Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@15:30:57 GMT

کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۹۲۲

رکنا: شخصی که با درج آگهی فروش گوشی تلفن همراه دست به کلاهبرداری می‌زد، در کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری از طریق فروش گوشی تلفن همراه کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در سایت‌های فروش کالای دست دوم به دنبال خرید گوشی بوده که یکی از آگهی‌ها به دلیل کم بودن قیمت آن نظرش را جلب کرده و پس از تماس با فروشنده و توافق اولیه بر سر قیمت، مبلغ مذکور را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده واریز کرده، اما پس از گذشت چند هفته گوشی مورد نظر برایش ارسال نشده است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: با راهنمایی فرد شاکی و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از مواجه شدن با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که با انتشار آگهی فروش گوشی تلفن همراه با مبالغ پائین‌تر دست به اخاذی می‌زده و پس از دریافت بیعانه ازافراد ردی از خود به جا نمی‌گذاشته است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند قبل از هر اقدامی نسبت به شناسایی هویت اصلی فروشنده و فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده اند، وجهی پرداخت نکنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: خریداران لوازم دست دوم ترجیحاً از استان محل سکونت خود خرید انجام داده و از پرداخت بیعانه قبل هرگونه خرید و مشاهده کالا جداً خودداری کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شیطان شوشتر کیست؟! / التماس های کودکان در فیلم مردان منحرف! تجاوز به پسر 3 ساله در چادر پناهندگان سوریه ای+عکس علت تصادف مرگبار خودرو نوربخش و تاج الدینی مشخص شد+ فیلم و عکس تجاوز به دختر 13 ساله ورزشکار در رختکن باشگاه + عکس عکس جنازه خونین زن چادری وسط کوچه / مرد عصبانی چرا همسرش را در خیابان امام کشت؟ مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا برخورد وحشیانه با سه جوان نوازنده خیابانی در رشت+ فیلم این زن با خاکستر جسد شوهرش زیورآلات درست کرد !+عکس ورود به این جزیره برای آقایان ممنوع است! + تصاویر گفتگو با عروس ترکیه ای ملی پوش ایرانی! / بلایی که 3 روز قبل از نامزدی سر مهران آمد! + عکس یک مرد به خاطر شباهت به بن لادن کشته شد +عکس علت مرگ نوربخش و تاج الدینی در تصادف وحشتناک+ فیلم و عکس دیده نشده اعتراف زن جوان به قتل عام 9 دختر و پسر ! + عکس قاتل و 3 مرد همدستش تجاوز مرد شوشتری به نوجوانان/ او دستگیر شد! +عکس حجاب چگونه در ایران اجباری شد / حسن روحانی چه نقشی داشت؟! +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس فتا جرم اخبار حوادث کلاهبرداری اینترنتی فروش گوشی تلفن همراه دام عکس فیلم ایران اعدام رئیس حادثه تهران ارز دختر آپارتمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد