Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از ناوهای آمریکا به رهبری ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن با گذشتن از تنگه جبل الطارق وارد آبهای مدیترانه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این ناوگروه در حالی وارد این منطقه شد که بهار امسال از همین نقطه مواضعی در سوریه توسط آمریکا مورد هدف قرار گرفت. بر همین اساس ورود این ناو گروه به آبهای مدیترانه نگرانی ها را درباره گسترش تنش ها افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به تازگی این ناو هواپیما بر با 5000 خدمه در بندر لیسبون پهلو گرفته بود.

در سال ۲۰۱۶ از عرشه ناو ترومن، جنگنده‌ها برای هدفگیری مواضع داعش در خاورمیانه به پرواز درمی‌آمدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

دانشجویان معترض ضد جنگ غزه در آمریکا گفتند تا زمانی که تضمین داده نشود پلیس نیویورک یا گارد ملی ایالات متحده علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، در سراسر ایالات متحده، دانشجویان بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا از جمله دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، تظاهراتی را آغاز کرده‌اند. دانشجویان بسیاری از کلمبیا، ییل، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک در بازداشت به سر می‌برند و پلیس وارد عمل شده و زمزمه‌هایی از احتمال مداخله گارد ملی این کشور برای جمع کردن اعتراضات به گوش می‌رسد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که از پایان دادن به تظاهرات خود علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه امتناع می‌ورزند، می‌گویند مقامات دانشگاه تهدید کرده‌اند که گارد ملی و پلیس را برای پاکسازی چادرهایشان وارد می‌کنند.

تجمع حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا

پلیس آمریکا در حال سرکوب دانشجویان معترض

دانشجویان معترض عضو «گروه دانشجویان عدالت برای فسطین در کلمبیا» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کردند، گفتند: «تا زمانی که به شکل کتبی تضمین داده نشود که پلیس نیویورک یا گارد ملی علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهیم شد.»

در این بیانیه آمده است: «در طول تاریخ، ما شاهد بوده‌ایم که معترضان مسالمت‌آمیز به‌شدت توسط گارد ملی سرکوب شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ از معترضان "جان سیاه‌پوستان مهم است" در فرگوسن میسوری، تا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو که به‌خاطر صحبت مسالمت‌آمیز علیه جنگ و ویرانی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به قتل رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نگران‌کننده است که دانشگاه کلمبیا در حال پیوستن به صفوف آن ها در تاریخ است، اما ما در تعهد خود به آزادی فلسطین دلسرد نیستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است