Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@09:54:55 GMT

آیت الله سبحانی کمک به مردم یمن را واجب کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۸۸۷۵

آیت الله سبحانی کمک به مردم یمن را واجب کرد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای تاکید کرد: در این برهه از زمان بر مؤمنین واجب است به کمک غذایی و درمانی مردم یمن بشتابند و به هر وسیله صدای مظلومانه آن ها را به گوش جهانیان برسانند.

وی در بیانیه خود آورده است: مردم مسلمان یمن که ملتی با ریشه تاریخی و تأثیر گذار هستند، روزگار سختی را می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیونها زن و مرد و کودک خردسال در معرض قحطی و گرسنگی و تلف قرار دارند که ستمگران برای آن ها به وجود آورده اند. تنها جرم آن ها عدم تسلیم در برابر خواست ظالمان سعودی و استعمارگران می باشد.


این بیانیه حاکیست: در این برهه از زمان بر مؤمنین واجب است با هماهنگی هلال‌احمر و مؤسسات مربوطه به کمک غذائی و درمانی آنان بشتابند و به هر وسیله صدای مظلومانه آن ها را به گوش جهانیان برسانند.


به گزارش ایرنا، ائتلاف سعودی به رهبری عربستان ششم فروردین سال 1394 با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت و نیز مقابله با جنبش انصارالله به این کشور حمله کرد.


سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و به اذعان مراجع حقوق بشری تاکنون این جنگ جان بیش از هزاران یمنی را گرفته است.


اکنون بیش از یک سوم جمعیت 29 میلیونی یمن در معرض قحطی شدید به سر می برند.


بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، میلیون ها یمنی هر دو روز، یک وعده غذا می خورند، 8 میلیون و 400 هزار تن دیگر اصلا اطلاعی از چگونگی تامین وعده غذایی بعدی خود ندارند، افزون بر آن که بسیاری از خانواده ها نیز هر هفته تنها دو وعده غذا می خورند.


با حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به تاسیسات زیربنایی یمن به ویژه مراکز بهداشتی، زیرساخت های این کشور از میان رفته و همین امر شدت شیوع بیماری های واگیردار مانند وبا را وارد مرحله بحرانی کرده است.
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کمک آیت الله سبحانی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات، گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است؛ لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد.

وی در گفتگو با ما، با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتار‌ها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است، اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و اینها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس