Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در راستاي سياست حمايت‌گرايي اقتصادي، با افزايش تعرفه‌ها بر مواد و مصنوعات وارداتي به آمريکا عملا وارد جنگ تجاري با بسياري از اقتصادهاي بزرگ جهان شده است.
هر چند در اواسط سال 2018 توافقي موقت بين اتحاديه اروپا و آمريکا در زمينه تعرفه‌هاي تجاري حاصل شد، اما با تهديدات جديد ترامپ، اکنون اتحاديه اروپا در وضعيت تقابل تجاري با آمريکا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين راستا؛ «سيسيليا مالمستروم» کميسر امور تجاري اتحاديه اروپا اعلام کرد اتحاديه اروپا فهرستي از اقدامات تلافي جويانه را براي زماني که ايالات متحده تعرفه‌هاي گمرکي ويژه‌اي را براي توليدات خودرويي اروپايي تصويب کند، آماده کرده است.
به گفته مالمستروم، اين فهرست اقدامات تلافي‌جويانه عليه آمريکا بايد با کشورهاي عضو اين اتحاديه در ميان گذاشته شده و با آن ها هماهنگ شود. اين اقدامات مي‌تواند شامل خودرو، بخش کشاورزي و يا هر چيز ديگري باشد.
هر چند مالمستروم اميدوار است آمريکا از تصميم خود براي وضع تعرفه‌هاي گمرکي بالا روي واردات خودرويي اروپا منصرف شود که البته اين مساله مدنظر خودروسازان آمريکايي هم هست، اما اين امر به تصميم «دونالد ترامپ» بستگي دارد.
اين در حالي است که طبق بررسي‌هاي انجام شده هزاران شغل درزمينه خودروسازي آمريکا درصورت تصويب تعرفه‌هاي گمرکي بالا در اين زمينه در معرض خطر قرار مي‌گيرد.
اروپايي‌ها معتقدند تعرفه‌هاي گمرکي بالا بر خودروهاي صادراتي به آمريکا هيچ توجيهي ندارد و سبب زيان‌هاي هنگفت براي هر دو سوي اقيانوس اطلس خواهد شد.
«ژان کلود يونکر» رئيس کميسيون اروپا اخيرا با اشاره به اين که چهار ماه پيش، 6 ساعت با ترامپ درمورد مساله تجارت مذاکره کرده است، گفت، اين مذاکرات براي تفريح و سرگرمي نبوده است.
کنايه يونکر در اين زمينه با توجه به تهديدات مکرر ترامپ درباره وضع تعرفه 25 درصدي بر واردات خودرو و قطعات خودرو از اروپا ابراز شده است.
ترامپ همواره تجارت آزاد را عامل اصلي نابساماني اقتصاد آمريکا دانسته و با اتخاذ سياست‌هاي حمايت‌گرايانه در عرصه اقتصاد، چند جانبه‌گرايي اقتصادي را تهديد کرده است.
اقدام ترامپ به اعمال تعرفه‌هاي واردات از کشورهاي مختلف، به تنش تجاري آمريکا با شرکاي خود ازجمله کشورهاي اروپايي منجر شده است.
از ديدگاه کميسيون اروپا به عنوان رکن اجرايي اتحاديه اروپا، جنگ تجاري اخير بين آمريکا و اقتصادهاي بزرگ جهان موجب کاهش رشد اقتصادي جهان شده و نااطميناني‌هاي جديدي را ايجاد مي‌کند؛ به ويژه مصرف کنندگان از اين جنگ تجاري بيشترين آسيب را خواهند ديد و قيمت کالاها نيز در نهايت گران‌تر خواهد شد.
به همين دليل کميسر امور تجاري اتحاديه اروپا بر اين گمان است که توافق تجاري بين آمريکا و اتحاديه اروپا مي‌تواند صدها هزار فرصت شغلي را در دو سوي اقيانوس اطلس حفظ کند.
با اين همه با توجه به موضع گيري‌هاي منفي ترامپ عليه اتحاديه اروپا و بدبيني فوق العاده وي درباره اين نهاد اروپايي و نيز عهدشکني هاي مکرر ترامپ هيچ اعتمادي به وي نيست و مي توان پيش بيني کرد که به‌رغم نوعي آتش بس بين اروپا و آمريکا در عرصه تجاري، بار ديگر آتش جنگ تجاري بين اروپا و آمريکا شعله‌ور خواهد شد.
«دونالد توسک» رئيس شوراي اروپا ضمن هشدار جدي درباره بروز جنگ تجاري تمام عيار ميان آمريکا و اتحاديه اروپا گفت: اين اتحاديه با توجه به سياست‌هاي مخرب رئيس جمهور آمريکا بايد خود را براي بدترين سناريوها آماده کند.
عملکرد ترامپ نشان داده که وي حتي با گرفتن امتيازات قابل توجه از حريف نه فقط راضي نمي‌شود، بلکه خواهان امتيازات جديدي مي‌شود. در واقع جنگ تجاري و اقتصادي يکي از مشخصه‌هاي بارز دولت ترامپ است.
نويسنده: سيد رضا ميرطاهر
کليدواژه آمريکا اروپا جنگ تجاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) با ارزش‌ترین شرکت‌ها در اقتصاد‌های بزرگ اتحادیه اروپا
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد