Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ حمید آخوندی در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد و در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۶ از میان ما رفت.

وی دارای مدرک دیپلم ریاضی فیزیک است از ۱۴ سالگی با نوشتن قصه در مجلات فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود و در سال‌های ۵۵ و ۵۶ نفر اول نمایشنامه نویسی در شهر تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی در سال ۶۶ کار مطبوعاتی و فرهنگی خود را در روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد و همچنین از سال ۶۹ وارد عرصه سینما شد.

زنده یاد آخوندی در سال ۱۳۷۴ دستیار کارگردان «سفر به چذابه» و در سال ۱۳۷۷ دستیار کارگردان «باشگاه سری» شد.

همچنین در سال ۱۳۷۰ نویسندگی و مشاوره تحقیق و مشاور کارگردانی «لبه تیغ» را برعهده داشت. او نیز در همان سال در فیلم «پناهنده» مشاوره فیلم نامه داد و به عنوان یکی از بازیگران نقش آفرینی کرد.

وی که خود جانباز جنگ بود در مقام تهیه کننده سینمای ایران آثار قابل قبولی در سینمای دفاع مقدس ارائه داد که از جمله آن‌ها می‌توان به «ماهورا»، «چاقی»، «پایان خدمت» و «روز سوم» اشاره کرد.

آخوندی همچنان در برنامه سازی تلویزیونی هم دستی بر آتش داشت و تهیه کننده برنامه محبوب و پرطرفدار صندلی داغ بود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف فرهنگی کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از ۵ تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نکوداشت تجلیل حمید آخوندی تلویزیون جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم