Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار خودکشی در کشورهای غربی و آسیاسی شرقی بیشتر از کشورهای دیگر است؛ انزوا و دوری از خانواده از عوامل محوری خودکسی است. وقتی رئیس‌جمهور هم کارنامه وزیر برندش را موفق نمی‌داند کینه شخصی بن‌سلمان از حاج قاسم چیست؟ امام عسکری(ع) جایگاه قرآن را تثبیت کرد/ احیای مناسک شیعه توسط امام استاندار گلستان: بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی در برنامه ما نبود/ خودروی من و وزیر 3 متر با خودروی حادثه دیده فاصله داشت/ تقاطع های خطرناک را در سفر قبلی آخوندی به او نشان دادیم

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات اوکراین| تهدید زلنسکی به ادامه حملات به روسیه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روز جمعه وزارت دفاع روسیه از سرکوب تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای نفوذ به منطقه بلگورود خبر داد. طبق این اطلاعات، طی یکی دو روز گذشته، گروهی از نیروهای گارد ملی به همراه مزدوران خارجی با دو فروند بالگرد میگ-۸ فرود متشکل از ۳۰ نفر عملیات خرابکارانه‌ای در فاصله ۱ کیلومتری از مرز ملی روسیه انجام داده و سعی کردند به داخل خاک روسیه نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات اوکراین / آماده سازی افکار عمومی برای فرار آمریکا از اوکراین

گروه خرابکاران به سمت روستای مرزی کوزینکی حرکت کرده و در آنجا وارد چندین خانه در حومه روستا شدند. با این وجود با آتش قدرتمند نیروهای مسلح روسیه روبرو شد و مجبور به عقب نشینی شدند. بخشی از نیروهای ارتش اوکراین کشته شد.

وزارت دفاع یادآور شد که تلفات طرف اوکراینی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید. علاوه بر این، نیروهای مسلح اوکراین ۱۸ دستگاه تانک و ۲۳ خودروی جنگی پیاده نظام را در تلاش برای نفوذ به خاک روسیه از دست دادند.

در این رابطه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرد که حملات نیروهای مسلح اوکراین به خاک روسیه بدون مجازات نخواهد ماند.پوتین در نشستی با اعضای دائم شورای امنیت روسیه گفت: «رژیم نئونازی کی‌یف به منظور ایجاد اختلال در روند انتخابات و ارعاب مردم، اقدامات مسلحانه جنایتکارانه و نمایشی را در نظر گرفته و تلاش کرد تا به خاک روسیه نفوذ کند. این حملات دشمن بدون مجازات نمانده و نخواهد ماند.»

رئیس جمهور یادآور شد که طی یکی دو روز اخیر شاهد بودیم که حملات خرابکارانه و تروریستی در مناطق بلگورود و کورسک رخ داد، با این حال، تلاش‌های دشمن در هیچ یک از جهت گیریها موفقیت آمیز نبود. به گفته او، نیروهای نیروهای مسلح اوکراین با تلفات سنگین مجبور به فرار شدند.

پوتین افزود: «آنها تصمیم گرفتند چه کسی را بترسانند؟ مردم روسیه را؟ مردم چند ملیتی روسیه؟ این هرگز اتفاق نیفتاده و مطمئن هستم که هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»

به گفته او، هدف دیگر این اقدام کی‌یف ممکن است منحرف کردن توجه مردم اوکراین و جامعه جهانی از وضعیت واقعی در خط مقدم جبهه نبرد باشد که ارتش روسیه با اطمینان در حال دفاع از امنیت روسیه و به دستیابی به تمامی اهداف تعیین شده برای عملیات ویژه ادامه می‌دهند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و پنجاه و دومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

زلنسکی پس از شکست نفوذ ارتش اوکراین تهدید به آسیب رساندن به روسیه کرد

پس از شکست تلاش نیروهای مسلح اوکراین به نفوذ به مناطق بلگورود و کورسک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر روسیه را تهدید کرده و وعده داد که حملات جدیدی به سرزمین‌های روسی از جمله با استفاده از پهپادهای دوربرد انجام خواهد شد.

وی شب گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما آسیب پذیرترین نقاط دشمن را شناسایی کردیم، نقاطی که می توانیم بیشترین آسیب را به روس‌ها وارد کنیم. و ما این کار را انجام خواهیم داد.»

زلنسکی همچنین فاش کرد که روز جمعه با الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و سایر مقامات بلندپایه ارتش درباره اقدامات بعدی و همچنین تولید و استفاده از پهپادهای تهاجمی و دوربرد برای حمله به روسیه گفتگو کرده است.

آنتونوف:آمریکا به دلیل ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین یکی از طرفین درگیری شده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن صبح امروز، شنبه، در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که ایالات متحده در واقع به دلیل عرضه سیستم‌های تسلیحاتی دوربرد به کی‌یف، به یک طرف درگیری نظامی در اوکراین تبدیل شده است. به گفته وی، مسئولیت کشته شدن مردم روسیه بر عهده مقامات آمریکایی است.

آنتونوف یادآور شد، اگر وضعیت ارائه کمک‌های نظامی ایالات متحده طی چند سال گذشته را در نظر بگیریم، قبلا آنها فقط تسلیحات سبک و تدافعی برای ارتش اوکراین را تامین می‌کردند ولی اکنون اوضاع تغییر کرده است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز شب گذشته گفت که هر یک از کشورها غربی که به اوکراین تسلیحات می‌فرستد نباید از مسئولیت خود در ادامه جنگ فرار کند.

سفیر روسیه: آمریکا به شکست نظامی اوکراین اعتراف می‌کند

آناتولی آنتونوف در این مصاحبه یادآور شد که مقامات ایالات متحده شروع به اعتراف به این واقعیت کرده‌اند که نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی شکست در درگیری هستند.

سفیر روسیه در واشنگتن افزود: هرچه می گذرد، در واشنگتن بیشتر و بیشتر به وضوح درک می کنند که ارتش اوکراین به طور جدی و شروع به فروپاشی کرده است. اخیراً مقامات آمریکایی شروع به اعتراف کردند که وضعیت جبهه به نفع طرف اوکراینی نیست و ما دائماً در مورد موفقیت های سربازان روسیه در آزادسازی مناطق بیشتری در امتداد خطوط تماس می شنویم.

عدم اتحاد کشورهای G۷ در موضوع توقیف دارایی‌های روسیه

آناتولی آنتونوف همچنین گفت که کشورهای G۷ در خصوص توقیف احتمالی دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین موضع گیری مشترکی ندارند.

سفیر روسیه افزود: تا آنجا که ما می دانیم، هنوز اتحادی در میان G۷ وجود ندارد. همه حاضر نیستند برچسب "دزد" را به سینه خود آویزان کنند. بسیاری از افراد عواقب منفی چنین اقداماتی را درک کرده و میدانند که در این صورت نظام بین‌المللی کنونی روابط مالی در حال فروپاشی است.»

به عقیده او، نگرانی مسکو در مورد عواقب چنین اقدامی بین بسیاری از کشورها مشترک است.

آنتونوف: واشنگتن ناتوان شده است

سفیر روسیه در ایالات متحده تاکید کرد که افزایش توهین‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین، تنها ناتوانی واشنگتن و فقدان عقل سلیم در سیاست فعلی ایالات متحده را نشان می‌دهد.

آناتولی آنتونوف با اشاره به غیرقابل قبول بودن چنین برخوردهایی، افزود که ایالات متحده همچنان به تلاش برای دفن روابط دوجانبه و تحمیل "شکست استراتژیک بر روسیه" ادامه می دهد. وی افزود: شواهدی مبنی بر ناتوانی ناشی از نتایج ضعیف سیاست خارجی دولت بایدن وجود دارد که یکی پس از دیگری دچار شکست می شود.

کرملین: آمریکا نمی‌تواند به توهین بایدن به پوتین افتخار کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده به سختی می تواند از طغیان لفظی دیگری از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احساس غرور کند.

پسکوف بدین ترتیب در مورد سخنرانی جدید بایدن که طی آن رئیس جمهور روسیه را "راهزن" خواند، اظهار نظر کرد و گفت: «بکار بردن چنین الفاظی برای رهبران کشورها خوب نیست و در شأن یک مقام دولتی نیست. این چیزی نیست که آمریکا بتواند به آن افتخار کند.»

پیش از این، در اواخر ماه فوریه نیز بایدن در جریان جمع آوری کمک‌های مالی در سانفرانسیسکو به پوتین توهین کرده و او را تهدیدی برای بشریت نامید.

دیپلمات روس: اوکراین به خاطر تصمیمات زلنسکی در خون غرق شده است

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، برای حفظ قدرت، قاطعانه آماده است کشورش را در خون مردم غرق کند.

این دیپلمات شب گذشته در نشست شورای امنیت گفت: زلنسکی هنوز متوجه نشده که چگونه مشکل ماندن خود در قدرت را حل کند، اما تاکنون نشان داده که برای این کار آماده است کل کشورش را در خون غرق کند و تا آخرین فرد اوکراینی را قربانی کند.

علاوه بر این، پولیانسکی تاکید کرد، کشورهای غربی حامی زلنسکی "نه تنها به نامشروع بودن او، بلکه در خصوص تمام جنایات و تصمیمات دیکتاتوری سکوت کرده و سخنی نمی‌گویند.

کربی: آمریکا نیروهای هسته‌ای روسیه را با دقت زیر نظر دارد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که ایالات متحده از نزدیک هر گونه تغییری در نیروهای هسته‌ای روسیه را زیر نظر خواهد داشت.

وی یادآور شد که تاکنون مقامات آمریکایی چیزی ندیده‌اند که این کشور را مجبور به افزایش سطح آمادگی رزمی نیروهای راهبردی خود کند. کربی گفت: ما این موضوع را به دقت دنبال می‌کنیم و چیزی نمی‌بینیم که ما را به این باور برساند که نیاز به تغییر سطح آمادگی نیروهای بازدارنده استراتژیک ما وجود دارد.»

اعلام آمادگی چین برای تسهیل مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین

گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور آماده است تا تمام حمایت‌های لازم را برای آغاز مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین ارائه کند.

او در جریان نشست شب گذشته شورای امنیت که به «امنیت و بازگرداندن صلح در اوکراین» اختصاص داشت، گفت: مقامات پکن مایلند تمامی امکانات لازم را برای مذاکرات بین روسیه و اوکراین فراهم کنند و به ایفای نقش سازنده در پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران کنونی ادامه خواهند داد.

وزیر خارجه فنلاند اعزام نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرد

الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند خواستار عدم رد امکان اعزام نیروهای غربی به اوکراین در درازمدت شد. به گفته وی، در صورت تشدید درگیری، ایالات متحده نباید قاطعانه با اعزام نیرو به اوکراین مخالفت کند.

او افزود: «این مهم است که در درازمدت همه چیز را رد نکنیم زیرا هرگز نمی دانیم که وضعیت چقدر جدی خواهد شد. اما مواضع فنلاند روشن است: ما در حال حاضر هیچ نیرویی اعزام نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم درباره آن بحث کنیم.»

سناتور آمریکایی پیشنهاد کرد که عرضه تسلیحات به اوکراین محدود شود

جیمز دیوید ونس، سناتور آمریکایی از ایالت اوهایو، لایحه‌ای را آماده کرده است که بر اساس آن، عرضه تسلیحات به اوکراین و تأثیر جو بایدن در تصمیم‌گیری درباره این تجهیزات به میزان قابل توجهی محدود خواهد شد.

این پیش نویس خواستار نظارت گسترده بر استفاده نهایی از اختیارات رئیس جمهور ایالات متحده برای تأیید ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین متمرکز است و مقررات سخت گیرانه تری را پیشنهاد کرده که توسط بازرس کل وزارت دفاع نظارت شود.

علاوه بر این، طبق این قانون باید هر ۳۰ روز یک بار گزارشی درباره نحوه استفاده از سلاح‌های ارسالی به اوکراین ارائه شود تا زمانی که سطح ردیابی مناسب سلاح‌ها از ۹۹ درصد فراتر رود. ونس معتقد است که ایالات متحده به اوکراین "ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی ارسال کرده، ولی اطلاع دقیقی از مقصد نهایی آنها وجود ندارد.

او گفت: «نیمی از تسلیحات، که استفاده و حمل و نقل آنها باید به شدت تحت نظارت باشد، بر اساس استانداردهای وزارت دفاع ردیابی نشدند. این وضعیت کاملا غیر قابل قبول است و اگر نتوان این استانداردها را حفظ کنند، ارسال سلاح باید محدود شود.»

کشورهای اروپایی در بازارهای جهانی برای اوکراین سلاح خریداری خواهند کرد

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، اعلام کرد که آلمان و دیگر متحدان اروپایی اش مقادیر زیادی سلاح برای اوکراین در بازارهای جهانی خریداری خواهند کرد.

به گفته وی، حامیان اوکراین "ائتلافی از قدرت‌ها" را در قالب رامشتاین ایجاد خواهند کرد تا مهمات توپخانه دوربرد را در اختیار کی‌یف قرار دهند. او گفت: هدف مشترک ما اطمینان از اینکه اوکراین می‌تواند به طور موثر از خود دفاع کند، باقی می‌ماند.

شولز امتناع از اعزام نیروی زمینی غربی به اوکراین را تایید کرد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، موضع قبلی خود در مورد اعزام نیروی زمینی غربی را به اوکراین تغییر نداده است. اشتفن هبستریت، سخنگوی کابینه وزیران آلمان با اعلام این مطلب، یادآور شد که صدر اعظم شولتز از قبل اطمینان داده که هیچ نیروی آلمانی در اوکراین وجود نخواهد داشت و این موضع گیری به هیچ وجه تغییر نکرده است.

کی‌یف از متحدان خود خواست تا از تولید سلاح در اوکراین حمایت مالی کنند

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اوکراین از متحدان غربی خود خواسته است که تولید تسلیحات در این کشور را تامین مالی کنند. الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین در مصاحبه با این روزنامه گفت: «سریع ترین راه برای شروع تولید، انجام آن در خاک اوکراین است»

به عقیده او، اوکراین ظاهراً می تواند برخی از تسلیحات پیشرفته را با قیمت کمتری نسبت به شرکای غربی خود تولید کند. کامیشین حتی مدعی شد که شرکت‌های دفاعی در اوکراین می‌توانند به تهدیدی رقابتی برای تامین کنندگان کشورهای اروپایی تبدیل شوند.

اوکراین در غیاب کمک ایالات متحده به گروه G۷ روی خواهد آورد

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین، اعتراف کرد که اگر ایالات متحده از کمک مالی به کی‌یف امتناع ورزد، اوکراین به کشورهای G۷ روی خواهد آورد.

به گفته وزیر اوکراین، کی‌یف "همیشه از نقطه نظر منافع خود به بهترینها امیدوار است" و افزود: دلایلی برای باور به دریافت سریع کمک های آمریکا وجود دارد. البته امیدواریم حمایت مستقیم از بودجه ادامه یابد. با این حال، اگر معلوم شود که حمایت ایالات متحده کافی نیست، در آن صورت اوکراین «گزینه B» را در نظر خواهد گرفت - از همه کشورهای G۷ بخواهد کمک های خود را برای جایگزینی ایالات متحده افزایش دهند.

مارچنکو افزود که کی‌یف همچنین می تواند برای دریافت وجوه به کشورهای اروپای شمالی مراجعه کند.

اوایل همان روز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک منبع گزارش داد که بدون کمک اضافی، وضعیت اوکراین ممکن است به فروپاشی احتمالی آن منجر شود.به نوشته این نشریه، در بدترین سناریو، نیروهای روسی از خطوط دفاعی اوکراین عبور خواهند کرد و در "بهترین" سناریو، کی‌یف با خسارات و تلفات بسیار سنگینی روبرو خواهد شد.

کلمبیا تجهیزات نظامی روسیه را به اوکراین منتقل نخواهد کرد

استانیسلاو کودریاوتسف، نماینده شرکت «راس تک.» روسیه در کلمبیا اعلام کرد که انتقال تجهیزات نظامی روسیه از کلمبیا به اوکراین در زمان دولت گوستاوو پترو، رئیس جمهور این کشور بعید است.

وی گفت: نمایندگان دولت آمریکا وعده داده اند در ازای بالگردهای میگ روسی به این کشور کمک مالی کنند. با این حال، مطابق با قوانین داخلی کلمبیا، بالگردهای خریداری شده از روسیه را نمی توان فروخت یا به کشورهای ثالث اهدا کرد.

به گفته این مقام روس، طرف کلمبیایی درک می‌کند که بر اساس شرایط مشخص شده در توافقات دوجانبه، صادرات مجدد یا انتقال رایگان تجهیزات روسی به کشورهای ثالث بدون توافق با مسکو غیرقابل قبول است.

قصد یونان از ارسال یک محموله بزرگ مهمات به اوکراین

رسانه‌های محلی گزارش دادند که دولت یونان به زودی مجموعه بزرگی از مهمات را به اوکراین خواهد فرستاد.

طبق این اطلاعات، این تسلیحات توسط جمهوری چک خریداری و مستقیماً به اوکراین ارسال خواهد شد. مقامات چک و یونان در حال مذاکره بر سر قیمت این سیستم ها هستند و به دنبال آن توافق دوجانبه امضا خواهد شد.

بروکسل هیچ مدرکی دال بر انتقال موشک‌های ایرانی به روسیه ندارد

یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا روز جمعه به خبرنگاران گفت که مقامات بروکسل هیچ مدرکی دال بر انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه ندارند. وی گفت: ما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر انتقال موشک های بالستیک ایران به روسیه نداریم.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل برگزار می شود. به گفته منابع آگاه، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا، مستقیماً به تهران سیگنال خواهد داد که با مسکو در زمینه تأمین موشک‌های بالستیک همکاری نکند.

پیشتر، در اواسط ماه فوریه، سفیر روسیه در تهران، آلکسی ددوف گفته بود که ادعای کشورهای غربی مبنی بر حمایت ایران از روسیه در درگیری در اوکراین صحت ندارد.

علاوه بر این، سفارت ایران در بروکسل نیز یادآور شده که تهران اظهارات اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا را مبنی بر تامین پهپادهای این جمهوری به روسیه تکذیب می‌کند.

اتحادیه اروپا در فکر چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه است

منابع مطلع در بروکسل به خبرنگاران گفتند که اتحادیه اروپا قصد دارد چهاردهمین بسته تحریم‌های ضد روسی را معرفی کند و این بسته در حال آماده سازی است. ظاهراً، این بسته شامل اقداماتی برای مقابله با دور زدن محدودیت های اعمال شده قبلی خواهد بود.

گفته می‌شود که این اقدامات هدفمند علیه بخش های خاصی از اقتصاد روسیه خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1224689 برچسب‌ها اوکراین

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: دولت حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، پشتیبان خود می‌داند
  • رئیس جمهور: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • دولت حوزه‌های علمیه را همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • دولت همواره حوزه‌های علمیه را اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود می‌داند
  • رئیس جمهور: دولت همواره حوزه‌های علمیه را همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • دولت حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • دولت همواره حوزه‌های علمیه را همراه و پشتیبان خود می‌داند
  • محمد مهاجری: آقای رئیسی، جدی می‌فرمایید یا شوخی می‌کنید؟! / رئیس جمهور کارکرد رسانه را تنها منحصر در ماله‌کشی می داند
  • آخرین تحولات اوکراین| تهدید زلنسکی به ادامه حملات به روسیه