Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گفته مقامات رژیم صهیونیستی هدف تیم نفوذی از بین بردن امکاناتی در منطقه مورد نفوذ بود که به شدت توانمندی گردان های قسام را بالا برده است و از بین بردن آن توان قسام را به شدت کاهش می‌داد. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز یک شنبه یک تیم اطلاعاتی و عملیاتی از ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد از منطقه خانیونس در جنوب نوار غزه به این منطقه نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگاهی نیروهای مقاومت از این اقدام رژیم صهیونیستی موجب درگیری بین نیروهای مقاومت و صهیونیست‌ها شد که نتیجه این درگیری به شهادت رسیدن 7 تن از نیروهای مقاومت و به هلاکت رسیدن یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی بود. جزئیاتی در این حادثه وجود دارد که بررسی آن می تواند موجب روشن شدن برخی زوایای پنهان آن شود.

آغاز ماجرا

عصر روز یکشنبه 20 آبان 1397 یک تیم ویژه اطلاعاتی- عملیاتی از ارتش رژیم صهیونیستی بعد از هماهنگی با دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی"شاباک" از شرق خانیونس وارد نوار غزه شدند. این تیم با یک اتومبیل معمولی که گفته شده از نوع «جیپ» یا «ترانزیت» بود به خانیونس نفوذ کردند. با نفوذ صهیونیست ها، زمانی که به منطقه نزدیک مسجد اسماعیل ابوشنب می رسند، یک واحد از نیروهای گردان های عزالدین قسام به فرماندهی «نور برکه» این نفوذ را کشف کرده، آن را اطلاع می دهند. براساس اعلام قسام، فرمانده برکه به ماشینی که صهیونیست ها در آن بوده اند شک کرده آن را متوقف می کند که آنها به سمت فرمانده تیراندازی می‌کنند.

با آگاهی نیروهای قسام از این نفوذ درگیری بین تیم نفوذی اسرائیلی و نیروهای گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس آغاز می شود. فرمانده «نور برکه» هدف گلوله صهیونیست ها قرار می گیرد. افسر اسرائیلی نیز در این تبادل آتش مورد هدف قرار گرفته، به شدت زخمی می شود.

آغاز کمک رسانی از داخل سرزمین های اشغالی

با آغاز درگیری، تیم اسرائیلی- که چند مجروح داده است- سریعا درخواست کمک می کنند. در این میان افسر دیگری به شدت زخمی می شود. بالگرد آمبولانس صهیونیست ها- که «یسعور» نامیده می شود- با رسیدن خبر وخامت حال یکی از مجروحان، دستور فرود در نوار غزه را دریافت می کند. مجروحان با بالگرد منتقل می شود و دیگر اعضای تیم عملیاتی اقدام به فرار می کنند.

حمایت هوایی سنگین

با آغاز فرار تیم عملیاتی اسرائیل، هواپیماها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به ریختن آتش سنگین در منطقه می کنند تا تیم عملیاتی شان بتواند فرار کند. نیروهای قسام تیم نفوذی را تعقیب کردند و در چند لحظه کار به نقاط حساس رسید اما با حمایت سنگین هوایی هواپیماها و بالگردهای جنگی رژیم صهیونیستی و حجم سنگین آتشی که از سوی آنها وارد می شد، تیم نفوذ اسرائیلی موفق به فرار شد.

انهدام تجهیزات به جا مانده

براساس اخبار منتشر شده در رسانه های صهیونیستی اتومبیل حامل تیم نفوذی اسرائیلی ها تجهیزات نظامی و تکنولوژی های ویژه ای را در خود داشت که برای به کار گیری در عملیات نفوذ به همراه آورده بودند. با خروج تیم نفوذ، هواپیماها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه باز می گردند تا اتومبیل باقی مانده را از بین ببرند. با آتش سنگینی که صهیونیست ها در منطقه خالی می کنند تمام تجهیزات و اتومبیل باقی مانده را از بین می برند تا ماهیت عملیات و تجهیزات به کار گرفته در آن بر مقاومت روشن نشود.

هدف صهیونیست ها چه بود؟

فرماندهان مقاومت اعلام کردند احتمالا این تیم نفوذی قصد اجرای یک عملیات ترور را در نوار غزه داشته است که یکی از اهداف آن فرمانده نور برکه بود که در این عملیات به فیض شهادت نائل شد. اما براساس گفته مقامات رژیم صهیونیستی هدف این تیم نفوذی از بین بردن امکاناتی در منطقه مورد نفوذ بود که به شدت توانمندی گردان های قسام را بالا برده است و از بین بردن آن توان قسام را به شدت کاهش می داد. گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه بررسی عملیات شرق خانیونس که با حضور نداف آرگمان، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و افسران عالی رتبه ارتش و دستگاه اطلاعاتی این رژیم انجام شد اعلام کرد این تیم عملیاتی هدفی را دنبال می کرد که به شدت برای امنیت اسرائیل اهمیت داشت.

اما رسانه های صهیونیستی و تحلیلگران نظامی صهیونیست اعلام کرده اند هدف این عملیات، یک هدف نظامی امنیتی بود که امنیت یهودیان سرزمین های اشغالی را تهدید می کند. این هدف، سال های سال مخفی خواهد ماند و بیان نخواهد شد زیرا هدف این عملیات بسیار محرمانه بوده است و این عملیات از پیچیده ترین عملیات های انجام شده طی سال های گذشته بوده است. رون بن یشای، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری «یدیعوت» نوشت این عملیات توانمندی های نظامی کیفی حماس را هدف قرار داده بود. او می گوید شاید پیچیدگی عملیات به این دلیل بود که حماس کمین ها یا نیروهایی ویژه را برای عدم دسترسی به این هدف در مسیر قرار داده بود.

شهدای مقاومت

در این عملیات 6 نفر از نیروهای گردان های عزالدین قسام و یک نفر از گردان های ناصر صلاح الدین به شهادت رسیدند که اسامی آنها عبارت است از: نور الدین محمد سلامة برکة (37 ساله)، محمد ماجد موسى القرا (23 ساله)، خالد محمد علی قویدر (29 ساله)، عمر ناجی مسلم ابو خاطر (22 ساله)، علاء فوزی محمد فسیفس(20 ساله)، محمود عطا الله مصبح (25 ساله) و مصطفى حسن محمد ابو عودة (21 ساله).

افسر اسرائیلی که بود؟

صهیونیست ها رسما نام افسر به هلاکت رسیده در این عملیات را فاش نکردند. فقط درجه او را سرهنگ دوم ذکر کردند و از او با حرف مخفف «M» نام بردند. اما شبکه های اجتماعی سرزمین های اشغالی هویت وی را «محمود خیرالدین»، 41 ساله، از طایفه دروزی های ساکن منطقه الجلیل معرفی کردند. با حضور یعقوب قرا، نماینده دروزی کنست رژیم صهیونیستی در مراسم تدفین این افسر، صحت دروزی بودن این افسر قوت گرفته است.

نکته قابل توجه این است که افسر اسرائیلی با مشاهده اینکه عملیاتشان لو رفته است به سمت فرمانده نور برکه، آتش گشوده، وی را در همان لحظات اول مجروح کرده و به شهادت رسیده است. در ادامه درگیری، نیروهای اسرائیلی در حالی که قصد گریختن داشته اند هدف قرار می گیرند و یکی از آنها به هلاکت می رسد. نیروهای مقاومت در حالی که در تعقیب تیم فراری اسرائیلی بوده اند با آتش سنگین هوایی صهیونیست به شهادت نائل می شوند.

جمع بندی

عملیات شرق خانیونس با هر هدفی که انجام گرفته باشد یک ناکامی بزرگ برای صهیونیست ها است. آنها به هر هدفی که وارد نوار غزه شده باشند نتوانستند مأموریت خود را با رسیدن به هدف به پایان برسانند. بلکه با روبرو شدن با نیروهای هوشیار مقاومت پا به فرار گذاشته اند و در حین فرار نیز تلافات سنگینی را مرتکب شده اند.

در این میان توجه به دو نکته مهم است: اول؛ اینکه هوشیاری و ابتکار عمل مقاومت موجب شد صهیونیست ها نتوانند به هدف خود برسند. سال های قبل صهیونیست ها هر هدفی را با یک عملیات محقق می کردند اما امروز توانمندی و هوشیاری مقاومت به حدی است که اجازه عملیات های پیچیده ای را که با حضور نیروهای زبده صهیونیست ها انجام می شود را به آنها نمی دهد. دوم؛ آنکه صهیونیست ها در این عملیات شکست خوردند و حتی حاضر به معرفی هدف این عملیات نیستند و این معنایش آن است که آنها دوباره برای رسیدن به هدف این عملیات اقداماتی را انجام خواهند داد.

این عملیات ثابت کرد صهیونیست هایی که روزگاری از بازدارندگی منطقه ای و جهانی سخن می گفتند و مدعی این بودند که این بازدارندگی به گونه ای است که هیچ ارتشی از هیچ جای جهان توان مقابله با آنها را ندارد امروز با مقاومتی در کنار خود مواجهه اند که حتی نمی تواند به عمق چند کیلومتری آن وارد شوند و به محض ورود، با شکستی سخت مواجه می شوند.

انتهای پیام/

R1403/P36442/S8,90,1115/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۳

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا را نشانه‌ای از بحران در روابط میان این رژیم و کاخ سفید دانست.

 «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: وتو نشدن قطعنامه شورای امنیت منعکس کننده بحران عمیق در روابط با آمریکا است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، باراک در این باره تاکید کرد: تنها برگزاری انتخابات فوری می‌تواند اسرائیل را از بحرانی بسیار عمیق‌تر نجات دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که عصر دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف جنگ در نوار غزه تصویب کرد.

وزیر خارجه عمان: تصویب قطعنامه درباره غزه در شورای امنیت گام اولیه است ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۰

وزیر خارجه سلطان نشین عمان ضمن استقبال از تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، آن را گام اولیه اما حیاتی خواند.

به گزارش شبکه الجزیره، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در واکنش به تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره غزه، افزود: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه گام اولیه حیاتی علاوه بر روند بدون مانع کمک هاست.

وزیر خارجه سلطان نشین عمان تاکید کرد: به رسمیت شناختن فلسطین در حال حاضر موضوعی حیاتی است.

گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۰۸

گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی از نسل‌کشی و کشتاری حکایت دارد که رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، نسل‌کشی و کشتاری که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است را مستندسازی می‌کند.

در این گزارش آمده است: دلایل منطقی وجود دارد که بگوییم اسرائیل در موارد بسیاری مرتکب نسل‌کشی و کشتار شده است. ماهیت و گستردگی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از نیات اسرائیل برای نابودی فلسطینیان پرده برمی‌دارد.

این گزارش قرار است امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شود.

یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش سازمان ملل مدعی شد: ما دلیلی نداریم که باور کنیم، اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند.

نمایندگی رژیم صهیونیستی در ژنو نیز ادعا کرد: گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بخشی از کارزار برای تضعیف ماست.

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

ظهر امروز (سه‌شنبه) منابع رسانه‌ای از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به چند موضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 شبکه المیادین در این باره گزارش داد: چند موشک از خاک لبنان به سمت یک هدف نظامی اسرائیل در شهرک «آویویم» شلیک شد.

طبق این گزارش، یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل شهر «عیتا الشعب» مورد اصابت قرار گرفت.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند: موشک ضد زره شلیک شده از لبنان به کارخانه‌ای در شهرک آویویم در شمال اصابت کرد و باعث آتش سوزی و خسارت جدی به آن شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوب لبنان، دو ساختمان در شهرک آویویم مورد استفاده سربازان رژیم اشغالگر را هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست پیرامون پادگان «برانیت» را دو بار هدف مستقیم موشک قرار داده است.

المیادین نیز خبر داد، پایگاه هوایی «مِرون» در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به چند منطقه در جنوب لبنان انجام داد.

حماس: بر موضع قبلی خود درباره توافق آتش‌بس پایبندیم

 دوشنبه شب، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: بر موضع قبلی خود در خصوص توافق آتش‌بس پایبندیم.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، این گروه تأکید کرد: به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که به موضع و نگرش قبلی خود که در ۱۴ مارس (24 اسفند) گذشته ارائه دادیم، متعهد هستیم، چون پاسخ رژیم صهیونیستی، هیچ یک از خواسته‌های این جنبش را برآورده نمی‌کند.

این جنبش اعلام کرد: ما به خواسته خود مبنی بر توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و مبادله حقیقی اسرا پایبندیم.

حماس تاکید کرد که نتانیاهو و دولت تندرو او کامل مسئول به شکست کشاندن تلاش‌ها و سنگ‌اندازی بر سر راه رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه هستند.

زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده‌اند که حال شماری از آنها وخیم است.

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ۳۱ نظامی دیگر این رژیم طی ۴۸ ساعت گذشته در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه زخمی شده اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۸۸ نظامی همچنان تحت درمان هستند که وضعیت ۲۵ تن از آنان وخیم گزارش می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم از ابتدای جنگ زخمی شده اند که یک هزار و ۵۰۹ تن از آنها در جریان جنگ زمینی زخمی شده اند.

 

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • اعتراف بزرگ اسرائیلی‌ها
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • راهپیمایی روز قدس مانع از تحقق عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها می‌شود