Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@06:11:02 GMT

5300 نقطه حادثه خيز در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۵۵۳

5300 نقطه حادثه خيز در کشور وجود دارد

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: با اقدامات انجام شده هشت هزار نقطه حادثه کشور به پنج هزار و 300 مورد کاهش يافت.

سردار تقي مهري روز جمعه پس از مراسم تشييع پيکر مرحومان نوربخش و تاج الدين رييس و معاون فقيد سازمان تامين اجتماعي در گرگان طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از نقاط حادثه خيز موجود در کشور 2 هزار نقطه درون شهري و سه هزار و 300 مورد برون شهري هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: نياز داريم که تقاطع هاي حادثه خيز همسطح به غيرهمسطح تغيير يابد و اين مهم نيازمند بودجه و برنامه مدون است.
وي با بيان اين که مجلس شوراي اسلامي براي رفع مشکل بودجه مصوب کرد، افزود: اعتبار منظور شده جوابگوي نيازها نيست و با اين وضعيت نمي توان نقاط پرخطر را کاهش داد.
سردار مهري گفت: در استان گلستان هم بيش از 80 نقطه حادثه خيز و پرخطر وجود داشت که با اقدامات شوراي ترافيک استان اين نقاط کاهش يافته اما براي رسيدن به وضعيت مطلوب بايد بودجه استاني مشخص در اين زمينه اختصاص يابد.
رييس پليس راهور ناجا با تاکيد بر اين که اغلب دوربرگردان هاي موجود کشور مورد تاييد پليس نيست، تصريح کرد: اعتقاد داريم اين نقاط بايد روگذر و يا زيرگذر باشد و نبايد منتظر حادثه اي باشيم تا سپس فکر علاج کنيم.
سردار مهري همچنين در گفتگوي جداگانه با خبرنگاران با تصريح بر اينکه دوربرگرداني که به حادثه و جان باختن رييس و معاون سازمان تامين اجتماعي منجر شد داراي اشکال جدي است، گفت: با اين وجود مقصر و جزئيات سانحه روز گذشته همچنان در دست بررسي است چراکه جاده، راننده و حتي وسيله نقليه هر يک سهمي در بروز حوادث رانندگي دارند.
وي ادامه داد: از 80 دوربرگردان گلستان که مشکل داشتند هنوز 50 مورد رفع مشکل نشده که با توجه به مساحت اين استان رقم بسيار بالايي است.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر قصور احتمالي پليس راه گلستان و اينکه مسير عبور وزير کار و همراهان از سوي پليس تامين نشده بود، گفت: اين مسائل معمولا از قبل برنامه ريزي مي شود و حتما بايد بررسي شود که کيفيت اين کار به چه نحوي انجام شده است.
سردار مهري خاطرنشان کرد: معمولا سفر مقامات به پليس اعلام مي شود تا پيش بيني لازم اتخاذ شود.
همچنين علي اصغر طهماسبي معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار گلستان در خصوص نبود تيم راهور و پليس راه براي کنترل ترافيک دوربرگردان محل وقوع سانحه روز گذشته گفت: اين موضوع در دست بررسي است.
به گزارش ايرنا شريعتمداري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به همراه جمعي از مسوولان اين وزارتخانه روز گذشته سفر کاري به استان گلستان داشت که خودرو همراهان وي در حومه گرگان بر اثر برخورد با تريلي صدمه ديد.
بر اثر اين حادثه تقي نوربخش رييس سازمان تامين اجتماعي و عبدالرحمن تاج الدين معاون وي به شدت مصدوم که پس از انتقال به بيمارستان جان باختند.
همچنين خليل حنيف از مديران ستادي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مصدوم شد که در بيمارستان بستري و تحت درمان است.
3014/2729
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۲۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جادهای ملایر از آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی۱۴۰۳، خبر داد و گفت: با توجه به تاکید دولت خدمتگزار به اصلاح نقاط حادثه خیز راه‌ها در سال جاری بیش از ۲۰ نقطه دارای تصادف شهرستان اصلاح و ایمن‌سازی شد.

هاشم اسکندریان افزود: این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش فوتی های ناشی از تصادفات نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است که این روند در سال آینده با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جادهای ملایر از آمادگی و استقرار ۵۰ نفر راهدار با ۳۳ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در پنج باب راهدارخانه برای استقبال از مسافران نوروزی اشاره و اظهار کرد: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی و انجام فریضه نماز ۱۱ باب مجتمع خدمات رفاهی و  چهار باب راهدارخانه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی گفت: پنج شرکت مسافری اتوبوسی و سواری شهرستان در زمان اجرای طرح نوروزی آماده جابجایی مسافران نوروزی هستند و در زمان اجرای طرح با استقرار میز خدمت در محل ترمینال اتوبوسی و با تلفن گویای۱۴۱ آماده پاسخگویی به شکایات پیشنهادات هموطنان هستند.

 اسکندریان خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت هوشمند راهها هفت دستگاه دوربین نظارتی ۱۶ دستگاه دوربین پلاک خوان و یک دستگاه دوربین توزین درحال حرکت در طول راههای شریانی و اصلی شهرستان به روز رسانی و  دو نقطه دارای تصادف روستایی عباسیه و ازناوله در واپسین روزهای سال جاری اصلاح شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی از همه هموطنان و کاربران جاده‌ها خواهشمندیم با مدیریت سفرهای خود و استراحت کوتاه در مکان‌های ایمن مجتمع های خدمات رفاهی سفری ایمن و بدون حادثه برای خود و دیگران به ارمغان داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل
  • اصلاح ۲۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی ملایر
  • بیش از ۴۱۲ نقطه حادثه خیز در کشور رفع شد
  • ۱۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی رفع نقص می‌شود
  • آمار نگران کننده پلیس راهور از کشته‌های تصادفات
  • ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در گلستان راه اندازی شد
  • کارفرمای معدن طزره دامغان به سه سال حبس محکوم شد
  • اجرای ۷۰۰ نمایش خیابانی در ۳۵۰ نقطه شهر مشهد