Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، حضور موفق علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشورمان و هیات همراه او در کنگره بین المللی تمدن های جهانی و مسیرهای تاریخی در پایتخت بلغارستان، بار دیگر نگاه همه صاحب‌نظران و رسانه های جهان را به جلوه های تاریخی و چشم اندازهای گردشگری تاریخی و طبیعی ایران معطوف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنگره بین المللی از روز پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷ با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مقامات عالی رتبه از ۵ قاره جهان آغاز شد.

در این کنگره جهانی سیاست ها و استراتژی های کشورهای وارث تمدن های مهم جهان در خصوص توریسم مبتنی بر جستجوهای کهن و احیای مسیرهای تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در این کنگره با ارایه گزارش مختصری درباره ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در زمینه توریسم٬ از اهمیت جاده ابریشم و آثار تاریخی موجود در این مسیر برای توسعه گردشگری کشور سخن گفت.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین از سیاست های سازمان برای احیا و بهره برداری گردشگری از این آثار به تفصیل سخن گفت.

مونسان همچنین در حاشیه این کنگره با مقامات گردشگری کشورهای مختلف جهان به گفتگو نشست.

وی در دیدار با وزیر گردشگری بلغارستان ضمن ابلاغ پیام و سلام آقای دکتر روحانی به رییس جمهور بلغارستان در خصوص راههای توسعه همکاری های گردشگری دو کشور تبادل نظر نمودند. مونسان در این دیدار با برشمردن ظرفیت های بسیار بالای گردشگری کشورمان در ابعاد تاریخی و میراث فرهنگی٬ طبیعت گردی و گردشگری روستایی٬ صنایع دستی٬ گردشگری سلامت و...آمادگی کشورمان را برای توسعه تبادلات گردشگری با بلغارستان اعلام نمود. وزیر گردشگری بلغارستان نیز در این ملاقات ضمن تشکر از حضور معاون محترم رییس جمهور در صوفیه٬ و عرض خیرمقدم مجدد به ایشان و هیات همراه٬ متقابلا آمادگی کشورش را برای همکاری اعلام نمود. دوطرف در ادامه ضمن احصا زمینه های همکاری٬ در موارد زیر به توافق رسیدند:

تشکیل کمیته فنی مشترک با هدف تدوین برنامه اجرایی همکاری های گردشگری در چارچوب تفاهم نامه همکاری موجود در این زمینه، سفر وزیر گردشگری بلغارستان در راس هیاتی مرکب از بخش های دولتی از جمله نماینده وزارت فرهنگ این کشور و نمایندگان بخش خصوصی به ج.ا.ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه آتی

و تبادل تجربه و دانش در زمینه توسعه زیرساخت ها و امکانات مرتبط با مراکز آب درمانی و مجتمع های خدماتی درمانی از نقاط مهم و بارز این سفر مهم و تاثیرگذار بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پایتخت تمدن سلامت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام