Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:21:03 GMT

نماز عبادي سياسي جمعه در خوزستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۵۴۵

نماز عبادي سياسي جمعه در خوزستان برگزار شد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - نماز وحدت بخش جمعه در سالروز شهادت امام حسن عسکري (ع) ، روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در ميعادگاه هاي نمازجمعه در نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد.

** مبارزه با مفسدان اولويت قواي سه گانه باشد
دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول با تاکيد بر استمرار مبارزه با فساد به ويژه فساد اقتصادي گفت: مبارزه با مفسدان اولويت نخست قواي سه گانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته در مصلاي امام علي دزفول (ع) افزود:به تازگي 2 مفسد اقتصادي سکه و ارز اعدام شدند که اميدواريم اين مبارزه مستمر باشد.
وي گفت:مسئولاني که بي تدبيري کردند و درست عمل نکردند و با بي تدبيري ارز و سکه عرضه کردند تقصير بيشتري دارند که بايد با آنها هم برخورد شود.
وي خواستار شناسايي اخلالگران اقتصادي و تحويل آنها به مراجع قضايي شد و افزود:حقوق ملت بايد ايفا شود و مفسدان به اشد مجازات محکوم شوند.
امام جمعه دزفول در بخش ديگري از خطبه ها، سالروز شهادت امام حسن عسکري(ع)، سالروز وفات عبدالمطلب جد بزرگوار پيامبر(ص) ، آغاز امامت مهدي آل محمد(عج) و آغاز هفته وحدت را گراميداشت و گفت: پيروزي جانبازان و معلولان مدال آور کشور در صحنه هاي ورزشي و ديدار اخير آنها با رهبر معظم انقلاب،نشان مي دهد مي توان از ظرفيت هاي پنهان ملي به بهترين نحو استفاده کرد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي بيان کرد:جانبازان و معلولان کشورمان با اين افتخارآفريني ها قدرت فرهنگي خود را به نمايش گذاشتند البته ظرفيت هاي فرهنگي، جغرافيايي، اقتصادي و اجتماعي زيادي در کشور وجود دارد که بايد از آنها براي حل مشکلات استفاده کرد.
امام جمعه دزفول در ادامه به سير نزولي سکه و دلار در بازار کشور اشاره کرد و گفت:به تبع آن قيمت ديگر کالاها نيز بايد کاهش يابد و قيمت خودرو و مسکن نيز بايد به حالت قبل بازگردد.
وي افزود: دولت قيمت دلار را از 180 هزار ريال به 110 هزار ريال کاهش داد و نشان داد که دولت توانايي رساندن آن به حدود 50 هزار ريال را نيز دارد زيرا خريد مردم يک سوم گذشته شده که اين وضعيت براي خانواده هاي آسيب پذير بسيار سخت است.
** مقاومت مردم فلسطين رژيم صهيونيستي را وادار به عقب نشيني کرد
امام جمعه دزفول همچنين گفت:رژيم غاصب اسراييل با تحمل ده ها موشک از ناحيه فلسطين ها، بار ديگر مفتضحانه شکست خورد و مجبور به عقب نشيني و درخواست آتش بس کرد.
وي به توهين هاي وزير خارجه آمريکا نسبت به مردم ايران نيز اشاره کرد و افزود:آمريکا بارها اعلام کرده بود که هدف از تحريم ها مردم ايران نيستند ولي وزير خارجه اش به صراحت مردم را هدف تحريم ها دانست.
وي ادامه داد: در 40 سال گذشته آمريکا از هيچ تلاشي ضد ايران کوتاهي نکرده که جواب کليه اين کارهايش سردادن شعار مرگ بر آمريکاست.
** آورد بارندگي اخير 2 ميليون متر مکعب بوده است
امام جمعه دزفول با اشاره به بارندگي اخير گفت:ورودي سد دز با بارندگي اخير به 800 مترمکعب بر ثانيه رسيده است که طبق پيش بيني کارشناسان ممکن است به يک هزار و 500 مترمکعب بر ثانيه نيز برسد.
وي به افزايش پنج متري سطح آب درياچه دز اشاره کرد و افزود: آورد بارندگي اخير 2 ميليون متر مکعب بوده است.
وي در ادامه خطبه ها به وضعيت جاده بن جعفر دزفول نيز اشاره کرد و گفت:جاده بن جعفر با وجود اينکه بار ترافيکي روستاها و زمين هاي کشاورزي زيادي را برعهده دارد غيراستاندارد است که تلفات جاني زيادي برجاي گذاشته است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي از فرماندار و نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي خواست نسبت به تامين اعتبار براي تعريض اين جاده تلاش کنند.
وي افزود:چهارراه آوج دزفول نيز يکي از جاده هايي است که بايد مرمت شود ولي سالها رها شده است.
7278/ 6037
***
امام جمعه انديمشک: تحريم هاي دشمن بي اثر بوده است
انديمشک - ايرنا - امام جمعه انديمشک گفت: تحريم ها در جامعه اسلامي با وجود تلاش زياد دشمن بي اثر بوده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام سيد مصطفي حسيني نوري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته انديمشک افزود:دشمن با ايجاد تفرقه و بدبيني و بزرگنمايي تحريم ها براي ايجاد التهاب در جامعه اسلامي تلاش گسترده اي آغاز کرده بود.
وي بيان کرد:در اين شرايط آنچه به صلاح جامعه اسلامي است ايجاد روحيه اميد در بين مردم مي باشد.
وي با اشاره به اجراي حکم مفسدان اقتصادي اين موضوع را يکي از امور خوشحال کننده براي مردم دانست و افزود:با هر اخلالگر و مفسدي بايد قاطع برخورد شود و دستگاه قضا در اين راستا بايد هرگونه فساد و موضوع را به سرعت پيگيري کرده و قاطعانه برخورد کند ضمن اينکه نتيجه اين برخوردها بايد به اطلاع مردم برسد.
وي ادامه داد: ايجاد اعتماد عمومي از مسايل بسيار مهم در جامعه اسلامي است و يکي از مهمترين راه هاي آن، برخورد قاطع نهادهاي حکومتي است.
امام جمعه انديمشک افزود:مردم نظام اسلامي را دوست دارند و همواره پاي اصول اسلامي و انقلابي مانده اند.
وي بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامي تاکيد کرد و گفت:موضوع وحدت در بعد داخلي و در بعد فراتر از مرزها مهم و ضروري است.
وي افزود: در بخش داخلي در شرايط فشار رواني دشمن و هجمه همه جانبه آنها ، وحدت ضرورت دارد.
حجت الاسلام حسيني نوري بيان کرد:در جهان اسلام نيز آمريکا ، رژيم صهيونيستي، استکبار و عربستان سعودي از موانع اصلي اجماع مسلمانان هستند که جنايات آنها نيز بر کسي پوشيده نيست.
7281/ 6037
***
** امام جمعه ايذه: کشور به وحدت مردم و مسئولان نياز دارد
اهواز - ايرنا - خطيب جمعه ايذه گفت: کشور ما به وحدت بين مسئولان و مردم نياز دارد تا بر مشکلات فائق آيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام سيد کمال موسوي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه ايذه با گراميداشت فراسيدن هفته وحدت بيان کرد: با تصميم حکيمانه امام خميني(ره) و بزرگان کشور، 2 روايت ولادت پيامبر (ص) توسط شيعه و سني، هفته وحدت نامگذاري شد و با اين کار از تفرقه بين مسلمانان جلوگيري شد.
وي افزود: دشمن در حال تلاش براي اختلاف‌پراکني و اغتشاش در کشور است، مردم بايد صبر و بصيرت داشته باشند و مسئولان هوشيارانه و با کار و تلاش مضاعف تلاش دشمنان را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام موسوي با تقدير از قوه قضاييه بابت اعدام سلطان سکه و همدستش گفت: نبايد کار به اينجا کشيده مي‌شد، زيرا اينها خانواده دارند و اعدام باعث بدبيني‌شان به نظام مي‌شود. بايد نيروهاي اطلاعاتي و بازرسي و امنيتي ما بهتر عمل مي‌کردند و روي کسي که روزي 30 ميليارد درآمد داشت نظارت مي‌کردند؛ سيستم‌هاي نظارتي نبايد سرشان را در برف فرو کنند و غفلت کنند تا مفسدان اقتصادي مملکت را غارت کنند.
وي افزود: فسادهاي اقتصادي موجب انحراف و بدبيني‌ جوانان مي‌شود و اينجاست که دستگاه قضا بايد مومن و انقلابي عمل کند ما نيز به صورت قاطع از اين برخورد آنها حمايت مي‌کنيم.
امام جمعه ايذه در ادامه گفت:بعضي از رشته‌هاي ورزشي و دانشگاهي روح زن را مردانه مي‌کنند، زن بايد روح لطيف داشته باشد و اگر زن روح مردانه پيدا کند ازدواج رو به طلاق مي‌رود.
وي افزود: زن مشت‌زن و فوتباليست و لگد‌زن نيست؛ زن‌ها در رشته‌هاي خشن ورود مي‌‌کنند و روح زنانه را از دست مي‌دهند و همين موارد باعث طلاق عاطفي در خانواده‌ها مي‌شود.
حجت‌الاسلام موسوي ادامه داد: مرد بايد در عين محبت، اقتدار داشته باشد تا اهل خانه هم از او حساب ببرند و هم به او تکيه کنند؛ اگر مردي هم روحيه زنانه پيدا کند ازدواج به سرانجام نمي‌رسد.
وي رايج شدن کلمه `زن ذليل` را توطئه‌ دانست و بيان داشت: دشمن اين کلمات را سر زبان‌ها انداخته تا روابط خانوادگي ما را سرد کند؛ مرد بايد زن را دوست داشته باشد، طبق روايات کمک به زن در کارهاي خانه، کفاره گناهان کبيره است و باعث فرونشاندن خشم خدا مي‌شود.
9434 / 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است

آفتاب‌‌نیوز :

اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

علی جنتی رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در این جلسه گفت: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می‌شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می‌شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده میشود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می‌شود.

 جنتی در ادامه گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده‌ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور‌های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد.

جنتی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است