Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@16:40:39 GMT

کاهش ۴۵۰ هزار تومانی نرخ سکه در ۴ روز

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۷۸۷

به گزارش پارس نیوز، 

روند کاهشی قیمت ارز و به تبع آن سکه در روز گذشته هم ادامه یافت.

سکه طرح جدید 100 هزار تومان، نیم سکه 200 هزار تومان، ربع سکه 100 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 24 هزار و 600 تومان افت قیمت داشت.

در بازار ارز هم دلار با 900 تومان کاهش 12 هزار و 600 تومان، یورو با افت 950 تومانی 14 هزار و 300 تومان و درهم با 320 تومان کاهش 3350 تومان فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود، علت اصلی کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر اعمال محدودیت در تراکنش کارت‌خوان‌ها برای هر کارت اعتباری است، چرا که چند ماه اخیر یکی از پدیده‌های حوزه ارز، فروش ارز در آن سوی مرزها و تبدیل آن به ریال بود. با توجه به عدم محدودیت در تعدد استفاده از کارت‌های اعتباری، دارنده یک کارت می‌توانست چندین بار در یک روز تراکنش 50 میلیون تومانی انجام دهد.

اما بانک مرکزی با اعمال محدودیت در انجام تراکنش‌ها و الزام بانک‌ها به رعایت سقف تراکنش کارت‌خوان‌ها، توانست تبدیل ارز در مرز، یا به عبارت بهتر قاچاق ارز را کنترل کند.

همین اقدام بانک مرکزی به سرعت اثرات محسوسی در بازار ارز داشت و از 20 آبان نرخ دلار و یورو به ترتیب 1700 تومان و 2 هزار تومان کاهش یافته و به نظر می‌رسد، نرخ ارز در سطوح 10 هزار تومان در بازار به تعادل برسد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دلار یورو کارت اعتباری بانک مرکزی قاچاق نرخ ارز ارز دلار کارت اعتباری نرخ ارز یورو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا

قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

براساس گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.

قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • سکه ۴۳ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان شد
  • آخرین قیمت طلا و سکه
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • سقوط میلیونی قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳