Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- اتحادیه عرب در حالی که برخی کشورهای عربی آشکار و پنهان در پی عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، روز گذشته بنا بر درخواست فلسطین، نشستی فوق العاده در سطح نمایندگان کشورهای عضو برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری این نشست، بررسی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود و البته «احمد ابوالغیط» دبیر کل این اتحادیه به دلیل سفر، در این نشست حضور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دیاب اللوح» سفیرفلسطین در قاهره و نماینده این کشور در اتحادیه عرب پیش از این نشست گفته بود، این نشست باید منجر به اقدام های عملی برای مقابله با چنین تجاوزها و جنایت هایی شود و کشورهای عربی باید از طریق اتحادیه عرب به صورت متحد و یکصدا پیام واحدی مبنی بر مخالفت با این تجاوز ارسال کنند و از جامعه بین الملل بخواهند از مردم فلسطین حمایت کند.
این نشست روز پنجشنبه در ساختمان اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد و جنایت های روشمند رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار توقف این تجاوزها و حمایت از مردم فلسطین شد.
شورای اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود در این روز، جنایت ضد غیر نظامیان بی دفاع را جنایت جنگی و ضد انسانی دانست و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی خواست از غیر نظامیان در نوار غزه حمایت کنند .
اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جنایت ضد مردم فلسطین دانست و تاکید کرد، عاملان این جنایت باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند و از سوی دیگر شکست شورای امنیت را در خصوص موضع گیری شایسته در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی محکوم کرده و از آن خواست به وظایفش در قبال حفظ امنیت و صلح در جهان عمل کند.
اتحادیه عرب در حالی این نشست را در مورد فلسطین برگزار کرد که برخی کشورهای عربی به بهانه ها و با پوشش های مختلف سعی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند و حتی اخباری مبنی بر همدستی آن ها برای کشتار مردم فلسطین به گوش می رسد و به همین دلیل به نظر می رسد در چنین شرایطی، نشست های اتحادیه عرب در حد برگزاری جلسه و محکوم کردن بدون هرگونه اقدام عملی ضد رژیم صهیونیستی آنگونه که نماینده فلسطین در اتحادیه عرب خواسته بود، باقی می ماند.
رسانه ها به تازگی خبرهایی مبنی بر درخواست عربستان از رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه و هدف قرار دادن حماس منتشر کردند که این باعث ایجاد سر و صدای زیادی در منطقه شد.
«سامی ابوزهری » سخنگوی حماس که این روزها در الجزایر به سر می برد، روز گذشته در گفت و گو با روزنامه الجزایر «الشروق » گفت، برخی کشورهای عربی این روزها در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، این به معنای از پشت خنجر زدن به مردم فلسطین است، عرب ها باید موضع گیری تندی در قبال قاتلان مردم فلسطین داشته باشند نه اینکه صهیونیست ها در کشورهای عربی مورد استقبال گرم مقام ها قرار بگیرند، فلسطین کسانی را که در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشند را نمی بخشد.
ابوزهری در خصوص خبر درخواست یک کشور عربی (عربستان) از نتانیاهو برای حمله به نوار غزه نیز گفت، این خبر در رسانه ها منتشر شده است ، ما اطلاعاتی در خصوص نداریم اما این کشور باید در خصوص این خبر توضیح دهد.
با توجه به شرایط حاکم بر جهان عرب و تلاش های آشکار و پنهان برخی کشورهای عربی برای میزبانی از صهیونیست ها به نظر می رسد جلسات اتحادیه عرب در خصوص فلسطین در حد یک جلسه اداری باقی می ماند و نباید انتظار نتیجه ملموسی از آن داشت.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه عرب فلسطين رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض

به گزارش قدس‌آنلاین، نیروهای امنیتی ایالات متحده پیش‌تر از بازداشت ۱۳۳دانشجوی معترض به جنگ در این دانشگاه خبر داده بود. اما منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند تظاهرات گسترده دانشجویان مقابل دانشگاه کلمبیا در همبستگی با همکلاسی‌های بازداشت شده با قدرت ادامه دارد. 
اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن هم از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمده‌اند. همزمان، بوستون گلوب از تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین در کالج امرسون بوستون و مؤسسه فناوری ماساچوست برای همبستگی با دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا خبر می‌دهد. 

شنای دولت بایدن خلاف جریان آب!

جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه که به فاجعه‌های انسانی منجر شده، حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا را به اوج رسانده است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل است، مسئله‌ای به‌شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است. برخی کارشناسان معتقدند جنبش حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا به بزرگی جنبش ضد جنگ در دهه ۶۰ و ۷۰ علیه جنگ ویتنام نیست، اما اگر اسرائیل جنایت‌هایش را افزایش دهد و برخورد پلیس بیشتر شود، اعتراضات از اینکه هست بیشتر می‌شود.
اعتراضات در آمریکا به روندهای جاری در فلسطین در شرایطی است که مقامات این کشور بی‌توجه به موج مردمی در حال شارژ و تزریق پول و سلاح به ماشین کشتار اشغالگران هستند. در این مسیر، پس از چندین ماه وقفه، در نهایت سنای آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ۷۹رأی موافق، لایحه بسته ۹۵میلیارد دلاری آمریکا که بیش از ۲۶میلیارد آن سهم اشغالگران صهیونیستی است را تصویب کرد. این حرکت با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شده و برخی از معترضان کمک به اسرائیل، روبه‌روی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. مردم برای ساعاتی اطراف خانه چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا را بسته و خواستار پایان تأمین مالی نسل‌کشی در غزه شدند. 


جریمه انتقاد در مهد دموکراسی اروپا!

مشت آهنین دولت بایدن در برخورد با مخالفان جنگ غزه در حالی است که در آن سوی آتلانتیک هم رویه‌ای مشابه در پیش گرفته شده است. در این مسیر، فرانسه که از دیرباز مدعی مهد دموکراسی در جهان است، این روزها با هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی آشکار آن‌ها در غزه بدترین برخوردها را می‌کند. روز گذشته «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس این کشور، او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است. 
چنین تصمیمی در شرایطی گرفته شده که مقامات فرانسه چند سال پیش، انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عنوان آزادی بیان توجیه می‌کردند، اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک‌ترین انتقادی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تحمل خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار: جاوید  

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد