Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شایان نادری عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در زمینه اتفاقات اخبر ده ونک یادداشتی نوشته است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

طی چند روز گذشته اظهارنظرهایی از طرف اشخاص و گروه‌های مختلف دانشجویی در خصوص قانونی‌بودن حکم تخریب خانه‌های اهالی مظلوم ده ونک توسط دانشگاه الزهرا(س) بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به‌عبارتی کلی، هم تعریف و تمجید از دانشگاه الزهرا(س) که لطف می‌کنند و با حکمی که دارند مبلغی را به این اهالی، به‌عنوان کمک می‌دهند و تازه جریمه‌های که بابت این مدتی که در این منازل بوده‌اند را هم می‌بخشند.

چیزی که در اولین گام از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود بررسی دقیق مستندات جهت موضع‌گیری است تا بتوان اظهارنظر عادلانه‌ای انجام داد.

در سیر یک دعاوی حقوقی اگر اولین گام، موضوع با بی‌قانونی جلو برود می‌توان ادامه ماجرا را پیش‌بینی کرد. در موضوع طرح تفصیلی دانشگاه الزهرا(س) که با استناد به مصوبه تاریخ ۴ شهریور سال ۸۱ و با تصمیم نماینده ویژه رئیس جمهور (محمدرضا عارف) مبنی بر واگذاری کارخانه ونک (مرکز آموزش فعلی راه آهن جمهوری اسلامی) اتخاذ شده است، آقای خرم وزیر وقت راه و ترابری در تاریخ ۲۴ آبان سال ۸۲ طی نامه‌‌ای خطاب به عارف معاون اول وقت ریاست جمهوری بیان می‌کند: «در جریان ثبت اراضی به‌نام دانشگاه الزهرا(س) کل پلاک ثبتی واگذار شده که واگذاری کل قطعه مذکور خارج از موضوع مصوبه مورخ ۴/۶/۸۱ بوده است.»

به‌عبارتی در این نامه به صراحت بیان شده مصوبه‌ای که منعقد شده به روشنی فقط دلالت بر واگذاری محل آموزشگاه به دانشگاه الزهرا(س) را دارد و این واگذاری منازل سازمانی خارج از محوطه آموزشگاه راه آهن (منازل ۷۶ خانوار فعلی) مد نظر نیست و در این نامه وزیر راه به صراحت بیان کرده این مواردی که بیان شد به سازمان ثبت اسناد شمیران جهت اصلاح شدن سند فرستاده می‌شود و همچنین به صراحت ابطال این مصوبه را اعلام می‌کند.

ما هم بر طبق قانون و جهت شفاف سازی افکار عمومی دو سوال مطرح می کنیم:

۱- آیا در این مصوبه تفکیکی صورت گرفته است که دانشگاه مدعی آن هست و با استناد به آن اهالی ده ونک را برای تخلیه و واگذاری منازلی که سه و حتی چهار نسل (از پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر و .... ) از اهالی در آن ساکن بوده‌اند را با هر ترفندی جهت تخلیه تحت فشار قرار می‌دهند و تهدید می‌کنند قانونی است؟

۲- دستگاه قضایی با اتکا به مصوبه‌ای که در بالا بیان شده و سندی که صادر شده به صدور حکم پرداخته در صورتی‌ که این مصوبه از گام اول از نظر وزارت راه و ترابری وقت ابطال شده و با این توضیحات هرگونه اعمال نظر یا صدور حکم قانونی به ویرایش طرح تفکیکی بالا ختم می‌شود اما بر چه اساسی حکم صادر شده است؟

این دو سوال پاسخ داده شود گره‌های کور این قضایا باز خواهد شد و نکته دیگری که لازم است دغدغه‌مندان حامی دانشگاه مدنظر داشته باشند این است که یک طرف این قضایا دانشگاه الزهرا(س) قرار دارد که تا دندان مسلح است (از لحاظ حقوق گرفته تا اعمال زور و نفوذ و ... ) و در طرف دیگر بخشی از اهالی منطقه ده ونک قرار دارند که جزئی از ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که شهید هم تقدیم کرده و در حال حاضر چشم انتظار کمک هستند تا حقشان پایمال نشود.

در این میان باید با یک نگاه کلی علاوه بر شرایط توسعه این دانشگاه حقوق قانونی این ۷۶ خانواده مد نظر قرار بگیرد تا حقی از مظلومی ضایع نشود و با حرکات گازانبری خوراک خبری برای رسانه معاند و در کمین نشسته کشورمان تهیه نشود.

به راستی در این میان شاهد عدم حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای، شورای شهر و شهرداری تهران و دیگر مدعیان دفاع از حقوق مردم بودیم.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی*

انتهای پیام/

188 / 31 خانه‌های ده ونک دانشگاه الزهرا(س منازل سازمانی عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی شایان نادری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا س منازل سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان