Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معتقدیم وارد کردن مردم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی گره گشاست، هرجا مردم حضور پیدا کردند مسئله حل شده است.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در همایش ائمه جماعات طرح هدایت و کوثر استان‌های خراسان در مشهد مقدس اظهار داشت: ما طلبه‌ها و روحانیت امروز در سه ساحت باید فعال باشیم؛ اول ساحت علم، علم آموزی و علم افزایی است و همواره باید از آخرین یافته‌های علمی بهره مند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در هر رده‌ای از دانش که قرار داشته باشیم باید خود را برای به روز شدن و به هنگام شدن محتاج بدانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز طلاب و روحانیت به عنوان طبیبان روحی، معنوی و اخلاقی جامعه باید به دانش روز مجهز شوند و وظیفه داریم حوزه‌ها را نسبت به تولید علم فعال و فعال‌تر کنیم.

رئیسی ادامه داد: معتقدیم که تمدنی که امروز به جامعه نوید آن را می‌دهیم تمدن مبتنی اجتهاد و تمدن مبتنی بر فقه است که در سه حوزه فقه اکبر، اوسط و فقه اصغر یعنی مجموعه آن عواملی که در دین و آموزه‌های دینی است و امروز گره گشای جامعه است، ما آن نگاهی که می‌گوید فقه نمی‌تواند جامعه را اداره کند، این نگاه را ثابت کردیم در طول چهل سال گذشته با پرچمی که حضرت امام (ره) برافراشتند، این نگاه به دین عوض شد و معتقدیم دین پاسخی برای همه سوالات پیش رو دارد و اجتهاد ما اجازه رسیدن به هیچ بن بستی را در جامعه و انسان معاصر در همه عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف را نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: عرصه دوم، عرصه تبلیغ است، مستحضر هستید در این مسیر موانعی پیش رو است اما با نگاه اینکه هیچ چیزی و کسی در عالم غیر از خدا موثر نیست، می‌توان این موانع را کنار زد و با امید حرکت کرد و به مردم نیز امید داد البته امید به معنای دلخوشی کاذب به مردم نیست بلکه به معنای حرکت، فعالیت و تلاش است حال نتیجه هر طور که شد و مردم شاهد باشند یک فعالیتی و حرکتی ولو به نقطه نهایی نرسد انجام شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی آنکه در جامعه و فرهنگ جامعه و بین مسئولان و مدیران اقداماتی صورت بگیرد و در میدان عمل اتفاق بیافتد نه صرف تکرار واژه اقتصاد مقاومتی و جلسات متعدد بی حاصل که تغییری در زندگی مردم مشاهده نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما معتقدیم وارد کردن مردم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی گره گشاست، هرجا مردم حضور پیدا کردند مسئله حل شده است مثال بارز آن حضور مردم در جبهه‌هاست این مردم بودند که رفتند و کار را تمام کردند.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: عرصه سوم عرصه عمل و اجراست وعرصه اجرای دین در جامعه است که تلاش و فعالیت می خواهد در هر نقطه ای که هستیم تا مردم مزه شیرین عدالت را بچشند مهم آن است که در جامعه دینی نگذاریم فساد در جایی لانه کند و هرا جا بروز انحرافی حاصل شد نباید گذاشت لانه کند و توسعه پیدا کند چرا که فساد از هیچ قسم آن قابل پذیرش نیست.

وی افزود: پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشتند و مقام معظم رهبری آن را تداوم می‌دهند و ما طلبه‌ها در هر عرصه‌ای که هستیم باید آن را الگو خود قرار دهیم این است و در عین وجود همه نا امیدی‌ها، القا شبهات، هواپرستی‌ها و تفرقه افکنی‌های دشمنان وظیفه ما این است که به هیچ عنوان مقصد و راه گم نشود و گام‌ها باید استوار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افرادی که شایعه سازی و شایعه‌پراکنی در جامعه می‌کنند با هدف ریزش در جبهه حق اظهار داشت: عده‌ای می خواهند دل‌های مردم را خالی کنند ما موظفیم نگذاریم ریزش ایجاد شود و دل‌ها خالی شود و ریزش به رویش تبدیل شود و رویش ایجاد شود و زمینه‌های بسیار زیادی برای رویش وجود دارد لازمه آن تلاش است توجه داشته باشید مسجد به عنوان پایگاه انسان سازی و ارتباط با خدا و خلق خدا و منبر اثرگذاری و جایگاه خود را همواره دارد و باید از این تریبون و جایگاه به نحو احسنت استفاده کرد.

 رئیسی افزود: جریان روحانیت به عنوان مصلحان اجتماعی البته در دنیا خیلی‌ها ادعای مصلح اجتماعی بودن را دارند اما تفاوت است میان مصلحان حقیقی و آنها و تفاوت این است که شما در جایگاه قیادت هستید نه سیاقت فرق است میان کسی که دعوت می‌کند ولی در کنار ایستاده و کسی که در قله ایستاده است و می‌گوید بیایید و این است فرق میان عالمِ عاملِ واصل، با کسانی که صرفا می‌گویند این کارها خوب است و آن‌ها را انجام دهید. رمز اثر گذاری بزرگان علما و شخصیت های دینی همین است. 

وی ادامه داد: اثبات دلیل این حرف من آمار شهدای روحانیت است که اگر روحانیت در عمل پای کار نبود این میزان شهدای تقدیمی به نظام و انقلاب وجود نداشت و این بزرگترین دلیل است که ثابت می‌کند روحانیت در همه عرصه‌ها پیشگام است و در همه اصناف بالاترین تعداد رقم شهید متعلق به روحانیت است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان قدس تولیت آستان قدس رضوی سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور