Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس 73 مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت هایی که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها، اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظرگرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
قاسمی افزود: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه های حقوق بشری و سازوکارهای بین المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای پیگیری مقاصد شوم  افراط گرایانه و هم چنین  سیاست های آشوب طلبانه و حمایت از تروریست های تجزیه طلب را قویا محکوم می کنیم و معتقدیم ادامه این روند اعتماد جامعه بین المللی به سازوکارهای بین المللی را تضعیف کرده و اثربخشی و کارایی آنها را در مواقع ضروری و لازم زیر سوال می برد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: از نظر ما محل مناسب و جهانشمول ارزیابی حقوق بشر در کشورها، سازوکار یو.پی آر (بررسی دوره ای جهانی) است که بدون تبعیض همه کشورها را مورد بررسی قرار می دهد. مشارکت سازنده و فعال کشورمان در این سازوکار، نشانگر جدیت ایران در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین المللی خود از طریق همکاریهای سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفتگو است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی چهارشنبه هفته گذشته در سن پترزبورگ برگزار شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در آن شرکت و سخنرانی داشت.

به گزارش ایسنا، در این اجلاس دبیران شورای امنیت ملی ، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بیش از یکصد کشور جهان حضور داشتند.

موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی و موضوعات دفاعی غیر نظامی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین چهار نشست با عناوین "تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)"، "حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی"، "همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی" و "مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار شد.

درحاشیه این اجلاس نیز نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری‌های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته‌ای برگزار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان  که بنا به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود، علاوه بر شرکت در اجلاس فوق، با همتایان خود از روسیه، چین، برزیل، عراق و افریقای جنوبی دیدار کرد.

در جریان دیدار احمدیان با پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه علاوه بر بررسی مسائل دو جانبه، دو طرف تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه روابط  را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط فعلی منطقه و وجود برخی تنش‌ها، به ویژه پس از آنکه ایران توانست با عملیات وعده صادق به تهاجم اسرائیل به سفارتخانه کشورمان در دمشق پاسخ دهد،‌ حضور و سخنرانی احمدیان در اجلاس سن پترزبورگ و بیان مواضع ایران و تشریح جزئیات و دستاوردهای این پاسخ تنبیهی برای شرکت‌کنندگان قابل توجه بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخشی از سخنرانی‌اش در اجلاس بریکس، یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی را امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری دانست که حل این چالش نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

وی با اشاره به دو تهدید بزرگ «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» اظهار کرد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

احمدیان گفت: امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علائق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است. فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

احمدیان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین  به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد و گفت: رژیمی که با نسل کشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد. کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.


به گفته احمدیان، مشکل بزرگتر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

احمدیان توصیه کرد که در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند و در این رابطه یک بسته پیشنهادی در پنج محور ارائه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود