Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی از تصمیم ارتش این کشور برای خارج کردن صدها نظامی از کشورهای آفریقایی خبر داده است. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آفریقا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفت: ارتش آمریکا صدها سرباز را که تمرکز اصلی آنها شرکت در ماموریت های مقابله با تروریسم بوده است، طی سال های آینده از آفریقا خارج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش سخنگوی پنتاگون در این باره تاکید کرد: هدف اصلی از کاهش نظامیان آمریکایی در آفریقا، افزایش تمرکز برای مقابله با تهدیدات چین و روسیه است.

ارتش آمریکا از اوایل امسال مقابله با روسیه و چین را از مهمترین اولویت های راهبرد دفاع ملی خود اعلام کرد. این اقدام تازه ترین نشانه از تغییر اولویت های واشنگتن در بیش از 10 سال اخیر است که تمرکز اصلی ارتش آمریکا بر روی مقابله با گروه های تروریستی قرار گرفته بود.

سخنگوی پنتاگون افزود: کاهش تعداد پرسنل نظامی کمتر از 10 درصد 7200 نیروی نظامی خواهد بود و طی سال های آینده اتفاق خواهد افتاد. کاهش تعداد سربازان ، مقابله با سازمان های تروریستی و افراط گرا در برخی کشورها از جمله سومالی، جیبوتی و لیبی را دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

یک مقام دیگر آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: کاهش نظامیان آمریکایی طی سه سال آینده انجام خواهد شد و این اقدام در برخی کشورها از جمله کنیا، کامرون و مالی انجام می شود.

اقدام پنتاگون در شرایطی است که روسیه و چین در حال گسترش نفوذ خود در آفریقا هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,88,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تاکنون به واشنگتن اجازه دسترسی کنسولی به «گوردون بلک» سرباز بازداشت شده آمریکایی در روسیه داده نشده است.

به گزارش ایسنا، میلر روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در این باره گفت: ما تاکنون دسترسی کنسولی دریافت نکرده‌ایم. ما در راستای دریافت این دسترسی‌ تلاش خواهیم کرد.

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است. مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است