Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوربین‌های عکاسی باکیفیت اصلاً قیمت ارزانی ندارند به‌خصوص اگر از نوع DSLR یا بدون آینه باشند و در کنار آن، لنز‌های متعددی خریده باشید؛ و با این وجود، ما معمولاً از این وسایل به‌خوبی مراقبت نمی‌کنیم. به همین خاطر اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، باید از آن به‌خوبی مراقبت کنید و در ادامه ۸ توصیه مربوط به این موضوع را مطرح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. لباس شما یک تمیزکننده مناسب نیست
لباس‌هایی که می‌پوشید خیلی سریع عرق بدن و موارد دیگر را جذب می‌کنند، پس چرا با استفاده از آن می‌خواهید لنز خود را تمیز کنید؟ بله، در زمانی که عجله دارید، استفاده از لباس بسیار راحت‌تر است، ولی در نهایت احتمالاً لنز خود را کثیف‌تر می‌کنید یا شاید هم به پوشش نوری لنز خود آسیب می‌رسانید. همچنین لباس‌ها می‌توانند خراش‌های ریزی را بر سطح لنز ایجاد کنند و به همین خاطر توصیه می‌شود که شیشه عینک‌های طبی را با لباس خود تمیز نکنید. علاوه بر لباس‌ها، برای تمیز کردن لنز‌ها از دستمال کاغذی هم استفاده نکنید. بهترین راه برای تمیز کردن لنز، استفاده از دستمال‌های مخصوص این مخصوص و پارچه‌های میکروفایبر است.

۲. از بند دوربین استفاده کنید
مطمئناً دوست ندارید که دوربین گران‌قیمت شما هنگام عکاسی از دستتان رها شود و به زمین بیفتد. به همین خاطر اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، حتماً از بند مخصوص آن استفاده کنید که معمولاً در جعبه‌های آن‌ها چنین چیزی وجود دارد. حتی اگر از جنس و طرح این بند موجود در جعبه دل خوشی ندارید، خوشبختانه در این زمینه تنوع زیادی وجود دارد و می‌توانید بند موردنظر خود را خریداری کنید. این بند را بر شانه‌ی خود قرار دهید، بر دور مچ دست بپیچانید یا آن را بر گردن خود بیندازید. با این کار، نه‌تن‌ها احتمال افتادن دوربین خیلی کمتر می‌شود، امکان دزدیدن آن هم کاهش می‌یابد.

۳. استفاده از درب لنز را فراموش نکنید
دوربین شما هم خیلی دوست دارد از مناظر مختلفی عکس ثبت کند، ولی احتمالاً از گرد و خاک، آب و موارد این‌چنینی دل خوشی ندارد. اگر مشغول عکاسی نیستید، گذاشتن درب لنز را فراموش نکنید و اگر لنزی به دوربین وصل نیست، حتماً از درب جایگزین لنز استفاده کنید تا سنسور کثیف نشود. هرچند چنین موضوعی کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد، ولی گاهی اوقات فراموش می‌شود. در بیشتر مواقع، لنز‌ها از خود دوربین گران‌تر هستند و حتی اگر این‌گونه نباشد، دوربین DSLR و بدون آینه بدون حضور لنز کاربردی ندارند. به همین خاطر همواره مراقب لنز‌های خود باشید.

۴. از سنسور دوربین محافظت کنید
سنسور‌ها در برابر گرد و خاک و موارد این‌چنینی بسیار آسیب‌پذیر هستند. حتی کوچک‌ترین ذرات هم می‌توانند به سنسور آسیب برسانند و عکس‌های گرفته‌شده را تحت تأثیر قرار دهند. اگر همواره از لنز‌های متنوعی استفاده می‌کنید، کثیف شدن سنسور اتفاق عجیبی به‌حساب نمی‌آید و این اتفاق حتی برای سنسور‌های امروزی که می‌توانند به‌صورت خودکار تا حدی خود را تمیز کنند، رخ می‌دهد. اگر می‌خواهید طول عمر دوربین و سنسور آن را افزایش دهید، بهتر است که همواره لنزی به دوربین متصل باشد و در مواردی که لنزی به دوربین وصل نیست، حتماً از درب جایگزین لنز استفاده کنید. همچنین اگر در مکانی می‌خواهید لنز خود را تعویض کنید، بهتر است حین این کار دوربین را به سمت پایین بگیرید تا شانس کمتری برای ورود گردوغبار و موارد مشابه به سنسور دوربین وجود داشته باشد. راه‌های زیادی برای تمیز کردن سنسور وجود دارد، ولی اگر فکر می‌کنید از پس این کار برنمی‌آیید، می‌توانید به مراکز تعمیر دوربین مراجعه کنید که چنین کاری را به‌راحتی انجام می‌دهند.

۵. مراقب کارت حافظه باشید
به طور کلی توصیه می‌شود که هنگام روشن بودن دوربین، کارت حافظه را از دوربین خارج نکنید. زمانی که دوربین‌ها در حال استفاده از کارت حافظه هستند، معمولاً چراغ کوچکی که در بدنه قرار دارد، روشن می‌شود و به همین خاطر قبل از بیرون آوردن کارت حافظه به این چراغ نگاهی بیندازید. اگر دوربین همچنان در حال ذخیره عکس‌ها باشد و شما کارت حافظه را خارج کنید، احتمالاً تعدادی از عکس‌ها را از دست می‌دهید. بعد از اینکه از عکس‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کردید، بهتر است که در خود دوربین کارت حافظه را مذکور را فرمت کنید که چنین کاری به‌راحتی از طریق منوی دوربین قابل انجام است. در نهایت باید بگوییم که اگر هنگام استفاده از کارت حافظه جدید با خطایی برخوردید، ابتدا آن را با نرم‌افزار دوربین فرمت کنید و سپس دوباره کارت حافظه مذکور را امتحان کنید.

۶. قبل از عکاسی باتری دوربین را شارژ کنید
این توصیه ارتباط چندانی با افزایش طول عمر دوربین عکاسی ندارد، ولی در کل توصیه‌ی مفیدی محسوب می‌شود. همواره قبل از اینکه از دوربین خود برای عکاسی کردن استفاده کنید، به میزان شارژ باتری آن نگاهی بیندازید. باتری خالی دوربین شما را خراب نمی‌کند، ولی احتمالاً باعث می‌شود که سوژه‌های زیادی را از دست بدهید. همچنین قبل از بیرون بردن دوربین از خانه یا محل کار، حتماً از حضور باتری در دوربین خود اطمینان حاصل کنید. تقریباً تمام عکاس‌ها حداقل یک‌بار دوربین خود را بدون داشتن باتری به بیرون برده‌اند.

۷. کیف دوربین را فراموش نکنید
شاید استفاده و حمل‌ونقل کیف و کوله‌پشتی دوربین کاری سخت باشد، اما راحت‌ترین کار برای افزایش طول عمر دوربین همین مورد است. البته برای دوربین خود از هر نوع کوله‌پشتی و کیفی نباید استفاده کنید بلکه این موارد باید بتوانند تا حد زیادی جلوی ضربات وارده را بگیرند و در مورد کوله‌پشتی‌ها، محفظه‌های متفاوتی برای دوربین و چند لنز هم داشته باشند.

۸. تعداد شات‌های زده شده را بررسی کنید
هرچند دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای از لحاظ مکانیکی ساده‌تر از مدل‌های آنالوگ هستند، ولی حتی این دوربین‌ها هم از قطعات مکانیکی متحرک بهره می‌برند. یکی از مهم‌ترین این قطعات، شاتر است که با باز و بسته شدن، نور محیط را به سنسور می‌رساند. عمر مفید کارکرد شاتر‌ها معمولاً بین ۱۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بار است که شاید در نگاه اول اعداد بسیار بالایی باشند، اما بالاخره یک روز دوربین شما هم به این عدد می‌رسد. اگر به نهایت عمر مفید شاتر دوربین خود نزدیک شده‌اید و فکر می‌کنید عملکرد آن دیگر دقت روز اولش را ندارد، می‌توانید به یک تعمیرگاه دوربین مراجعه کنید تا آن‌ها قطعات مربوط به شاتر را تعویض کنند. هرچند چنین کاری هزینه در پی دارد، ولی در عوض به جای خرید یک دوربین جدید، با پرداخت مبلغ به‌مراتب کمتری می‌توانید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید.




منبع: دیجی مگ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عکاسی دوربین عکاسی لنز دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!

آفتاب‌‌نیوز :

بنر‌های تبلیغاتی یکی از ابزار‌های قدرتمند و قدیمی در صنعت تبلیغات از قدیم تا به امروز بوده است و صاحبین کسب و کار با انواع بنر‌های تبلیغاتی در انواع تبلیغات خود سر و کار دارند. امروز در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی که رعایت کردن آن‌ها باعث حرفه‌ای‌تر شدن و همچنین افزایش بازدهی تبلیغات شما خواهد شد را معرفی کنیم.

بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی چیست؟ ابتدا در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بنر‌های تبلیغاتی دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر کدام با توجه به نوع استفاده دارای فرمت و سایز متفاوتی می‌باشند. از بنر‌های تبلیغاتی جهت افزایش آگاهی از برند، تبلیغات محصول یا خدمات و... در فضای وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

بنر متحرک گیف، بنر تبلیغاتی ثابت برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، بنر‌های اسلایدر و دسته‌بندی‌های وب سایت‌ها و... انواع مختلف بنر‌های تبلیغاتی می‌باشند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف بنر‌های تبلیغاتی جلب توجه هرچه بیشتر مخاطب هدف به سمت محصول یا خدمات شما می‌باشد.

در طراحی انواع بنر‌های تبلیغاتی، تفاوتی ندارد که برای تبلیغات استفاده شود یا برای معرفی در سایت و شبکه‌های اجتماعی باید نکات مهمی رعایت شود که در ادامه به معرفی و توضیح در مورد هر کدام خواهیم پرداخت، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

حجم استاندارد بنر تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در طراحی و تهیه انواع بنر‌های تبلیغاتی، حجم استاندارد آن می‌باشد. هر بنر تبلیغاتی نسبت به نوع آن می‌تواند حجم متفاوتی داشته باشد، ولی بهینه بودن و پایین بودن حجم بنر تبلیغاتی شما باعث بارگزاری سریع آن و در نتیجه بیشتر دیده شدن آن خواهد شد. برای مثال در طراحی بنر گیف که به صورت تخصصی در سایت بنرساز انجام می‌شود، محدودیت حجمی ۱۵۰Kb برای همه بنر‌های لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی سایت‌ها بنر‌هایی با حجم +۱۰۰kb را برای تبلیغ قبول نمی‌کنند. هر چقدر حجم بنر تبلیغاتی شما کمتر باشد، زودتر به نمایش در خواهد آمد و این باعث افزایش بازدهی و در نتیجه افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

طراحی بنر گیف توسط بنرساز

استفاده از فراخوانی به اقدام (Call to action)

دکمه‌های کال تو اکشن یا فراخواهی به اقدام یکی دیگر از نکات مهمی است که در طراحی بنر‌های تبلیغاتی باید به آن توجه کنید تا نرخ کلیک و بازدهی شما را در تبلیغات بهبود دهد. استفاده از این نوع دکمه‌ها در بنر تبلیغاتی کاربر و مخاطب هدف را بیشتر ترغیب می‌کند تا روی بنر شما کلیک کنند. برخی از پرطرفدارترین دکمه‌های کال تو اکشن عبارت‌اند از:

کلیک کنید

مشاوره رایگان

خرید کنید

سفارش آنلاین

ادامه مطلب

و...

با استفاده یک دکمه Call to action خلاقانه در بنر تبلیغاتی، بازدهی تبلیغاتی خود را تا چندین برابر می‌توانید افزایش دهید.

برندسازی و اشاره به برند

یکی از اهداف هر نوع تبلیغ، برندسازی در بلند مدت می‌باشد. در طراحی همه بنر‌های تبلیغاتی خود باید به برند خود اشاره کنید تا در بلند مدت برند کسب و کار شما در ذهن مخاطب خود ماندگار شود. از جمله کار‌های کلیدی برای برند سازی استفاده از لوگو، رنگبندی سازمانی و فونت سازمانی در همه طرح‌ها می‌باشد. در ادامه به توضیح مختصر در مورد هر ۳ خواهیم پرداخت:

استفاده از لوگو در بنر تبلیغاتی

بدون شک و هیچ نوع تردیدی یکی از ملزومات و محتوا‌هایی که باید در همه بنر‌های تبلیغاتی استفاده شود، لوگو می‌باشد. حتما برای برند خود لوگو اختصاصی حرفه‌ای داشته باشید و آن را در طرح‌های مختلف مخصوصا در بنر‌های تبلیغاتی باید استفاده کنید.

یک لوگوی حرفه‌ای در چندین مدل مختلف قابل عرضه می‌باشد، عمودی، افقی، انگلیسی، فارسی، آیکون و... که نسبت به هر طرح و بنر یکی از آن‌ها در طرح استفاده می‌شود. حتما در هنگام ثبت سفارش بنر تبلیغاتی همه سایز‌ها و ابعاد لوگو خود را در اختیار طراح گرافیک بگذارید.

رنگبندی سازمانی در طراحی بنر

داشتن رنگبندی سازمانی، دومین قدم برای برندسازی می‌باشد. حتما برای کسب و کار خود یک رنگبندی سازمانی ثابت داشته باشید و همه طراحی‌های خود از طراحی UI/UX وب سایت گرفته تا کارت ویزیت و بنر‌های تبلیغاتی، همه طرح‌ها پیرو آن رنگبندی سازمانی باشند.

داشتن یک رنگبندی سازمانی یک نظم خاص و حس اعتماد به مشتریان شما در بلند مدت القا خواهد کرد.

فونت سازمانی در طراحی بنر

سومین قدم در برندسازی، داشتن یک فونت سازمانی مناسب با کسب و کار شما می‌باشد. علاوه بر لوگو و رنگبندی سازمانی، شما می‌بایست فونت سازمانی خود را در وزن‌های مختلف نیز در اختیار طراح بنر تبلیغاتی خود قرار دهید. داشتن یک فونت سازمانی حرفه‌ای در وزن‌های مختلف می‌تواند بنر تبلیغاتی شما را چند پله بالاتر از رقیب هایتان قرار دهد.

استفاده از لوگو و رنگبندی سازمانی در طراحی بنر

استفاده از تصاویر و المان‌های با کیفیت

تصاویر و المان‌های با کیفیت یکی دیگر از نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی می‌باشد که باید رعایت شود. استفاده از تصاویر خلاقانه و جذاب در طراحی بنر‌های تبلیغاتی می‌تواند بازدهی تبلیغات را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. امروز در سال ۲۰۲۴ دیگر استفاده از فونت‌های درشت و سه بعدی هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد.

برای داشتن یک طرح خلاقانه و پر جذب، باید از تصویر سازی استفاده کنید، در نگاه اول مخاطب باید به تصویر یا المان در بنر تبلیغاتی شما جذب شود و در مرحله بعد می‌توانید با یک شعار تبلیغاتی مخاطب را روی بنر خود میخکوب کنید!

سفارش طراحی بنر حرفه‌ای

در نهایت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران کسب و کار‌ها یا بخش‌های تبلیغات هر بیزینس، داشتن بنر و محتوای تبلیغاتی حرفه‌ای می‌باشد. برای سفارش طراحی بنر حرفه‌ای می‌توانید از سایت بنرساز و خدمات آنلاین طراحی آن استفاده کنید. استفاده از یک تیم طراحی حرفه‌ای و مسلط به بحث‌های فروش و بازاریابی و همچنین با نظم و سرعت عمل بالا، می‌تواند در بحث تبلیغات شما را زودتر به سمت هدف و فروش بالا همراهی کند.

تیم طراحی بنرساز به آدرس www.Bannersaaz.ir به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنر گیف متحرک، بنر‌های تبلیغاتی، بنر‌های سایت UI / UX و... فعالیت می‌کند. برای ثبت سفارش طراحی می‌توانید وارد سایت این شرکت شده و از طریق فرم سفارش آنلاین، سفارش طراحی خود را ثبت کنید.

دیگر خبرها

  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!