Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:17:26 GMT

تورهای گردشگری در کردستان حمایت می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۰۹۲

تورهای گردشگری در کردستان حمایت می شوند

سنندج - ایرنا - معاون گردشکری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تورهای گردشگری بالای 2 روز در مناطق مختلف این استان از حمایت های ویژه این اداره کل بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، حمید اسکندری روز جمعه در اختتامیه همایش سه روز راهنمایان حرفه ای تورهای گردشگری کشور در سنندج اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی به تورهایی که توسط شرکت های خدماتی مسافرتی و راهنمایان حرفه ای برگزار می شود حمایت های ویژه ای از جلمه ارائه تخفیف های مخصوص در محل های تحت مدیریت ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گردهمایی راهنمایان حرفه ای را گامی مثبت در معرفی توانمندی های گردشگری کشور اعلام کرد و افزود: همایش سه روزه سنندج اولین دورهمی راهنمایان حرفه ای کشور است و انتظار می رود این دوره برای گسترش و توسعه گردشگری به صورت متوالی برگزار شود.
اسکندری تاکید کرد: انتظاری که از راهنمایان حرفه ای است اینکه کردستان و بازدید از پتانسیل های گردشگری آن را در تورهای گردشگری قرار داده و بخشی از گردشگران را به سمت استان کردستان هدایت کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج نیز در این آیین گفت: گردشگری در دنیا ضامن صلح و پیشرفت است و راهنمایان گردشگری می توانند به عنوان سربازان جنگ نرم معرف فرهنگ صلح دوستی ایران در جامعه جهانی باشند.
محمدنجیب آداک اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی جامعه در حوزه اقتصادی تمام افراد جامعه برای رفع چالش های آن مسئول هستند و بخش خصوصی از جمله فعالان گردشگری باید جایگاه خود در این بخش به خوبی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه با توسعه فعالیت های گردشگری می توان خروجی آن را در اعتلا و توسعه اقتصادی جامعه دید، افزود: برای رسیدن به این منظور باید سعی کرد گردشگری در کشور صاحب سازمانی منسجم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی شود تا بتوان زیر مجموعه ها و صنوف آن را رتبه بندی کرد.
آداک یادآور شد: همچنین وزارت آموزش عالی و آموزش و پرورش باید نگاه خود به بخش صنعت گردشگری را عوض کرده و در تمام رشته واحدها درسی تخصصی ویژه توسعه این صنعت را بگنجانند.
وی با اشاره به اینکه یکصدا نبودن جامعه گردشگری و حوزه راهنمایان حرفه ای گردشگری در ایران یکی از چالش های این صنعت است، اضافه کرد: عظمت تاریخ و طبیعت گردی ایران به قدری بالاست که می توان با یکدل بودن تمام فعالان، سلایق مختلف را دور هم جمع و به نفع کشور کار کرد.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کردستان نیز در این آیین گفت: همایش راهنمایان حرفه ای گردشگری کشور در سنندج به مدت سه روز از 23 تا 25 آبان با حضور 70 راهنمای گردشگری برگزار شد.
کیوان مشیرپناهی اظهار داشت: این راهنمایان از استان های خراسان شمالی، اضفهان، شیراز، کرمان، زنجان، کرمانشاه و کردستان بودند و در کارگاه های مناسک هند، اروپا گردی، کتیبه خوانی ایرانی، معرفی قنات ها و تورهای نوروزی ایران شرکت کردند.
وی افزود: توسعه گردشگری کردستان با تاکید بر معرفی ظرفیت های این استان از دیگر اهداف برگزاری این همایش سه روزه بود.
به گزارش ایرنا، کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل 773 اثر غیر منقول (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري ميراث فرهنگي راهنماي تور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد