Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:31:20 GMT

مقایسه مشاغل پولساز ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۸۲۶

مقایسه مشاغل پولساز ایران و جهان

سمینار آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و جهان از سوی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز و به مناسبت هفته کارآفرینی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، "سمینار آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و برخی کشورهای جهان" با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری اشتغال و دانش‌آموختگان و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان فارس اولین سخنران این سمینار یک روزه بود که ماموریت اصلی این مرکز را فراهم کردن بستر برای کارآفرینی و تقویت رشته‌های شغل محور دانست.

زاهدی با تشریح الزامات کارآفرین شدن، گفت: هدف اصلی این دانشگاه، گذر از دانشگاه آموزش و پژوهش محور به‌سمت دانشگاه کارآفرین است.

مدیر شعبه‌سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی فارس نیز با یادآوری اینکه هفته آخر آبان به نام هفته جهانی کارآفرینی شناخته می‌شود، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان نسل سوم دانشگاه‌های ایران و دانشگاهی کارآفرین محسوب می‌شود.

اکبر زاهدیان‌نژاد، ضمن ارایه‌ی توضیحاتی در رابطه با مشاغل پردرآمد در ایران، گفت: براساس مطالعات علمی انجام شده در سال ۱۳۹۳، جراحان پلاستیک و قلب، دندانپزشکان فوق تخصص، طراحان لباس، مدرسان کنکور زیست‌شناسی در صدر مشاغل پردرآمد ایران قرار داشتند.

زاهدیان ‌ نژاد افزود: طبق مطالعات انجام شده در آمریکا پزشکان متخصص و جراحان و روان‌شناسان و پزشکان عمومی بیشترین میزان درآمد را کسب می‌کنند اما بالاترین میزان درآمد در انگلستان به مدیران بازاریابی، مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی، کارگزاران مالی و ... تعلق دارد.

مدیر شعبه‌سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی فارس گفت: شاه‌کلید پول‌دار شدن، درک واقعیت‌ها و پیدا کردن توانایی‌های منحصر بفرد خود است.

وی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این سمینار گفت: در شرایط کنونی که دولت‌ برای کوچک‌سازی بدنه تلاش می‌کند، راهی جز کارآفرینی و اشتغال‌زایی نداریم.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، زاهدیان نژاد ضمن معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی به‌عنوان تنها مرکز مستقل در کشور که به‌صورت اختصاصی در حوزه‌کارآفرینی و اشتغال فعالیت می‌کند، گفت: شعبه‌ این سازمان در جهاددانشگاهی فارس برنامه‌های متنوعی در حوزه‌ی مشاوره، آموزش‌های عمومی، تخصصی و ... دارد که امیدواریم دانشجویان و علاقمندان از این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به‌نحو بهینه استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي مشاغل پردرآمد منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رییس جهاددانشگاهی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان پرافتخار نیروهای مسلح

رییس جهاددانشگاهی در پیامی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان دلاور و پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در پیام حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی...»
و شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کُشت. و چون [ریگ به سوی آنان‌] افکندی، تو نیفکندی، بلکه خدا افکند.
(بخشی از آیه‌ی ۱۷ سوره انفال)

پس از ماه‌ها کشتار زنان و کودکان بی‌پناه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس و حمله بی‌شرمانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که شهادت هفت تن از عزیزترین فرزندان شجاع میهن اسلامی‌مان را به دنبال داشت، دلاورمردان کشورمان به مدد الهی،  وعدۀ نصرت حق را تحقق بخشیدند و حماسه‌ای بی‌نظیر و بی‌سابقه آفریدند.

همانگونه که ملت غیور ایران انتظار داشتند و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز به‌کرّات و بخصوص در خطبه‌های نماز عید فطر تاکید فرموده بودند که رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود؛  فرزندان رشید کشورمان، با عزمی راسخ عملیات غرورآفرین «وعده صادق» را با رمز «یا رسول‌الله (ص)» با موفقیت به انجام رساندند و موجی از نشاط و امیدآفرینی را در کشور، امت اسلام و در دل تمامی آزادی‌خواهان جهان پدید آوردند.

امروز همه باید به داشتن ایرانی مقتدر به خود ببالیم و بی‌شک این پیروزی بیانگر قدرت مردم باایمان ایران اسلامی، با اتکا به توان داخلی، اعتقاد به خودباوری و بهره‌گیری از دانش و فناوری بومی به‌دست‌آمده توسط جوانان، دانشگاهیان و دانشمندان این مرزوبوم است که رمز موفقیت مقابله با هرگونه تهدید خارجی به شمار می‌رود.

اینجانب با تبریک و قدردانی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان دلاور و پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، امیدوارم به‌زودی شاهد برگزاری جشن بزرگ آزادی قدس شریف و اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبری در بیت‌المقدس باشیم. 

حسن مسلمی نائینی
رییس جهاددانشگاهی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار
  • ایران موفق به ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک شد
  • قدردانی رییس جهاددانشگاهی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان پرافتخار نیروهای مسلح
  • قدردانی رییس جهاددانشگاهی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر