Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@18:37:58 GMT

ارتفاع برف در کوهرنگ به 15 سانتی‌متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۵۸۹

مهرداد قطره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که از چند روز گذشته وارد استان شد و در اکثر نقاط به صورت رگبار پراکنده، رعد و برق و در ارتفاعات به شکل بارش برف بوده، تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته میزان بارش در ایستگاه‌ شهرکرد 16 میلی‌متر، بروجن 9 میلی‌متر، بلداجی 36 میلی‌متر، فرخشهر 22 میلی‌متر، سامان 20 میلی‌متر، لردگان 67 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، دزک 51 میلی‌متر، سورشجان 31 میلی‌متر، شلمزار 43 میلی‌متر، اردل 55 میلی‌متر، بن 14 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، مال‌خلیفه  43 میلی‌متر، پل زمانخان 17 میلی‌متر و کوهرنگ 71 میلی‌متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین میزان بارش را ایستگاه دوآب صمصامی با 112 میلی‌متر و کمترین میزان بارش را بروجن با 9 میلی‌متر به خود اختصاص داده است. 

قطره خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ 15 سانتی‌متر است که در ارتفاعات، به خصوص در گردنه‌ها، بارش برف به 35 سانتی‌متر رسیده است. 

وی بیان کرد: آخرین مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در سطح استان است که موجب رگبار و رعدو برق، در برخی مناطق بارش برف (بخصوص مناطق مرتفع و گردنه ها) و وزش باد نسبتا شدید به ویژه برای نیمه غربی و جنوبی استان در شهرستانهای کوهرنگ ، اردل و لردگان می‌شود. 

قطره در ادامه با اشاره به خروج این سامانه از اواخر وقت امروز تصریح کرد:  با خروج سامانه بارشی از استان، مه صبحگاهی و کاهش دما به ویژه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه بارش از اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از آسمان استان عبور خواهد کرد اما امید است با ورود سامانه بارشی پرباری از روز جمعه هفته آتی شاهد بارش نسبتا پرباری در اکثر مناطق استان باشیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد

ساسان رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام اظهار داشت: اوج فعالیت سامانه بارشی از اواخر دوشنبه تا صبح سه شنبه بوده و اواخر وقت سه شنبه از استان خارج می‌شود.
 
وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی امروز دوشنبه همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید بوده و در ارتفاعات بارش به صورت تگرگ است.
 
رستمی عنوان کرد: از فردا از شدت بارش‌ها کاسته شده و از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده جو استان پایدار خواهد بود.
 
وی گفت: فعالیت سامانه در نواحی شمالی استان بیشتر است.
 
کارشناس هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: در طول فعالیت سامانه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه‌های های سبک و آسیب به محصولات زراعی و باغی به علت بارش تگرگ و وزش باد وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه تهران است
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز