Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور در خطبه‌های امروز مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه، از اقدام قوه قضاییه در مجازات و محاکمه دو تن از اخلالگران نظام اقتصادی کشور، قدردانی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور در خطبه‌های امروز مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه، از اقدام قوه قضاییه در مجازات و محاکمه دو تن از اخلالگران نظام اقتصادی کشور، قدردانی کردند و پشتیبانی خود و نمازگزاران و آحاد مردم را از استمرار قاطعیت دستگاه قضا در محاکمه و مجازات مفسدین اقتصادی، اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی اظهار داشت: باید از قوه قضاییه به سبب محاکمه اخلالگران اقتصادی قدردانی کرد؛ در رأس قوه قضاییه فقیهی عادل قرار دارد که با لحاظ موازین فقهی و شرعی اقدامات قانونی پیرامون برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی را صورت می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: محاربه منحصر به شمشیر دست گرفتن و خون مردم ریختن نیست بلکه در روایات مسائلی همچون غارت اموال و اخلال در نظام اقتصادی نیز از مصادیق محاربه عنوان شده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی، در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد با اشاره به برخورد قوه قضاییه با اخلالگران نظام اقتصادی کشور، اظهار کرد: دو اخلالگر اقتصادی مفسد فی‌الارض اعدام شدند؛ مردم امیدوار شده و آرامش پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: قوه قضاییه با این حرکت، قاطعانه به مردم امید و آرامش داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، گفت: قوه قضاییه با اقدام قاطع و بسیار فوری خود توانست برخی از این خائنین(مفسدان اقتصادی) را شناسایی کند و افرادی که با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی باعث برهم زدن آرامش زندگی مردم و ایجاد مشکلاتی در معاش مردم شدند، به اعدام محکوم کرد. قوه قضاییه این مسیر را ادامه دهد

 آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت، نیز تصریح کرد: اقدامات قوه قضاییه بذر امید را در جامعه اسلامی کاشت. مردم از قوه قضاییه حمایت می‌کنند. اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با اخلالگران اقتصادی باعث ایجاث ثبات در بازار شد.

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان، هم گفت: چند وقت پیش، رئیس دستگاه قضایی گفت اخلالگران اقتصادی باید منتظر مصادره اموالشان و اعدام باشند؛تشکر می‌کنیم که شعارها به عمل تبدیل شد. پس از اعدام دو مفسد اقتصادی، قیمت ارز و طلا کاهش یافت.دستگاه قضایی قاطعانه با بقیه مفسدان اقتصادی مقابله کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مختاری، امام جمعه بیرجند، نیز اظهار داشت:اعدام مفسدان اقتصادی زمینه‌ساز خوشحالی و اعتماد مردم به دستگاه قضا است. از قاطعیت و قدرت قوه قضاییه به دلیل سرعت عمل در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج با بیان اینکه اعدام مفسدان اقتصادی نشان‌دهنده عزم و تصمیم دستگاه قضایی در مبارزه با زالو صفتان و فاسدان است که امنیت اقتصادی را به خطر انداخته‌اند، گفت: این اقدام به موقع و خداپسندانه جای تقدیر دارد و این عمل اعتماد به دستگاه‌ قضایی را بیشتر می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماز جمعه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم