Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@05:24:19 GMT

رشد ۱۲ درصدی درآمدهای دولت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۳۲۵

به گزارش پارس نیوز، 

بررسی وضعیت بودجه عمومی دولت به استثنای درآمدها و پرداخت‌های اختصاصی در شهریور ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۳۴.۷ هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت به نسبت ۱۱۰۱.۷ هزار میلیارد ریال مصوب در شش ماهه سال ۹۷، محقق شده است. درآمدهای دولت در شش ماهه سال گذشته ۵۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ هزار میلیارد ریال بوده که نشاندهنده رشد ۱۱.۸ درصدی است.  میزان درآمدهای مصوب مالیاتی در شش ماه ابتدای امسال ۷۲۴ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۵۰۳.۴ هزار میلیارد ریال محقق شد. این در حالی است که دولت در شش ماهه سال ۹۶ معادل ۴۳۱.۲ هزار میلیارد ریال و در شش ماهه سال ۹۵ برابر ۴۳۳.۱ هزار میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی داشته که حکایت از رشد ۱۶.۸ درصدی در سال ۹۷ دارد.
 
در بخش مالیات اشخاص حقوقی طی شش ماه ابتدای امسال ۲۰۷.۱ هزار میلیارد ریال درآمد مصوب شده بود که از این میزان ۱۲۲.۲ هزار میلیارد ریال محقق شد. همچنین از پیش‌بینی ۹۸.۸ هزار میلیارد ریال درآمد در بخش مالیات بر درآمدها نیز ۸۸ هزار میلیارد ریال نهایی شده است.
 
دولت در شش ماهه سال ۹۷ موفق به کسب ۱۷.۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ثروت شده و در عین حال پیش بینی درآمد در این خصوص به میزان ۱۷.۸ هزار میلیارد ریال بوده است. جمع مصوب مالیات‌های مستقیم در شش ماه نخست سال جاری به میزان ۳۲۳.۷ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان، ۲۲۷.۶ هزار میلیارد ریال محقق شد. در بخش مالیات بر واردات نیز دولت ۱۴۸.۹ هزار میلیارد ریال درآمد پیش‌بینی کرده بود که در نهایت تا پایان شهریور ماه توانست ۷۳.۹ هزار میلیارد ریال از آن کسب کند.
 
برای شش ماه ابتدای امسال ۲۵۱.۵ هزار میلیارد ریال مالیات بر کالاها و خدمات پیش‌بینی شده بود که در نهایت به میزان ۲۰۱.۹ هزار میلیارد ریال محقق شد. جمع مالیات‌های غیرمستقیم در دوره مورد بررسی، ۴۰۰.۳ هزار میلیارد ریال مصوب بوده که در نهایت ۲۷۵.۹ هزار میلیارد ریال نهایی شده است.
 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی رشد درآمد مالیات ثروت واردات بانک مرکزی ثروت درآمد دولت واردات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد محمداصغری صبح امروز با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در تویسرکان طی سال گذشته اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۴۲ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۷ درصدی داشته به طوری که میزان جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار قطعه ثبت شده است افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده بین واحدهای تولیدی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از ۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین و تولید مرغ گرم وجود ندارد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ شهرستان با همکاری یکصد واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

محمداصغری تصریح کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ در تویسرکان اشاره کرد و گفت: این مهم در حال انجام و در مرحله نصب کارتخوان است به نحوی که از مرحله تولید تا توزیع به صورت هوشمند رصد می‌شود.

کد خبر 6081723

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟