Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در یکی از مهمترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکاست آمده که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که با ایران در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌توان جنگید و فقط یک راه داریم و آن هم مذاکره است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برپا شده بود، اظهارکرد: اطلاق امام جواد(ع) به ابن الرضا(ع) طبیعی است، شیعیان عنوان می‌کردند ابن الرضا(ع) به این معنا که شخصیت باعظمتی که شیعه را به عنوان یک جریان قطعی در عرصه سیاسی و اجتماعی امت جا انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله علم الهدی افزود: جریان بنی عباس نیز به این ائمه ابن الرضا می‌گفتند و منظورشان این بود که همان خطری که امام رضا(ع) برای بنی عباس داشت توسط فرزندان آن حضرت نیز وجود دارد؛ اضمحلال خلافت عباسی و خطر بزرگ برای ادامه حکومت بنی عباس در امام جواد(ع) و امام هادی و عسگری(ع) نیز بود.

 

امام جمعه مشهدمقدس گفت: از مانند فردا، امامت امام زمان(عج) پنج ساله آغاز می‌شود؛ در جریان امام هادی و جواد(ع) نیز این قضیه تکرار شد که در سنین پائین به امامت رسیدند؛ وجود مقدس امام زمان(عج) از روز نخست در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز دست شیعه از دامن ایشان کوتاه است و 1170 سال از آن روز می‌گذرد.

 

وی اظهار داشت: وجود مقدس امام زمان(عج) وظیفه خود در ارشاد و مدیریت جامعه را با مباشرت نواب عام صورت می‌دهند اما مهم اصل سوم است که هدایت امام در جریان‌ها و بحران‌های اجتماعی است که این جریان هدایت مستقیم به وسیله خود امام صورت می‌گیرد؛ در جریان بحران‌های امت، وجود اقدس امام این مسائل را هدایت می‌کنند و در این موقعیت‌ها، احتیاجی به ظهور و بروز ندارند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: حرکت اخیر آمریکا را ببینید، از مردادماه تلاش کردند مردم را از تحریم آمریکا بترسانند و تحلیل این بود که 13 آبان امسال، تظاهرات ضدآمریکایی به تظاهرات ضدنظام مبدل می‌شود و پیش بینی اقتصادی این بود که دلار به 30 هزار تومان می‌رسد اما از شکست آمریکا کسی خبر نداشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 مهرماه فرمودند آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این یک سیلی از سوی ایران است، خاطر نشان کرد: این عقب نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک شکست مسئله‌ای است که تحلیلگران آمریکایی نیز به آن اذعان دارند و در سایت هرالد تریبون که از مهمترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکاست آمده که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که با ایران در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌توان جنگید و فقط یک راه داریم و آن هم مذاکره است.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این سایت ادامه می‌دهد اگر بتوانیم رهبری ایران را در فضای مذاکره قرار دهیم، مذاکره ممکن است و این تنها راه ما است؛ البته این سایت عنوان می‌کند ممکن نیست رهبری ایران در فضای مذاکره قرار گیرد زیرا رهبری ایران در داخل و بیرون، بسیار هوشمند عمل کرده و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسئولان مملکت این حرف‌ها را باور کنند و به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را اجرا و رهنمود رهبری را عمل کنند، تصریح کرد: با اعدام دو اخلال گر ارز مردم امیدوار شدند، قوه قضائیه با قاطعیت به مردم امید داد و باید مدیرانی که زمینه افساد فی الارض را فراهم کرده‌اند نیز حداقل محاکمه شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟