Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه مبارز ه با فساد و ظلم از رسالت‌های مهم مسلمانان است گفت: در این راستا رسالت و ماموریت مسئولان بسیار مهم است و باید در اولویت قرار بگیرد. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت و تبریک هفته وحدت به اهمیت و جایگاه اتحاد در جامعه پرداخت و اظهار داشت: تقویت وحدت در همه ابعاد سبب رشد و توسعه جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به وجود اشترکات دینی در همه ادیان مختلف الهی گفت: ادیان الهی در جهان باید بر اشترکات دینی خود تاکید، تقویت و تکیه کنند و نگذارند حاکمیت طاغوت و ظلم در جوامع مستقر شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه وجود اختلافات ریشه‌ای در همه ادیان و مذاهب وجود دارد تاکید کرد: برخی از روی غرض‌ورزی یا جاهلیت زمینه اختلاف در جامعه تقویت می‌کنند که باید بصیرت ‌افزایی در شناخت دشمن تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در اختلاف و سلایق باید اخلاق رعایت شود خاطر نشان کرد: دشمن برای ایجاد دسیسه راههای مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد که از نقاط ضعف مسلمانان در ایجاد تفرقه و اختلاف سوء استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام دشتی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و با بیان اینکه در عمر 28 ساله این امام همام مظلومیت‌های فراوانی مشاهده می‌شود تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) که باید زمینه امامت مهدی موعود(عج) فراهم می‌کرد در طول حیات پربرکت خویش مورد ظلم و ستم‌های فراوان دشمنان قرار گرفت.

امام جمعه موقت بوشهر شهادت امام حسن(ع) را نقطه عطفی در تاریخ شیعه دانست و افزود: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، امامت مهدی موعود(عج) آغاز شد و در این زمینه انتظار فرج(عج) وظیفه همه مسلمانان است.

خطیب نماز جمعه بوشهر انتظار فرج را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود(عج) دانست و تاکید کرد: در این راستا با توجه به اینکه امام زمان(عج) برای اقامه عدل و مبارزه با ظلم  و فساد  ظهور می‌کند مسلمانان باید زمینه مبارزه با ظلم و فساد در جامعه را فراهم کنند.

وی مبارزه با ظلم و فساد را از رسالت‌ها و وظایف مهم مسلمانان دانست و گفت: مبارزه با ظلم و فساد وظیفه همه است که مسئولان در این عرصه باید آنرا در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه امامان(ع) در راه مبارزه با ظلم و فساد شهید شدند افزود: امام حسن عسکری(ع) در سن 28 سالگی در این مسیر شهید شدند که مسلمانان باید این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر توجه به وحدت در لایه‌های مختلف اجتماع افزود: نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه در همه سطوح جامعه وجود دارد که باید افراد منافق و اختلاف برانگیز شناسایی شود و در مسیر آنان قدم گذاشته نشود.

وی، اربعین حسینی را نماد اتحاد بشریت در همه ادیان الهی دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی با حرکت‌ها و رفتارهای مذبوحانه مانندموریانه رخنه و نفوذ می‌‌کنند تا زمینه اختلاف و تفرقه را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تشیع انگلیسی یا شیعه لندنی را زنگ خطر برای شیعیان دانست و گفت: این گروه هیچ مرجع تقلید و ولایت قبول ندارند چراکه دست استعمار در آن نفوذ کرده و رواج آن بین جوانان از اهداف مهم دشمنان است که باید در این عرصه بسیار هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اختلاف سیاسی و سلایق در جامعه افزود: پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه به سبب اختلافات سیاسی تنش‌هایی در جامعه است که دشمن از این اختلافات سوء استفاده  و مشکلاتی  ایجاد می‌‌کند.

وی، با تاکید بر تحقق وحدت و انسجام در همه سطوح جامعه افزود: کسانیکه علاقه به نظام، ولایت و رهبر معظم انقلاب دارند باید از اختلافات درونی پرهیز و وحدت را تقویت کنند تا دشمن نتواند از آن بهره ببرد.

انتهای پیام/

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان جویم با حضور رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان فارس، فرماندار جویم، رئیس دادگستری شهرستان، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و سایر مسئولان در سالن اجتماعات شهرداری جویم برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست ضمن قدردانی از خدمات امام جمعه شهرستان در پرورش رشد فکری، اعتلا و پیوند همبستگی جوانان و نظام اسلامی اظهار کرد: شخصیت حقوقی امام جمعه در هر شهرستانی باید شاقول تشخیص انحراف و حرکت در مسیر حنیف هدایت و رستگاری باشد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، نعمتی بی‌بدیل از جانب خداوند متعال برای مؤمنان و محل اجتماع خوبان است، ادامه داد: این مستحکم‌ترین سنگر دفاع از اسلام به فرموده امام خمینی(ره) و در رأس همه امور و به فرمایش مقام معظم رهبری خدمت به آن، خدمت به دین و تقواست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با تأکید بر اینکه نماز جمعه یکی از سنگر‌های محکمی است که توانست فتنه‌های ترکیبی علیه ایران را ابتر گذاشته و موجب تثبیت مواضع برحق نظام جمهوری اسلامی شود، افزود: هرچه ارتباط بین ستاد نماز جمعه و مراکز علمی و جامعه نخبگانی بیشتر شود؛ آثار مبارک آن در ابعاد مختلف جامعه مشهود و نمایان‌تر خواهد شد.

زارع با اشاره به همکاری دفتر تقریب مذاهب اسلامی این دانشگاه با ستاد نماز جمعه شهرستان‌های لارستان و جویم، خواستار تداوم این همکاری‌های مؤثر و بابرکت شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل احمدی امام جمعه سابق شهرستان جویم هم ضمن قدردانی از شخصیت علمی و انقلابی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، وی را از حامیان برجسته نماز جمعه این شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام عادل حاجی‌پور رئیس شورای ساستگذاری نماز جمعه استان فارس هم با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: ارتباط مستحکم نماز جمعه با دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه می‌تواند این نهاد را در جایگاه خود مستحکم‌تر کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم