Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی شامگاه پنجشنبه در مراسم هیئت فرزندان شهدای اسلام در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با اشاره به واژه مقدس شهید گفت: در میان مردم هر جامعه‌ای کلماتی وجود دارند که از قداست خاصی برخوردار هستند و مردم نیز با دید و احترام خاصی از آن‌ها یاد می‌کنند البته احترام مردم به این واژه‌ها و قداست آن‌ها به خاطر آن کسانی است که کلمات به آن‌ها منتسب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توجه مردم به واژه شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شهید واژه‌ای است که مردم آن را با یک احترام خاصی بیان می‌کنند، زیرا شهدا برای حمایت از دین، قرآن، اعتقادات و میهن اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و جان خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اینکه شهید در اسلام، جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید آن‌هایی که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کردند، رستگار هستند و به همین جهت بر اساس روایات شهید بدون اینکه به اعمالش رسیدگی شود، وارد بهشت می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: والدین، همسران و به ویژه فرزندان شهدا به اینکه با شهدا نسبت دارند، افتخار کنند؛ هر کسی که به جامعه خدمت کند، مورد احترام مردم است، اما ارزش هیچ کدام به اندازه شهید نیست، زیرا خدمتی که شهدا به بشریت کردند بیش از هر خدمت دیگری است؛ آن‌ها با فدا کردن خود، امنیت را برای جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا را شمع‌هایی که به جامعه نور داده‌اند، توصیف کرد و گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و این را بدون تردید، مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی در ادامه به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: مردم ایران در زمانی که صدام و قدرت‌های پشتیبانش علیه ایران اسلامی جنگ را آغاز کردند، ایستادند و امروز نیز مردم ایران در مقابل این زورگویی‌ها و تحریم‌ها خواهند ایستاد؛ ترامپ مردم ایران را نمی‌شناسد و اساساً آمریکایی‌ها نمی‌دانند انقلاب ایران نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: دشمنان می‌خواهند خون پدران شهیدتان را پایمال کنند و شما نباید این اجازه را به آن‌ها بدهید و راه این هدف مهم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در ابتدای این مراسم، پدر شهید چهار ساله «طا‌ها اقدامی» که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید، گفت: تقدیر بر این شد که با ریخته شدن خون فرزند چهار ساله‌ام و همچنین مجروحیت همسرم مورد آزمون الهی قرار بگیرم و درک گوشه‌ای از مصائب سیدالشهدا (ع) به این شکل، بسیار شیرین است.

در این مراسم، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و جمعی از مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: چهل سالگی انقلاب شهدا ایثارگران بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی و مشاور استاندار در امور ایثارگران صبح امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1403 در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، حسین شرافتی در این نشست بر ضرورت نگاه ویژه به وضعیت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مدافعین حرم تیپ فاطمیون جامعه اتباع و مهاجرین خراسان رضوی تأکید نمود و بیان داشت ساماندهی این گروه از اتباع در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن مستمر بازدید، سرکشی و تکریم خانواده های شهدا  و ایثارگران اتباع توسط این اداره کل، خاطر نشان ساخت: مطابق با سیاستهای راهبردی سازمان ملی مهاجرت طرحها و برنامه های مختلفی جهت رسیدگی و ساماندهی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین خارجی کشور تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

امیرالله شمقدری نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین استان بر ضرورت ادامه روند خدمت صادقانه و بشردوستانه به ایشان تأکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند