Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) به جایگاه خانواده‌ها در نظام اسلامی اشاره و اظهارکرد: خانه و خانواده مهم‌ترین رکن در جامعه اسلامی محسوب می شوند.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به نقش تربیتی خانواده‌ها، افزود: با توجه به تأکیدات دین اسلام به تربیت انسان‌ها خانواده‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح جامعه به دلیل عدم تربیت صحیح خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر تأثیر روزی حلال در تربیت فرزندان و انتخاب مسیر درست در زندگی اشاره کرد و گفت: برکت سفره با کسب روزی حرام از بین می رود و فردی که از راه حرام روزی به دست می آورد توانایی انجام سایر اعمال نادرست را خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) یکی از جوان‌ترین امامان شیعیان، بیان کرد: این امام بزرگوار با توجه شرایط سخت زمان خود از دو طریق با مردم در ارتباط بودند.

وی با بیان اینکه بعد از ایشان فرزند بزرگوارشان حضرت ولیعصر(عج) در زمان طفولیت به امامت رسیدند، گفت: با ظهور منجی عالم بشریت عدالت در سراسر جهان گسترده شده و مردم به معنای واقعی از عدالت برخوردار خواهند شد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: باید در دوران غبیت امام زمان (عج) با تزکیه نفس خود را برای زمان ظهور ایشان آماده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اعدام دو اخلالگر بازار در هفته گذشته، تأکید کرد: برخورد قاطع با اخلالگران بازار سبب امیدواری و حمایت مردم از قوه قضاییه شده و انتظار می رود با سایر مخلان اقتصادی نیز با قاطعیت برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به نوسانات قیمت کالاهای اساسی در بازار نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه مسئولان و مطالبه به حق مردم ایجاد ثبات در بازار و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی ایران، اظهارکرد: خوشبختانه تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده مسئولان آمریکایی تأثیر در اقتصاد ایران نداشته مسئولان نباید اجازه دهند که تحریم ها و فشارهای اقتصادی در جامعه سبب دوری مردم از نظام مقدس اسلامی شود.

آیت الله فلاحتی رهبری معظم را خط قرمز نظام عنوان کرد و افزود: وجود اختلاف سیلقه و نظر در هر جامعه ‌ای امری طبیعی و عادی است ولی این اختلافات نباید سبب مخالفت با رهبری در جامعه اسلامی ایران شود.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، ایمان، حضور در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی، مسئولیت پذیری، آرمان‌گرایی و قانون‌مداری، دشمن شناسی و پیروی از ولایت فقیه را مهم ترین ویژگی بسیجیان برشمرد و تأکید کرد: باید همانند هشت سال دفاع مقدس از ظرفیت عظیم بسیج برای حل مشکلات موجود در جامعه استفاده کرد.

وی به پیروزی مسرت بخش روزهای گذشته فلسطینیان اشاره کرد و گفت: این پیروزی ها نشان دهنده این بوده که با تکیه بر قدرت الهی و با اتحاد و وحدت مسلمان پیروزی دور از دسترس نیست.

آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت آن را فرصت مناسبی برای نمایش وحدت میان شیعه و سنی عنوان و اظهارکرد: این هفته فرصتی مناسب برای همبستگی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در برابر ظلم و ستم است.

کد خبر 4459716

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه رشت خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار شیخ علی الخطیب، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به عملیات وعده صادق نیروهای مسلح کشور علیه مواضع رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این چند روز اخیر که به جنایات رژیم صهیونسیتی در منطقه و واقعه کنسولگری پاسخ داده شد، روزهای پیروزی امت اسلامی تلقی می‌شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام موسی صدر و سید حسن نصرالله نقش موثری در یکپارچه سازی لبنان و شیعیان داشتند و همراهی این کشور با مردم مظلوم فلسطین حقیقتاً مایه مباهات و افتخار است.

وی اضافه کرد: ملت ایران در کنار مقاومت و مردم لبنان ایستاده و در غم و شادی آنان خود را سهیم می‌داند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تعامل و همدلی طوایف اهل سنت، شیعیان و مسیحیان در لبنان بی نظیر است و امیدواریم همبستگی مقاومت در برابر رژیم کینه توز صهیونسیتی تا پایان باقی بماند.

شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و همچنین از پاسخ قاطع ایران در برابر رژیم اشغالگر قدس قدردانی کرد.

کد خبر 6080883

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • پاسخ بعدی ایران به رژیم صهیونیستی قاطع‌تر است
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه
  • ارتش مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و حراس دشمنان است