Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@20:44:42 GMT

ابتلای سالانه چهار درصد تهرانی ها به دیابت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۴۹۹

ابتلای سالانه چهار درصد تهرانی ها به دیابت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر فریدون عزیزی در مراسمی به مناسبت بیستمین سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقای سلامت «مطالعه قند و لیپید ایران» که  در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات گسترده لیپید در حوزه سلامت انجام می‌شود؛ از سال ۷۷ این مطالعات در شهر تهران انجام و از سال ۸۰ برای تغییر در شیوه زندگی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه لیپید سلامت روانی و اجتماعی را شامل می شود، افزود: ۳۰۰ نفر از دانشمندان در تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش و مطالعه قند و لیپید و ۷۲ نفر در اجرای برنامه همکاری داشته اند و استمرار این مطالعات تأثیر زیادی بر سلامت جامعه دارد. در این طرح پیامدهای مختلف بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.

عزیزی با اشاره به برنامه‌ریزی ها برای لیپید گفت‌: در سطوح مختلف اجتماعی طرح لیپید انجام گرفته است و توانمندسازی جامعه ای نیز در این طرح درنظر گرفته شده و افراد زیر مجموعه‌ آن مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند‌.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم  با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ارثی در بیماری های غیر واگیر تأثیر دارند، گفت‌: ما سعی کرده‌ایم به افراد آموزش‌های لازم در زمینه های مختلف را بدهیم؛ اکنون به ازای هر ۱۰۰ نفر در تهران یک نفر مبتلا به دیابت نوع دو وجود دارد که با تغییر سبک زندگی این میزان به شش دهم رسیده است.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به دیابت اظهار کرد: سالانه چهار درصد افراد در شهر تهران به بیماری دیابتی مبتلا می شوند که برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده است و بیش از ده دستورالعمل به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران دیابت غدد و متابولیسم لیپید ارتقای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟

مدیر حج و زیارت استان تهران، تعداد زائرانی را که قرار است برای عمره مفرده عازم عربستان شوند، ۹۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حددود ۹۷۰ نفر از استان تهران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، افزود: هزینه این سفر ۴۰ تا ۴۲ میلیون تومان است که علت تفاوت آن در کیفیت هتل‌هاست.

سرپرست حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: مجوز انجام پرواز‌های ایران به عربستان برای عمره مفرده مربوط به اردیبهشت ماه است و هنوز درباره اینکه مجوز مذکور برای بعد از ایام حج تمتع نیز اعتبار دارد یا خیر اطلاعی کسب نکرده‌ایم.

در روز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر ۵۰۰ نفربه فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و ۴ هتل در مکه و ۶ هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۵ هزار عمره‌گزار در بازه زمانی مذکور که مصادف با ماه شوال است، به سرزمین وحی مشرف خواهند شد

دیگر خبرها

  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است