فسادها و جنگ و خونریزی دنیا را می‌بیند و منشاء آن را می‌دانند، پس آمریکا امروز بدترین چهره را در دنیا دارد.

وی افزود: آمریکا تصور می‌کند با دروغ گفتن و جنگ تبلیغاتی می‌تواند کارهای خود را منزه کند، این آمریکا سعی دارد با این جنگ بروی خیانت‌های خود سر پوش بگذارد، همین آمریکا سعی دارد ما را خراب کند در حالی که دنیا با چشم صدق به ایران نگاه می‌کند، البته مساله شهادت و ایثار در مدت بعد از انقلاب در این نمایه از ایران بسیار تاثیرگذار بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: روز به روز بر عزت ایران افزوده می‌شود و در مقابل نفرت عمومی از آمریکا رو به افزونی است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به هفته کتاب و بزرگداشت رحلت علامه طباطبایی بیان کرد: اینکه امروز از فضای اینترنت برای تحقیقات خود استفاده کنیم امری خوب است اما با جمع آوری مطالب و در کنار هم‌ قرار دادن آن دانش ما بالا نمی‌برد و این کتاب است که می‌تواند بروی فزونی دانش ما تاثیرگذار باشد.

وی با گلایه از عملکرد مدیریت مصلی در برپایی نماز جمعه تهران گفت: نسبت به مصلی و مشکلات موجود آن کاری نداریم اما مدیریت باید به گونه‌ای باشد که جهاد در آن مشخص شود، صاحبان مصلی نمازگزاران هستند ‌و سایر افراد مستاجر به شمار می‌آیند، امروز باید به نحوی عمل کرد که در گرما و سرما مدیریت درست برای نمازگزاران صورت بگیرد، مدیریت که با دلسوزی همراه باشد به نتیجه می‌رسد و در غیر اینصورت برکتی در کار نخواهد بود.

 

اسوه بودن برای هرانسانی اتفاق نمی‌افتد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول(عبادی) نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه ائمه تلاش کردند و شهید شدند و این نوع شهادت عاملی برای رشد انسان است، درواقع شهادت درب زندان‌های ظلم و فساد را می شکند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اهمیت اسوه بودن ابراز داشت: اسوه در ادبیات عرب به عنوان تعظیم است، مقام پیامبر(ص) و امامان در شان تعظیم است، به عبارتی دیگر اسوه یک رفتار حسنه است، امام حسن عسگری(ع) نمونه یک اسوه است و این اسوه بودن را خداوند به ایشان اهداء کرده است.

وی افزود: خداوند برخی انسان‌ها را از ابتدا خلقت اسوه قرار داده است که از این رو شاهد هستیم پیامبر اکرم(ص) و انبیاء و اهل بیت(ع) اسوه هستند، کسی اسوه است که سرتا پا نظام وجود را بشناسد و براساس آن عمل کند و انسان‌ها به دنبال آن باشند پس هرکسی اسوه نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مقتدا انسان‌هایی هستند که سایر انسان ها را با خود همراه کنند، اسوه کسی است که نقدها را بپذیرد، در سال ۲۵۵ه.ق امام زمان(عج) غایب شد اما اسوه بودن ایشان ماندگار است، متاسفانه برخی معتقدند که امام عصر(عج) در زمان غیبت نمی‌تواند اسوه باشد زیرا دیده نمی‌شود.

آیت الله امامی کاشانی بیان کرد: در این خصوص نائب د‌وم امام زمان(عج) نامه‌ی برخی علماء را به امام زمان(عج) عرضه کردند و امام عصر(عج) فرمودند« همان طور که خورشید در پس ابرها نور دارد من هم نور دارم و تنها خورشید در پشت ابرها است اما نور آن از بین نمی‌رود و من نیز همین طور هستم و حکایت غیبت هم روزی برای همه آشکار می‌شود».

وی در ‌پایان گفت: اگر حجت نباشد زمین اهل خود را فرو می‌گیرد، زیرا بشریت در فساد خود غوطه‌ور خود خواهد شد.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبریز ۲۰۱۸ هفته کتاب و کتابخوانی بیرجند اردبیل شیراز نهم ربیع الاول آمریکا تامین اجتماعی تصادفات جاده ای جنگ تبلیغاتی اسوه مصلی تهران آیت الله امامی کاشانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • منادی شفاف سازی در تولیت