Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:29:09 GMT

حمایت ایران از فلسطین، از مصادیق وحدت مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۸۶۶

حمایت ایران از فلسطین، از مصادیق وحدت مسلمانان است

نوشهر - ایرنا - امام ‌جمعه نوشهر با گرامیداشت هفتهٔ وحدت گفت: حمایت ایران از مردم فلسطین که سنی هستند، از مصادیق بارز وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: دشمنان می‌خواستند با سوءاستفاده از اختلاف ‌نظر شیعیان و اهل سنت دربارهٔ روز ولادت پیامبر اکرم (ص) بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کنند، اما با نظر امام راحل و اعلام هفتهٔ وحدت، نقشهٔ آنان شکست خورد و آنچه ممکن بود باعث جدایی شود، موجب اتحاد شیعه و سنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره مدافع مردم فلسطین بوده درحالی ‌که آنان شیعه نیستند و در نقطهٔ مقابل، دولت‌های سنی منطقه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل سکوت می‌کنند.
مشایخ با اشاره به جنایت اقدام رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: آنان قصد داشتند تعدادی از سران مقاومت را بربایند که شکست خوردند و برای جبران این شکست، به غزه حمله هوایی کردند.
وی افزود: حماس نیز با شلیک حدود 500 موشک، به حملهٔ نظامی صهیونیست‌ها پاسخ داد که گنبد آهنینِ ادعایی اسرائیل فقط در حدود یک ‌چهارم آن را سرنگون کرد و وزیر جنگ این کشور مجبور به استعفا شد.
امام‌جمعهٔ نوشهر گفت: مردم سوریه نیز از نظر مذهبی اختلافاتی با ما دارند ولی جمهوری اسلامی از آنان حمایت می‌کند درحالی‌که در زمان حکومت پهلوی، شاه در چارچوب منافع آمریکا، جوانان کشور را به ظُفار در عمان فرستاده بود تا در آنجا بجنگند.
وی افزود: امروز برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین در عراق نیز از مصادیق وحدت اسلامی است زیرا سنی‌ها نیز در آن شرکت می‌کنند.
او با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز ولادت امام زمان (عج) گفت: در عصر غیبت، ما وظیفه داریم از نایب امام اطاعت کنیم و همچنان‌که امام راحل تأکید کرده بود، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.
امام‌جمعهٔ نوشهر خواستار تبیین فداکاری‌های صورت گرفته برای پیروزی انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های انجام‌شده در راه حفظ جمهوری اسلامی به‌ویژه برای نسل جدید شد.
/1602/7517/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نمازجمعه خطبه ها نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم میبد از پاسخ کوبنده سپاه به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مردم میبد صبح امروز با تجمع در پارک فلسطین حمایت خود را از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم جعلی صهیونیستی، اعلام  کردند.
مردم در این تجمع حمله سپاه به اسرائیل را مایه مباهات و اقتدار ایران اسلامی دانستند. 
مردم در این تجمع خودجوش با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، قدس دهد این ندا مرگ بر اسرائیل، از پاسخ همه جانبه سپاه به اسرائیل اظهار خوشحالی کردند و اعلام کردند اگر اسرائیل به جنایت‌های خود ادامه دهد درسطح بسیار بالایی پاسخ ایران را دریافت خواهد کرد.
امام جمعه موقت میبد دراین تجمع مردمی، با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی بر اسرائیل بود که به تعبیر رهبری قابل ترمیم نیست گفت: ۱۹۰ روز است که رژیم سفاک و پلید و کودک کش اسرائیل به جان مردم غزه افتاده و بیش از ۳۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را که بیشتر آنها زن و کودک هستند را به خاک و خون کشیده است.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه این بار مناطق نظامی اسرائیل و فرودگاهی که از آن هواپیما بلند شده و کنسولگری ما را در سوریه مورد حمله قرار داده بود هدف قرار دادیم، افزود: با حمله مقتدرانه سپاه و نیرو‌های مسلح ایران، مردم شهر‌های کوچک و بزرگ و کشور‌های منطقه به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند و مردم مظلوم غزه دیشب را بدون وحشت و صدای گلوله و هواپیما سپری کردند.
حجت الاسلام حسنی گفت: به دنبال پاسخ مقتدرانه و حمله ترکیبی ایران، تمام اربابان اسرائیل و تحلیلگران سیاسی دنیا درحیرت فرو رفتند.
امام جمعه موقت میبد، افزود: دشمنان بدانند ملت ما، دانشجو، دانش آموز، طلبه، کارمند و کارگر و تمام زن و مرد، به سپاه مقتدر آفرین می‌گویند و از کاری که انجام داده اند حمایت صددر صدی می‌کنند. 
حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: جوانان عزیز بعد از این پاسخ مقتدرانه ایران اسلامی مواظب شبهه افکنی‌های دشمنان در فضای مجازی باشند چرا که آنها می‌خواهند این حملات را کمرنگ جلوه دهند.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه ایران اسلامی با قدرت و مستقیم اسرائیل را هدف قرار داد و اگر بخواهند کوچکترین تعرضی به آب و خاک میهن اسلامی ما داشته باشند نیرو‌های مسلح ما با فرمان فرمانده کل قوا، شدیدتر از حملات دشمن علیه آنها درهرنقطه از جهان پاسخ خواهند داد.

دیگر خبرها

  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • وحدت کلمه و حمایت تمام مردم رمز موفقت عملیات وعده صادق
  • فرماندهان سپاه با سیلی محکم به صهیونیست‌ها دل مسلمانان را شاد کردند
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم میبد از پاسخ کوبنده سپاه به اسرائیل
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • برخورد جدی با هنجارشکنان و مروجان بی‌بند و باری خواسته مردم است