Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خبرها از آزمايش سلاحي جديد و پيشرفته در کره شمالي حکايت مي کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، خبرگزاري دولتي کره جنوبي بامداد جمعه (به وقت محلي) از آزمايش موفقيت آميز « سلاحي راهبردي، جديد و پيشرفته» با حضور «کيم جونگ اون» رهبر اين کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري يونهاپ، هنوز جزئيات بيشتري در اين ارتباط به دست نيامده، اما گفته شده که «مدت زماني طولاني» براي پژوهش‌هاي مرتبط و فرآيند ساخت اين سلاح صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين حال خبرگزاري رسمي کره شمالي روز جمعه با اعلام اينکه کيم جون اون رهبر کره شمالي بر آزمايش سلاحي جديد با فناوري پيشرفته نظارت کرد، نوشت آزمايش اين سلاح جديد در آکادمي ملي علوم دفاعي کره شمالي صورت گرفت. اين خبرگزاري در عين حال به ماهيت اين سلاح اشاره اي نکرد.
به نوشته همين منبع خبري، ساخت اين سلاح به تقويت توان دفاعي ارتش کره شمالي کمک مي کند.
کيم جون اون با ابراز رضايت از اين آزمايش، آنرا نقطه عطفي در تقويت قدرت دفاعي نيروهاي مسلح کشورش توصيف کرد.­
خبرگزاري رويترز، نيز به نقل از خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي گزارش داد طبق خبرهاي منتشر شده از خبرگزاري دولتي کره شمالي در روز جمعه، کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي از مکان آزمايش «يک سلاح استراتژيک تازه توسعه يافته و فوق پيشرفته» بازديد کرده است.
اين گزارش بدون توضيح درباره اين سلاح اعلام کرده است اين آزمايش «به مدت طولاني تحت تحقيق و توسعه» قرار داشته و به طور موفقيت آميز انجام شده است.

واکنش آمريکا: ما به قول کيم جونگ اون اطمينان داريم
آمريکا درباره پايبندي رهبر کره شمالي به تعهدات خود در مورد خلع سلاح هسته اي ابراز اطمينان کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، آمريکا اطيمنان داد که کيم جون اونگ، رهبر کره شمالي به تعهدات خود در زمينه خلع سلاح هسته اي پايبند مي ماند.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد واشنگتن اطمينان دارد که تعهدات مربوط به خلع سلاح هسته اي که رهبر کره شمالي در ديدار با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در سنگاپور بر عهده گرفته است، حفظ خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت در نشست سنگاپور در ماه ژوئن ترامپ و کيم به انجام اقداماتي در مورد خلع سلاح هسته اي قطعي، کامل و قابل بررسي و همچنين در مورد ايجاد آينده اي روشن براي کره شمالي متعهد شدند. ما با کره شمالي در مورد اجراي همه اين تعهدات صحبت مي کنيم. ما اطمينان داريم که وعده هاي داده شده از سوي ترامپ و کيم حفظ خواهد شد.
اين واکنش وزارت امور خارجه آمريکا چند ساعت پس از آن صورت گرفت که خبرگزاري رسمي کره شمالي اعلام کرد کيم جونگ اون از آزمايش يک سلاح جديد تاکتيکي با فناوري پيشرفته بازديد کرده است.
اين ادعاي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در حالي صورت مي گيرد که آمريکا از اتحاديه اروپا و ژاپن به علت ارائه قطعنامه عليه کره شمالي در زمينه نقض حقوق بشر قدرداني کرد.
در حساب توئيتري نمايندگي آمريکا در سازمان ملل در اين خصوص آمده است: رژيم کره شمالي همچنان يکي از نقض کنندگان برجسته حقوق بشر است. ما از اتحاديه اروپا و ژاپن به علت ارائه قطعنامه اي قوي که بر اهميت پاسخگويي در زمينه نقض حقوق بشر در کره شمالي تاکيد دارد، سپاسگزاريم.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالي آمريکا سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش جام جم آنلاین، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد