Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:08:23 GMT

امام جمعه شوش پاي درد و دل کارگران هفت تپه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۸۵۶

امام جمعه شوش پاي درد و دل کارگران هفت تپه

خبرگزاري آريا - دزفول - ايرنا - حضور حدود يکهزار کارگر شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در نماز جمعه شوش حال و هواي ديگري به اين آيين عبادي سياسي داده بود بطوريکه کارگران بي پرده نسبت به عملکرد مسئولان اعتراض کردند و از امام جمعه خواستار رسيدگي به مشکلات خود شدند.

به گزارش ايرنا کارگران هفت تپه که از صبح امروز مقابل فرمانداري و مصلاي نماز جمعه شوش تجمع کرده بودند با آغاز آيين عبادي سياسي نماز جمعه وارد مصلا شدند و از امام جمعه اين شهر خواستار پيگيري رفع مشکلات خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگران پس از پايان خطبه نخست نماز جمعه شوش با صداي بلند رسيدگي به مطالبات خود را خواستار شدند ولي در اين بين بي نظمي هايي نيز ديده شد تا جاييکه به خاطر فريادهاي کارگران، نماينده آنها نتوانست مطالبات کارگران را بيان کند.
امام جمعه شوش نيز بارها خواستار نشستن کارگران شد ولي عده اي از آنها توجهي نکردند و خطبه دوم نماز جمعه با حدود 10 دقيقه تاخير آغاز شد.
برخي از کارگران نيز در اين بين شعارهايي نظير صداوسيماي ميلي نمي خواهيم، اين همه لشکر اومده جونش ديگه سراومده، نماينده مجلس استعفا استعفا، سرمايه دار شياد نمي کنيم اعتماد، وعده دروغ نمي خواهيم ما حقمون رو مي خواهيم، بيگي توعيش نوشه خون کارگربه جوشه، هيات من الذله و مسئولين بي لياقت نمي خواهيم سر دادند.
امام جمعه شوش در خطبه دوم نماز جمعه از مسئولان کشور به ويژه رئيس جمهوري، هيات دولت و استاندار خوزستان خواست رفع مشکل کارگران هفت تپه را در اولويت خود قرار دهند.
حجت الاسلام سيد محمد امام با اشاره به اينکه ما هم همدرد اين کارگران زحمتکش و دلسوز هستيم، گفت: مشکلات شرکت نيشکر هفت تپه با تلاش مسئولان شهرستان و استان در حال رفع شدن است.
وي با بيان اينکه پرداخت حقوق کارگران حق آنها است، افزود: نماينده مجلس، فرماندار، استاندار خوزستان و اعضاي شوراي تامين استان تصميماتي گرفته اند که اميدواريم هرچه سريعتر اجرايي شوند.
امام جمعه شوش با تقدير از قوه قضايي بابت اعدام ٢ اخلالگر اقتصادي در کشور گفت: مردم با اين اقدام قوه قضائيه اميدوار شدند و اگر مديراني که زمينه را براي مفسدان في الارض فراهم کردند محاکمه شوند، اين اميدها بيشتر مي شود.
اعتصاب کارگران هفت تپه شوش به دوازدهمين روز خود رسيده است.
فرماندار شوش روز گذشته از رفع مشکل بيمه کارگران هفت تپه خبر داد و گفت: مطالبات کارگران با کمک استاندار خوزستان و نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي به صورت جدي در حال پيگيري است.
عدنان غزي افزود: حدود سه ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است که در شهرستان اعضاي شوراي تامين و در استان بصورت فوق العاده پيگير حل مشکل آنها هستيم.
کشت و صنعت هفت تپه، قديمي ترين کارخانه توليد شکر از نيشکر در کشور است که نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسي اواخر سال 1394 از سوي سازمان خصوصي سازي از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمي، پيماني، قراردادي و پيمانکاري در بخش هاي مختلف اين شرکت بزرگ توليد شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در 15کيلومتري شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
7280/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه سنندج
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود