Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@05:39:28 GMT

راهکار جالب چینی‌ها برای آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۵۳۸

راهکار جالب چینی‌ها برای آلودگی هوا

چین که در حال جایگزینی وابستگی به زغال سنگ است تا به آلودگی بی امان هوا مخصوصاً در مراکز بزرگ تر شهری پایان دهد قصد دارد حداقل ۱۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور برای تولید برق تا سال ۲۰۲۰ گاز طبیعی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راشاتودی، با توجه به افت عرضه گاز طبیعی در زمستان سال گذشته، شرکت بزرگ انرژی دولتی چین، اسنوک قول افزایش 20 درصدی عرضه گاز طبیعی را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که یکی از سه شرکت عمده دولتی است اعلام کرد در فصل سرما که این هفته آغاز می‌شود 24.6 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی عرضه خواهد کرد، یعنی 20 درصد افزایش سالانه، تا پاسخگوی نیاز کشورش باشد.

چین در حال جایگزینی وابستگی به زغال سنگ برای مصارف صنعتی و شهری است تا به آلودگی بی امان هوا مخصوصاً در مراکز بزرگ تر شهری پایان دهد. به دستور دولت حداقل 10 درصد انرژی مورد نیاز کشور برای تولید برق تا سال 2020 باید گاز طبیعی باشد. این مقدار برای 2030 بیشتر خواهد شد.   اسنوک، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز چین اعلام کرد 61 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در اختیار 7 استان و شهرستان شمالی قرار خواهد گرفت، یعنی 63.5 درصد بیشتر از سال گذشته. این شرکت اضافه کرد که بیشتر گاز طبیعی که امسال تولید می‌کند از میادین دریایی و لایه های زغال سنگ و گاز مایع وارداتی تامین می شود.   طبق گزارشات، اسنوک در حال مذاکره با تولیدکنندگان ال ان جی مثل استرالیا، اندونزی، مالزی، قطر، نیجریه و روسیه است تا از عرضه کافی گاز مطمئن شود. هرچند به خاطر ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا، خریدهای نقطه ای گاز اسنوک در بحبوحه وضع عوارض تلافی‌جویانه بر واردات ال ان جی از آمریکا متوقف خواهد شد.   سایر تولیدکنندگان ال ان جی هم احتمالاً قیمت های نقطه ای خود را در میان مدت افزایش خواهند داد و به قیمتی کمی بالاتر از ال ان جی آمریکا می‌رسانند و شرکت های چینی مجبور می‌شوند پول بیشتری بپردازند ولی برخلاف سال گذشته که چین وابسته به خریدهای نقطه ای برای پر کردن کمبود عرضه گاز بود، امسال شرکت های این کشور بیش از سال گذشته ذخایر گاز خود را پر کرده اند.   سایر شرکت های نفتی چینی هم برای زمستان امسال شتاب گرفته اند‌. سینوپک، بزرگترین پالایشگاه جهان از نظر مقدار، اعلام کرد که در طول فصل سرد سال 18.17 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی عرضه می کند که 17.7 درصد افزایش سالانه دارد و عرضه گاز به 7 استان شمالی 29.1 درصد بیشتر می‌شود. طبق گزارشی که در چاینا دیلی منتشر شد سینوپک ساخت و عملیاتی کردن خط لوله های جدید در مناطق شمالی را سرعت بخشیده است تا خرید نقطه ای ال ان جی را افزایش دهد. انتظار می رود هر سه پایانه ال ان جی چین با ظرفیت کامل کار کنند.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای واردات اتوبوس‌های برقی و واگن‌های متروی چینی گفت: دو سیستم برای واگن‌های مترو شامل AC , DC وجود دارد و واگن‌ها باید بر اساس آنالیزور سیستم‌های الکتریکالی که روی آنها نصب است، ساخته شود تا کارایی لازم را داشته باشند.

او افزود: بر این اساس، شرکت‌های چینی به ایران آمدند و از سیستم‌ قطارهایی که مدنظر ماست نمونه‌برداری کردند تا طراحی بر اساس آن انجام شود؛ بنابراین آنالیز سیستم قطارهای مترو به شرکت چینی داده شده و امر واگن‌سازی در حال انجام است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: خللی در ساخت واگن‌ها وجود ندارد اما به دلیل اینکه یک بخش از قرارداد مربوط به دولت است، طرف چینی اعلام کرده که سیستم‌های فنی که در قرارداد شهرداری تهران پیوست شده، باید به تأیید دولت هم برسد. تأیید سیستم فنی که درخواست شرکت چینی بود، به وزارت کشور رفته اما نیروهای فنی که بخواهد آن را به درستی بررسی کند، در وزارت خانه نبود، این روند موجب شد که کار مدتی معطل بماند.

آقامیری با اشاره به اینکه خللی در تولید و قرارداد ایجاد نشده است، گفت: در این راستا گلایه‌هایی مطرح شد و پیگیری‌هایی در حال انجام است که زودتر پاسخ شرکت چینی مبنی بر تأیید سیستم فنی قطارها داده شود.

پیش از این مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نسبت به ممانعت از ورود واگن‌های مترو و اتوبوسهای برقی وارداتی از چین به داخل کشور انتقاد کرده و گفته بود: «متأسفانه فردی که در وزارت کشور مسئولیت دارد برای ورود واگن‌ها و اتوبوس‌ها چالش ایجاد کرده است!»

این واگن‌ها مربوط به قرارداد ۷۹۱ واگنی است که زاکانی شهردار تهرن سال گذشته برای عقد قرارداد آن عازم چین شد.

کد خبر 844643 منبع: تسنیم برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • جین بلای جان زمین
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی