Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - امام جمعه اهل‌سنت ايرانشهر در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به اهميت تربيت صحيح و اسلامي فرزندان از ديدگاه اسلام گفت: والديني که در اين امر کوتاهي کنند گرفتار عذاب الهي و آتش جهنم مي‌شوند.

به گزارش ايرنا، مولوي عبدالصمد کريم زايي در بخشي از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته افزود: خانواده به عنوان کوچکترين نهاد اجتماعي، آسيب پذيري زيادي دارد که اگر اين آسيب ها کنترل نشوند به جامعه لطمه مي‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: خانواده نقطه آغاز تربيت فرزندان است و بايد تربيت اسلامي مد نظر والدين باشد و در اين زمينه از الگويي درست همراه با موازين شرعي و دين مبين اسلام بهره گيرند.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر به مراحل بلوغ فکري و جسمي کودکان اشاره کرد و گفت: هرگونه کم کاري در خصوص تربيت فرزندان آسيب هاي فردي و اجتماعي را به دنبال دارد و اگر مي خواهيم که جامعه اي مترقي و متعالي داشته باشيم بايد در تربيت فرزندان حساسيت بيشتري داشته باشيم.
وي افزود: مقصر اصلي جواناني که گرفتار ناهنجاري هاي اجتماعي، اعتياد، منکرات و فساد مي‌شوند والدين آنها هستند.
مولوي کريم زايي بيان کرد: نيروي انتظامي هم وظيفه دارد با افراد مخل امنيت و جوانان منحرف برخورد کند زيرا اينگونه افراد آسايش و آرامش جامعه را بر هم مي‌زنند.
7314 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان گفت: این هنر جمهوری اسلامی است که انسان های بزرگ و باشرف در تابلوی انسانیت به تصویر کشید و این ادامه پیدا کرد و چهره ای تابناک شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده جبهه مقاومت و چنان محبوب شد که سردار دلها است ،این شهید در سنگرهها چنان خود را مطرح کرد که در جهان چهره ای  شاخص است.
 وی با محکومیت ددمنشی های رژیم کودک صهیونیستی  افزود:در غزه امروز هم زنان و کودکان را می کشند تا رژیم جعلی اسرائیل می خواهد خیالش راحت باشد که رزمنده دیگر نیست اما غافل از اینکه صندوقچه ای که موسی را فرستاد برای نجات صندوقچه ای دیگر برای نجات فلسطین می فرستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌‌سلیمانی با تبیین برکات شب های قدر تاکید کرد:،نماز ، قرآن، توجه به دعاها در این ماه و اوج  ضریب این ماهها شب های قدر است درک این شب ها مهم است .
وی افزود: این شب ها مصادف شده است با شهادت امام هدایت و روز شهادت امام علی )ع) با روز طبیعت مصادف است که باید جوری رسم را اجرا کنیم که به شئون امامت خدشه ای وارد نشود و هنجار شکنی صورت گیرد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: امام علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر اجازه  ندادند که حاکمیت امامت در میدان عمل صورت گیرد تا جهان بشریت طعمه آن را بچشند و دوران کوتاهی بود ودلیل آن هم گروهی از خواص هوا و هوس را ترجیح دادند .

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تشکیل خانواده ،تحکیم خانواده ،خانواده متعالی سه محور هم در حوزه خانواده و تربیت  دانست وافزود: محور اول تدوام نسل است و این نسل ها باید باشند و محور دوم خانواده باید کانون آرامش و امنیت باشد و مادر محور آرامش است و معنی آن این نیست که پدر نقش ندارد این دو مکمل هم هستند پدر تکیه گاه خانواده است و این خودش ارامش تولید می کند و مادر محور است و بدون این دو آرامش ناقص است.
امام جمعه کرمان بیان کرد:  آرامش باید از خانواده به جامعه منتقل شود و وارد اجتماع شود و باید حدود در اجتماع رعایت شود ولی در خانواده داخل زندگی خود بخشی از مقررات که باید در بیرون رعایت کند داخل خانه الزام به رعایت آن نیست و کسی که باید وارد حریم خصوصی کسی شود باید اجازه بگیرد و این فرق بین زندگی و خصوصی است ،و در خانه باید مودت و محبت باشد .

امام جمعه کرمان ادامه داد: محورسوم نگاه متعالی تربیت مطرح می شود که وظیفه مهمی برگردن خانواده است ،پدر و مادر در قبال تربیت روح و روان بچه ها مسئول هستند در  تربیت دینی نقش  مسئولیت دارند ،باید در تربیت همه تلاش را کنند که عقل بر نفس پیش گیرد که اگر نفس حاکم شود بزرگترین خیانت را در حق بچه ها و جامعه انجام می دهند کسانی که فقط به فکر مسکن و خوراک بچه ها هستند  خطرناک است

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی
  • سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی آسیب سخت دیده است
  • جمهوری اسلامی توانست جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند
  • ۳ رکن اصلی جامعه ایمانی در نگاه قرآن
  • تربیت قرآنی فرزندان نسل سالمی را تحویل جامعه می دهد
  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!