Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:32:01 GMT

2 سرنشین قایق صیادی در آبهای دریای عمان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۴۲۷

2 سرنشین قایق صیادی در آبهای دریای عمان نجات یافتند

چابهار- ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 2 سرنشین قایق صیادی پس از یک ساعت تلاش و انجام عملیات امدادونجات در آب های دریای مکران (عمان) نجات یافتند.

سیدحسن ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرنشینان این قایق در یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار در 24 ساعت گذشته در 20 مایلی محدوده بندر صیادی بریس نجات پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شرایط جوی نامساعد و نقص فنی موتور شناور از دلایل وقوع این حادثه بوده است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با اطلاع از وقوع این حادثه شناور ناجی پنج و قایق همیار ناجی به محل مورد نظر اعزام شده و پس از یک ساعت عملیات جستجو در چارچوب الگوهای استاندارد بین المللی دریایی، شناور و افراد مضطرب را نجات داده و به بندر شهید بهشتی منتقل کردند.
ابراهیمی ادامه داد: شناورهای فعال در چابهار و کنارک با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی در این فصل، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از خروج از بنادر و عزیمت به سوی لنگرگاه از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و شماره تلفن های 1550و 05435321415 اطمینان حاصل کنند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سرنشینان قایق ها و یا صیادان فعال در 9 بندر صیادی چابهار و کنارک در صورت وقوع حادثه در دریا می توانند با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار از طریق خط تلفنی 24 ساعته 1550 تماس برقرار کنند تا سریعا عملیات جستجو و نجات دریایی فعال و شناور به محل مورد نظر اعزام شود.
به گزارش ایرنا 907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی زیر پوشش اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای دور) در 9 بندر ماهیگیری و 2 جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در شهرستانهای چابهار و کنارک فعالیت دارند.
سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای دور) مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث نجات شناور بنادر و كشتيراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم

اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزییات غرق یک لنج باری در نزدیکی آب‌های قشم گفت:  شب گذشته هشتم فروردین حوالی ساعت ۲۲۰۰ به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا، لنج باری درحال تردد از مبدأ إمارات در حوالی بندر سوزا و رمچاه جزیره قشم غرق شد.

وی گفت: به محض دریافت پیام اضطرار بلافاصله با هماهنگی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان شناور ناجی ۱۰ از قشم به موقعیت سانحه اعزام شد.‌

معاون دریایی بنادر هرمزگان افزود:   یکی از  ۷ خدمه  این شناور توسط لنج عبوری  و شش نفر خدمه دیگر نیز توسط شناور ناجی ۱۰ اعزامی از قشم نجات یافتند.

به گفته مکی زاده بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریاروی درشرایط نامساعد جوی مهم‌ترین علت آیت حادثه بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بندر امام حسن نجات یافتند
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران  
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد