Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریبز، گفت: ادبیات سخیف مقامات آمریکایی علیه ملت ایران، بی اعتنایی مردم به توطئه‌های آنها، ثبات نسبی در باز ارز و سکه و نتایج انتخابات مجلس در آمریکا نشان داد که سناریوی تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکا در تهدید ملت ایران، نشان دهنده هراس آن‌ها از شکست زود هنگام حربه تحریم‌ها است، چنان که سران قریش در سال هفتم بعثت از مسلمین می‌خواستند به ازای دریافت غذا دست از ایمانشان بردارند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: ملت قهرمان ایران اسلامی موظف شده‌اند تا آمریکا را در آخرین مرحله از تحریم‌ها شکست داده و سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.

خطیب جمعه تبریز، تصریح کرد: با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان، هر دو حزب خود را برنده انتخابات می‌دانند، اما با توجه به سیاست هر دو حزب نسبت به ایران، این انتخابات تاثیری بر کشورمان نداشته و پیام این انتخابات به برخی از جریان‌های داخلی کشور، پرهیز از خوش بینی نسبت به تغییرات درونی آمریکا و ترامپ است.

وی بیان کرد: به اعتقاد صاحب نظران غربی و اندیش‌مندان آمریکایی، سقوط این امپراطوری و تبدیل آن به یک چالشگر بی‌تاثیر در تحولات میدانی چه با حضور تراپ و چه با حضور افراد دیگر، اتفاق می‌افتد، اما ترامپ نقش تسهیل کننده در روند سقوط آمریکا را دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان این که آمریکا در تلاش است تا مسلمانان جهان وحدت نداشته باشند، گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای طرح یکی از مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌های امروز جهان اسلام است، وحدت مسلمانان جهان علیه سلطه‌گری مستکبران جهان از مهم‌ترین نیازهای امروزی کشورهای اسلامی است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با تاکید به اینکه اهمیت به فرهنگ بسیجی وظیفه همگانی است، تصریح کرد: بسیج از نظر امام راحل دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمان، اخلاص، آرمان‌گرا، تکلیف‌گرا، دشمن‌شناس و قانون مدار است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه بسیج با همکاری نیروهای مسلح دست متجاوزان را قطع کرده است، ادامه داد: بسیج در رابطه با علم نیز پیشرفت‌های زیادی به دست آورده است.

امام جمعه تبریز، در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ۲۶ آبان، یادآور فداکاری‌های رزمندگان اسلام در سال ۵۹ و روز شکست حصر سوسنگرد است، گفت: آزادی سوسنگرد از مسائلی مورد تاکید امام بود و مقام معظم رهبری و رزمندگان لشکر عاشورا در این میان نقش بسیار موثری داشتند، وحدت نیروهای مسلح یکی از رموز پیروزی شکست حصر سوسنگرد بود.

وی در ادامه با تقدیر از حضور با شکوه مردم ایران در عزاداری اربعین حسینی بیان کرد: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران ایرانی به دلیل نحوه ارائه ارز باشند، مشکلاتی مثل کمبود وسایل نقلیه در مرزها باعث ناراحتی زائران شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، همچنین به هفته کتاب و کتبخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه دانشمندان است، رشد علمی در جامعه به برکت وجود کتاب بوده و علم با تمامی ارزشی که دارد، اگر انتقال نیابد، کوچک ترین ارزشی نخواهد داشت و این ممکن نیست مگر با کتاب، از اداره فرهنگ و ارشاد استان درخواست می‌کنیم که برای ترویج کتاب خوانی، کتابخانه‌های عمومی در محلات را رواج دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های اول نماز جمعه تبریز با تسلیت شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: امام حسن عسگری در شرایط سخت سیاسی و اجتماعی حکومت عباسی ۶ سال هدایت و زعامت شیعیان جهان را عهده دار بود و شاگردانی بزرگی برای ترویج دین اسلام و پاسخگویی به شبهات دینی تربیت کرد.

وی افزود: دوران امامت امام حسن عسگری حساس ترین دوران تاریخ شیعیان محسوب می‌شود چرا که در آن دوران شیعیان بعنوان قدرتی عظیم در عراق فعالیت می‌کرد.

امام جمعه تبریز گفت: بعداز شهادت امام حسن عسگری هدایت و رهبری دنیا از سوی حضرت حق به آخرین منجی عالم بشریت سپرده شده که از پس پرده غیبت جهان زیر سایه لطف و رحمت آن وجود با برکت بهرمند است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ادامه داد: سرآغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ مهدویت در دنیا است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن سیاست و اقتصاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز شکست تحریم های آمریکا ملت ایران وحدت مسلمانان نمازجمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه بوشهر، اظهار داشت: رضایتمندی مردم از بانک مهر بوشهر نشان از تعامل این بانک با مردم و درک مردم از این است که بانک در مقام خدمت است.

وی با اشاره به سه شکل نظام بانکی، افزود: یک بانک باید در فضای خدمتگزاری اقدامات حمایتی انجام دهد و تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پایین و اقساط درازمدت به مردم ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یادآور شد: نظام بانکداری کشور دچار بیماری جدی است و اثرات آن به جای دیگر هم اصابت می کند.

وی خواستار تسریع در ارائه خدمات بانکی به ویژه در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و عنوان کرد: روابط عمومی بانک مهر باید کارهای بزرگی که این بانک انجام داده است را با ارتباط گیری با صداوسیما و تولید کلیپ های کوتاه منعکس کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: خدمات به موقع و قرض الحسنه باعث اعتماد و مراجعه بیشتر مردم شده و می تواند این بانک را به عنوان یک مدل و الگو مطرح کند.

وی تاکید کرد: بانک ها در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به مردم به ویژه نیازمندان مانند توزیع بسته های معیشتی ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار افزایش شعبات بانک مهر ایران در استان بوشهر شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه