Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@04:11:55 GMT

صلح حقیقی بدون عدالت، ابتر است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۸۹۰

صلح حقیقی بدون عدالت، ابتر است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح، در سخنانی با عنوان «نقش عدالت در تأمین سلامت جامعه بشری و صلح جهانی» در مجتمع ولایت اظهار داشت: هم سلامت و هم صلح جزو نیازهای مهم جامعه بشری است اما مسئله‌ای که همیشه مورد پرسش بوده این است که چرا این 2 خواسته انسان‌ها باوجود توافق عمومی بشر تأمین نمی‌شود؟

وی بابیان اینکه امروز باید دید وضع سلامت در دنیا با چه چالش‌های روبه‌رو است افزود: آنچه در یک نگاه گذرا متوجه می‌شویم آن است که متأسفانه سلامت در جامعه بشری عادلانه قسمت نمی‌شود و امکانات سلامت برای برخی فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: حتی در برنامه‌ریزی دولت‌ها در دنیا، بسیاری از طراحی‌ها در عرصه سلامت تأمین‌کننده عدالت برای مردم یک کشور نیز نیست؛ همچون مافیای دارو و تحریم‌های دارویی که کشور ما از آن رنج بسیار برده است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در عرصه تروریسم زیستی، در درون آمریکا، سیاه‌پوست‌ها برای آزمایش‌هایی پزشکی استفاده شدند و یا در گواتمالا آزمایش شرکت‌های آمریکایی برای مبتلا کردن مردم یک کشور به بیماری‌های جنسی و مقاربتی برای اینکه سیر این بیماری و نوع تأثیر دارو را آزمایش کنند، انجام شد که این کار اخلاقی و انسانی نبود و خود آمریکا نیز عذرخواهی کرد و یا در ویتنام هزاران هکتار جنگل را با عامل شیمیایی خشک و مردم را مسموم کردند تا نشان دهند که چون قدرت دارند، هر کاری می‌توانند انجام دهند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه در عرصه صلح نیز وضع خوبی نداریم اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ هرگاه بخواهند جنگ راه انداخته و هرگاه بخواهند صلح می‌کنند و کسی نمی‌تواند جلوی آنان را بگیرد و هیچ کنترلی بر آن‌ها نیست.

دژکام افزود: به‌عنوان نمونه قضیه برجام و رفتاری که آمریکا پس‌ازاین قرارداد با ایران انجام داد، نیازمند داوری جامعه بشری است. آیا صلح با این رفتارهای غیرانسانی و ناعادلانه شدنی است؟ رژیم صهیونیستی به خاطر حمایت آمریکا هر کاری که می‌کند، جرم محسوب نمی‌شود باوجودی که محکومیت ظاهری نیز پیدا می‌کند. حال با چنین وضعی که سلامت و صلح در جهان دارد، چگونه باید به آینده بشریت فکر کرد؟

وی با بیان اینکه اسلام می‌تواند پاسخی مناسب برای وضعیت امروزی جهان داشته باشد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که به سمت عدالت پیش برویم تا صلح و سلامت در دنیا تأمین شود، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، اگر صلح با عدالت پشتیبانی نشود، هیچ‌گاه پایدار نخواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد، ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد، ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست
  • بازتاب گسترده عملیات تنبیهی وعده صادق در فضای حقیقی و مجازی
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش