Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:29:30 GMT

همایش پاکسازی تفتان در خاش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۱۶۴

همایش پاکسازی تفتان در خاش برگزار شد

زاهدان- ایرنا- همایش پاکسازی تفتان از اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل تا قله 4050 متری با حضور شماری از دوستداران طبیعت و اعضای هیات کوهنوردی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به مدت 2 روز و در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حفظ طبیعت زیبا و سالم در بام شرق ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسافر شهنوازی افزود: در کنار برگزاری همایش پاکسازی تفتان برنامه های پیاده روی و کوهنوردی مردان و بانوان ورزشکار این شهرستان اجرا شد.
وی اظهار داشت: محیط زیست و منابع طبیعی از سرمایه های ارزشمند ملی هستند که همه باید در حفاظت از آن احساس مسئولیت کنند و سنت زیبای طبیعت گردی نباید با تخریب و آسیب محیط طبیعی همراه شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش تاکید کرد: هرگونه اقدام تخریبی به محیط زیست و منابع طبیعی سبب تهدید سلامت جامعه می شود.
شهنوازی ادامه داد: حفظ پاکیزگی و زیبایی محیط زیست و آسیب نرساندن به فضای سبز و درختان و روشن نکردن آتش از مهمترین اقداماتی است که مردم باید به عنوان حافظان واقعی محیط زیست انجام دهند.
کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در محدوده شهرستان خاش قرار دارد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش پاكسازي ورزش و جوانان تفتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک