Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به شهادت امام یازدهم و شیعیان و آغاز امامت امام زمان(عج) و وحدت میان مسئولان پرداخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان خراسان رضوی به لزوم وحدت و همراهی مسئولان در مدیریت کشور و ناتوانی دشمن در شکست مردم اشاره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه تربت حیدریه:

پیامبر اکرم(ص) انسان های تمدن ساز تربیت کرد

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به آغاز هفته وحدت اشاره کرد وگفت: آنچه که امروز امت اسلامی برای مقابله با توطئه های استکباری نیاز دارد، وحدت کلمه بمعنای واقعی است که باید در نقطه نقطه جوامع اسلامی شکل بگیرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم با اخلاق و گفتار و کردار نیکو اسوه عالم بشریت است که توانست انسان های تمدن ساز تربیت کند.

 

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: اگر به رسول خدا اقتدا کنیم و به ایشان تمسک بجوییم نباید شاهد این میزان آسیب های اجتماعی در کشور باشیم، لذا الگوگیری از پیامبر صلی الله در رفتار با خانواده بی شک بخش زیادی از مشکلات و آسیب ها را کاهش می دهد.

 

خطیب جمعه تربت حیدریه، مقاومت کردن و اظهار تبری از نظام سلطه را از دیگر شاخصه های پیامبر اعظم صلی الله عنوان کرد و افزود: این خود بک جهاد کبیر و روحیه بسیجی و انقلابی در برابر سلطه گری جبهه استکبار است که باید این روحیه در جوامع بین امت اسلامی گسترش یابد.

 

وی از همراهی با درماندگان و ساده زیستی و کمک به مظلومان و مستضعفان را بخشی دیگر از الگوهای رفتاری پیامبر اکرم صلی الله عنوان کرد.

 

امام جمعه تربت حیدریه گفت: امروز هر کلام و حرکتی که باعث اختلاف در جامعه اسلامی باشد بر خلاف مسیر رسول خداست.

 

امام جمعه سرخس:

نیروهای «خط‌شکن» در عرصه مدیریتی کشور به کار گرفته شوند/ مسئولان، جواب صبر مردم را در میدان عمل بدهند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سخنان توهین‌آمیز اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به ملت ایران اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند و باید بدانند که امروز ملت ایران نه در شرایط شعب ابی‌طالب، بلکه در شرایط بدر و خیبر هستند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: سران قریش در آن زمان و امروز هم آمریکایی در محاسباتشان درباره ملت ایران در اشتباه‌اند و نمی‌دانند امروز نظام اسلامی و ملت ایران در اوج قدرت و عزت خودش قرار دارد.

 

وی ایران اسلامی را سرشار از منابع ملی و ثروت‌های زیرزمینی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان در جمع بسیجیان تأکید کردند، آخرین حربه دشمن که حربه تحریم است نیز با شکست مواجه می‌شود و سیلی دیگری از ملت ایران می‌خورد.

 

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: قبل از ۱۳ آبان آمریکا جنگ روانی به راه انداخت و گفت تحریم‌ها ملت ایران را در بعدازاین روز به زانو درمی‌آورد؛ ۱۴ آبان و روزهای دیگر گذشت و بازهم آمریکایی‌ها در این جنگ روانی شکست خوردند و برخلاف نقشه دشمن، بازار ما رونق بیشتری گرفت و مردم هم به خیابان‌ها نیامدند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: امروز نه‌تنها ملت ایران، بلکه متحدان خود آمریکا، یعنی اروپایی‌ها هم دیگر با او همراه نیستند و اعلام کردند که تجارت با ایران قانونی است و به آن ادامه می‌دهند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: آمریکایی‌ها در ادامه اقداماتشان علیه جمهوری اسلامی، تحریم نفتی را کلید زدند و به دنبال این بودند که صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، اما بعد متوجه شدند که چه اشتباه استراتژیکی را انجام داده‌اند که در نهایت هیچ کشوری حاضر نشد به‌جای ایران نفت طرف‌های خریدار نفت از کشورمان را بر عهده بگیرد، بلکه آمریکا با رسوایی اعلام کرد، ۸ کشور را از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرده است.

 

وی بصیرت، پایداری، رهنمودهای بصیرت افزای مقام معظم رهبری و وحدت و انسجام ملت، دولت و نظام را گره‌گشای مشکلات کشور برشمرد و افزود: مسئولان جواب این صبر و بصیرت مردم در برابر مشکلات را در میدان عمل بدهند.

 

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه نوع مدیریت ما باید همانند دوران دفاع مقدس، مدیریتی جهادی و بسیجی باشد، بیان کرد: امروز نیروهای جوان، تکلیف گرا، پیشرو و خط‌شکن و مجاهد باید در عرصه مدیریتی کشور به کار گرفته شوند.

 

امام جمعه درگز:

قتل خاشقچی نماد پوشالی و لرزان بودن پایه های حکومت آل سعود است

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: ملاک در فضیلت و تقوا، عمل همراه با تقواست.

 

 وی در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان گفت: امام عسکری (ع) به واسطه عمل به دستورات اصیل اسلام جایگاه ویژه ای در بین مردم و شیعیان داشتند و همین محبوبیت سبب شد حاکمان ظالم عباسی ایشان را تحت شدید ترین مراقبت ها در پادگانهای نظامی سامرا قرار دهند؛ با این وجود ایشان شاگردان زبده ای را تربیت کردند که هر کدام سهم به سزایی در گسترش معارف اسلام و رفع شبهات داشتند.

 

امام جمعه درگز با اشاره به ولادت پیامبر اسلام و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: اسلام بر اساس وحدت و نگاه به مشترکات پایه گذاری شد و تمام امامان معصوم، این مسیر را بعد از پیامبر ادامه دادند؛ تا آنجا که حضرت علی (ع) برای حفظ اسلام از حقوق بلامنازع خود می گذشتند.

 

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: اختلاف بین مسلمانها تنها به نفع کسانی است که نه مذهب شیعه را قبول دارند و نه غیر شیعه؛ امروز دشمن در تلاش است تا با استفاده از نام اسلام و تشکیل گروههای تکفیری، از درون با اسلام حقیقی مبارزه کند؛ در این میان اگر حواس خود را جمع نکنیم ضربات سهمگینی از دشمن خورده و متحمل شکست های اساسی خواهیم شد.

 

وی در ادامه بسیج را حافظ نظام و انقلاب دانست و تبیین کرد: بسیج به معنی ارگان و سازمان خاصی نیست، بسیج یعنی همه مردمی که با ایمان و تقوا، دغدغه خدمت به مردم را داشته و در خط مقدم مبارزه با دشمن، واقع بین و تکلیف گرا باشند؛ این تفکر دقیقا همان چیزی است که مایه ترس و هراس دشمنان شده است.

 

امام جمعه درگز تصریح کرد: قتل خاشقچی نماد پوشالی و لرزان بودن پایه های حکومت آل سعود است؛ آنها منتقدان را نابود می کنند تا مردم از شرایط موجود جامعه آگاهی پیدا نکرده و بیدار نشوند؛ در این میان آمریکا هم برای حفظ بن سلمان به عنوان عامل شرارت در منطقه و ابزاری برای ترویج اسلام آمریکایی تمام توان خود را به کار گرفته است.

 

حجت الاسلام ایروانی ابراز کرد: بی اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش از یک سو و از سوی دیگر ثبات بازار و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم های یک جانبه آمریکا، از جمله عواملی است که توطئه آمریکا را با شکست مواجه کرد؛ البته شکست قطعی دشمنان مستلزم تلاش بیشتر دولتمردان در تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از فرصت تحریم ها برای کاهش وابستگی کشور به نفت و تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور است.

 

وی عنوان کرد: پاسخ کوبنده حماس با شلیک 460 موشک به سرزمین های اشغالی و هدف قرار دادن اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی، استعفای وزیر جنگ این رژیم منحوس و اعلام آتش بس را در پی داشت.

 

امام جمعه درگز در پایان ضمن تشکر از اقدام قوه قضائیه در اعدام مفسدان اقتصادی خاطر نشان کرد: این اقدام انقلابی ضمن خوشحال کردن مردم، نشان داد قوه قضائیه در عمل جدی است و کسانی را که بازار سکه را برای منافع شخصی خود به یک بحران تبدیل کرده و نظام را به چالش کشیده بودند به سزای اعمال خود رساند؛ امیدواریم با تداوم این اقدامات شاهد ریشه کنی فساد در کشور باشیم.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

وحدت از نیازهای اصلی جهان اسلام است / آل سعود، آمریکا و اسرائیل از دشمنان وحدت جهان اسلام هستند

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای طرح یکی از مهمترین نیازها و دغدغه های جهان اسلام است.

 

وی همچنین ادامه داد: وحدت و جلوگیری از اختلاف و درگیری های درونی از نیازهای اصلی جهان اسلام است و رژیم صهیونیستی  و آمریکای جهان خوار و انگلیس در صدر دشمنان وحدت قرار دارند.

 

خطیب جمعه خلیل آباد خاطرنشان کرد: بسیاری از حرکت های ضد وحدت در داخل کشور و دیگر کشورهای اسلامی را آنها رهبری می کنند چرا که وحدت، منافع و خواسته های آنها را در جهان اسلام تهدید می کند.

 

وی با بیان اینکه حاکمان وابسته در منطقه از اربابان خارجی خود خط می گیرند و سعی در ایجاد اختلاف دارند، تصریح کرد: وحدت اسلامی به معنای ریشه کن شدن آنها و از بین رفتن منافع حاکمان وابسته و اربابان آنها است.

 

ناهیدی در ادامه اذعان کرد: اخیراً مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند که اگر آمریکا از عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس حمایت نکند، این حکومت ها دو هفته هم دوام نخواهند آورد و طبیعی است که برای از بین بردن وحدت اسلامی میان مسلمانان جنگ راه بیاندازند.

 

وی همچنین عنوان کرد: خاندان فاسد وابسته آل سعود از موانع اصلی وحدت هستند و برای اختلاف و دشمنی میان گروه های اسلامی هزینه های زیاد می کنند تا اندیشه ضد وحدت را ترویج داشته باشند.

 

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه شیعه های انگلیسی که همواره اهداف انگلیس را دنبال می کنند یکی دیگر از دشمنان وحدت اسلامی هستند، تشریح کرد: منظور از وحدت دست برداشتن از مذهب نیست بلکه وحدت به این معنا است که یَد واحده علیه استکبار جهانی و سلطه گران مستکبران باشیم.

 

غیبت کبری از وجود فتنه های فراوان حکایت دارد

وی در ادامه ضمن گرامیداشت نهم ماه ربیع الاول آغاز امامت امام مهدی (عچ)، ابراز کرد: وعده آمدن آخرین امام شیعیان و منجی بشریت از گذشته های دور به شیعیان و مسلمانان ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه غیبت کبری از وجود فتنه های فراوان حکایت دارد، افزود: تقوا و دینداری را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و امیدواریم با انجام تکالیف دینی خود یکی از سربازان حضرت مهدی (عج) باشیم.

فکر و اندیشه مطلوب باید مفید و کارساز باشد و به عمل صالح منجر شود.

 

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) با اشاره جایگاه فکر و عمل در اندیشه امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی اهمیت فکر و اندیشه و عمل از طریق پیامبران الهی و امامان معصوم توصیه شده است و همه آنها اهل فکر و عمل بوده اند.

 

خطیب جمعه خلیل آباد در پایان با بیان اینکه فکر و اندیشه ای مطلوب است که مفید، کارساز باشد و به عمل صالح منجر شود، خاطرنشان کرد: بیش از 17 ایه قرآن کریم انسان را توصیه به فکر و اندیشه داشته است و این فکر و اندیشه ای که اسلام به آن توصیه نموده وقتی ارزش واقعی خود را پیدا می کند که منجر به عمل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی  امروز در آیین  معرفی رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی درباره عملیات غرورآفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان، گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم؛ بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که قبل از انقلاب را دیده‌اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم، ادامه داد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به‌دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

قدیانی با اشاره به اینکه در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند، گفت: باید بپذیریم که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان کرد: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

در ابتدای این نشست حمید کریمی، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به نمایندگی از قضات محاکم تجدید نظر استان کرمان به موضاعاتی مانند شناسایی شکات حرفه ای، مشکلات معیشتی قضات و دسترسی نداشتن قضات به مسئولان عالی قضایی اشاره کرد.

در ادامه مسلم قزلباش، رییس شعبه 15 دادگاه حقوقی شهر کرمان به نمایندگی از قضات محاکم بدوی استان کرمان گفت: قضات با کار و تلاش شبانه روزی در حال جهاد هستند و بایستی خدمات قضات مومن، نمونه، شجاع و متعهد از طریق رسانه های جمعی منعکس شود و همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه پوریا جوادی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به نمایندگی از قضات دادسراهای سراسر استان نیز بر دسترسی قضات به پرونده ارزشیابی خود تاکید کرد و گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه در دستگاه قضایی است و باید از نیروی انسانی صیانت شود.

 در این آئین ازخدمات غلامعباس مبشری قدردانی و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب