Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:34:22 GMT

فرهنگسازی در زمینه تغذیه سالم نادیده گرفته شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۴۷۶

فرهنگسازی در زمینه تغذیه سالم نادیده گرفته شده است

تهران- ایرنا- رئیس موزه ملی علوم و فناوری با تاکید بر این که در کشور ما فرهنگسازی در حوزه های مختلف از جمله تغذیه سالم و شیوه های آن نادیده گرفته شده است، گفت: روش تغذیه صحیح از دو جنبه استفاده از مواد غذایی مناسب و نحوه مصرف حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سیف الله جلیلی روز جمعه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی علم برای همه با اشاره به اینکه موزه ملی علوم و فناوری اهداف ویژه ای را دنبال می کند و ماحصل همه اقدامات باید ترویج علم در میان مردم باشد، افزود: البته لازم است شیوه های مختلفی همچون برگزاری جشنواره، گردهمایی و سخنرانی برای آشنایی آحاد جامعه با علم از جمله علم تغذیه را برگزینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس موزه ملی علوم و فناوری با بیان اینکه سال گذشته موضوع «زلزله» برای این جشنواره انتخاب شده بود که متاسفانه با زلزله کرمانشاه مواجه شد، تصریح کرد: امسال «تغذیه» را برای جشنواره علم برای همه انتخاب کردیم.
وی اظهار داشت: معمولا غذایی که در طول روز مصرف می شود، ارزش غذایی چندانی ندارد و افراد نسبت به این مساله آگاهی کافی ندارند از این رو باید با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد فرهنگ تغذیه را تغییر دهیم.
رئیس موزه ملی علم و فناوری یادآور شد: هر چند به دلیل گرانی های اخیر و افزایش قیمت ها دورریز مواد غذایی کمتر شده اما نباید صرفا به این دلیل شیوه های مصرف تغییر کند بلکه لازم است مردم به استانداردهای تهیه و طبخ مواد غذایی توجه کنند.
جلیلی با بیان اینکه بی توجهی به استانداردهای مواد غذایی هم در میان افراد تحصیلکرده و هم عموم مردم رواج دارد، اضافه کرد: رسانه ها نقش مهمی در تبلیغات و آگاهی مردم دارند اما اکنون به دلیل درآمدزا بودن انواع تبلیغات، اطلاع رسانی درست درباره ارزش مواد غذایی ارائه نمی شود.
مرضیه ادهم دارای دکترای علوم اجتماعی و ارتباطات نیز در این آئین با موضوع اهمیت سواد رسانه‌ای در تغذیه گفت: رسانه ها در هر مساله ای به ویژه افزایش آگاهی عمومی در زمینه تغذیه صحیح تاثیرگذار هستند.
وی اظهار داشت: تبلیغات مختلفی از رسانه ها پخش می شود اما مساله مهم این است که با بالا رفتن سواد رسانه ای، مردم بتوانند پیام های نادرست را تشخیص داده و خود به جستجوی مطالب درست و واقعی در رابطه با ارزش مواد غذایی بپردازند.
موزه ملی علوم و فناوری که از 20 آبان همزمان با هفته جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، میزبان چهارمین جشنواره ملی علم برای همه با موضوع سلامت مواد غذایی و عنوان سفره سلامتی خانواده من بود، امروز 25 آبان به کار خود پاپان داد.
این جشنواره با هدف افزایش سواد علمی و فناورانه درباه سلامتی و تغذیه در چهار محور به سلامتی اهمیت بدهیم، استانداردها و نشانگرها را بشناسیم، از منابع و رسانه ها درست استفاده کنیم و هر چیزی را نخوریم، برگزار شده بود.
هفته جهانی علم و صلح/ international week of peace and science اولین بار در سال 1986 به عنوان بخشی از مراسم سال جهانی صلح در برنامه ها گنجانده شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوبه ای را در دسامبر 1988 تصویب کرد که به موجب آن هفته جهانی علم و صلح در هفته ای برگزار می شود که 11 نوامبر یکی از روزهای آن است و امسال این هفته از 9 تا 14 نوامبر (19 تا 24 آبان) تعیین شده است.
روز جهانی علم برای صلح و توسعه با هدف ایجاد ارتباط بیشتر میان علم و اقشار مختلف جامعه از سال 1391 و با پیگیری انجمن ترویج علم ایران، در مناسبت‌های تقویم رسمی کشور ثبت شد.
این روز فرصتی برای موسسات علمی، اجتماعات مدنی و دانشمندان فراهم می کند تا در مورد صلح و توسعه که از اساسی ترین مفاهیم اجتماعی است، به بحث و تبادل نظر بپردازند.
امسال برنامه های هفته جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با برنامه های مختلف انجمن ترویج علم، اعطای جوایز علمی به شخصیت های فعال در زمینه ترویج مفاهیم علمی، همچنین باز بودن درهای دانشگاه ها به روی عموم مردم همراه بود.
در این آئین از برگزیدگان و منتخبان چهارمین جشنواره ملی علم برای همه قدردانی شد.
علمی**1883**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم جشنواره تغذيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی از پرکاربردترین ظروف در زندگی روزمره هستند. این ظروف برای مصارف مختلفی مانند نگهداری مواد غذایی، حمل و نقل غذا، سرو غذا و ... استفاده می‌شوند.

آرمانی 724 به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان ظروف یکبار مصرف در ایران، تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را ارائه می‌دهد. این ظروف در سایزها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توان از آنها برای مصارف مختلف استفاده کرد.

انواع ظروف یکبار مصرف درب دار

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی به دلیل مزایای متعددی که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. در ادامه به شرح انواع این ظروف درب دار پلاستیکی می‌پردازیم:

ظروف درب دار شفاف: این ظروف از مواد پلاستیکی شفاف ساخته شده‌اند و برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، سالاد و ... مناسب هستند. ظروف درب دار رنگی: این ظروف در رنگ‌های مختلف موجود هستند و برای سرو غذا در مهمانی‌ها و مجالس مناسب هستند. ظروف درب دار فانتزی: این ظروف در طرح‌های فانتزی و جذاب موجود هستند و برای استفاده کودکان مناسب هستند. ظروف درب دار مخصوص مایکروویو: این ظروف از مواد پلاستیکی مخصوصی ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها در مایکروویو استفاده کرد. ظروف میوه و سبزیجات: این ظروف با طراحی شفاف، به شما امکان می‌دهند تا محتویات داخل ظرف را به راحتی مشاهده کنید. ظروف سالاد: این ظروف با درب‌های محکم، برای حمل و نقل و نگهداری سالاد و مواد خوراکی مشابه، ایده‌آل هستند. ظروف سس و مایعات: این ظروف در سایزهای مختلف، برای سرو انواع سس، مایعات و چاشنی‌ها مناسب هستند. ظروف حبوبات و خشکبار: این ظروف برای نگهداری حبوبات، خشکبار و مواد غذایی مشابه، به کار می‌روند.

مزایای استفاده از ظروف درب دار

استفاده از ظروف درب دار مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی:

جلوگیری از ورود هوا و رطوبت: درب ظروف مانع از ورود هوا و رطوبت به داخل ظرف می‌شود و از فاسد شدن زودهنگام مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بو گرفتن: درب ظروف مانع از انتشار بوی مواد غذایی به سایر مواد داخل یخچال یا کابینت می‌شود.

جلوگیری از خشک شدن: درب ظروف مانع از خشک شدن مواد غذایی می‌شود و طراوت و تازگی آنها را حفظ می‌کند.

حفظ سلامت و بهداشت:

جلوگیری از ورود آلودگی: درب ظروف مانع از ورود آلودگی و میکروب به داخل ظرف می‌شود و از بیمار شدن شما جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ریخت و پاش: درب ظروف مانع از ریخت و پاش مواد غذایی در یخچال یا کابینت می‌شود و نظافت را آسان‌تر می‌کند.

صرفه جویی در فضا:

قابلیت چیدمان آسان: ظروف درب دار به دلیل داشتن اشکال هندسی منظم، به راحتی در یخچال یا کابینت چیده می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

قابلیت استفاده از فضای عمودی: ظروف درب دار را می‌توان روی هم چید و از فضای عمودی یخچال یا کابینت نیز استفاده کرد.

کاربردهای متنوع:

قابل استفاده در یخچال و فریزر: ظروف درب دار را می‌توان در یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

قابل استفاده در مایکروفر: برخی از ظروف درب دار قابلیت استفاده در مایکروفر را نیز دارند.

قابل حمل: ظروف درب دار را می‌توان به راحتی حمل و نقل کرد و از آنها برای سفر یا پیک نیک استفاده کرد.

مزایای زیست محیطی:

کاهش ضایعات مواد غذایی: ظروف درب دار با حفظ تازگی مواد غذایی، به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کنند.

کاهش مصرف پلاستیک: ظروف درب دار قابل استفاده مجدد هستند و می‌توان از آنها به دفعات استفاده کرد و از مصرف پلاستیک یکبار مصرف جلوگیری کرد.

برای مشاهده انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی و اطلاع از قیمت‌ آنها و قیمت سفره یکبار مصرف، به وبسایت پخش ظروف آرمانی 724 مراجعه کنید. آرمانی 724 علاوه بر تنوع و قیمت مناسب، مزایای دیگری نیز به شما ارائه می‌دهد:

ارسال سریع: سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال می‌شوند. ضمانت کیفیت: پخش ظروف آرمانی 724، کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می‌کند. پشتیبانی آنلاین: شما می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان آرمانی 724 در ارتباط باشید.

آرمانی 724 با ارائه تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی، نیازهای مختلف مشتریان خود را برآورده می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آرمانی 724 یا فروشگاه‌های حضوری این شرکت، انواع ظرف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کد خبر 747232

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد