Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:37:26 GMT

اصغری دومین حذف شده کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۳۳۱

اصغری دومین حذف شده کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست

با شکست کشتی‌گیر ژاپنی و ناکامی او در رسیدن به فینال کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان،مجتبی اصغری نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بخارست رومانی، یاماساکی از ژاپن که در دور نخست رقابت‌های وزن ۷۹ کیلوگرم برابر مجتبی اصغری نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۳ بر ۳ پیروز شده بود، در دیدار نیمه نهایی مقابل کنچادزه از گرجستان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا با این نتیجه، مجتبی اصغری نیز از دور رقابت‌ها کنار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیما اشفاقی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم با شکست در دور نخست این رقابت‌ها حذف شده بود.

همچنین مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفت و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز پس از شکست برابر رقیب ژاپنی و با توجه به فینالیست شدن این کشتی‌گیر ژاپنی به گروه بازنده‌ها رفت تا فردا(شنبه) برای رسیدن به مدال برنز رقابت کند.

آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم است که تا دقایقی دیگر در دیدار نیمه نهایی به روی تشک می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران

دومین روز مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد از صبح امروز در پنج وزن دوم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، روز دوم مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام " عبدالله موحد " با رقابت حدود 100 کشتی‌گیر از تیم‌های ایران، قزاقستان، هند و عراق در پنج وزن دوم در شهرستان بابلسر آغاز شد. 

کشتی گیران شرکت کننده در این جام، در پنج وزن دوم 48 – 55 – 65 – 80 و 110 کیلوگرم امروز سه شنبه، 28 فروردین روی دو تشک در سالن شهیدان نوبخت شهر بابلسر برای کسب عنوان قهرمانی با هم سرشاخ خواهند شد.

مسابقات رده بندی و فینال این وزن‌ها نیز عصر سه شنبه با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار می‌شود.

در روز نخست این مسابقات نیز 112 کشتی‌گیر در پنج وزن 45- 51- 60 – 71 و 92 کیلوگرم با هم رقابت کردند که در نهایت کشتی گیران ایرانی در هر پنج وزن صاحب نشان‌های طلا شدند.

در دیدارهای پایانی وزن 45کیلوگرم،  امیرعباس رمضانی (ایران)  پاراتمش سوریکانت (هند)، در وزن 51 کیلوگرم: سام ارشد (ایران) بنیامین امیدی (ایران)، در وزن 60 کیلوگرم: یاسین طیبی (ایران)  مبین گردشی (ایران)، در وزن 71 کیلوگرم:  ابوالفضل شمسی پور (ایران) صالح محمدی (قم) و در وزن 92کیلوگرم: امیررضا علی پور (ایران)  امیرحسین محمدی (ایران) صاحب مقام‌های قهرمانی و دومی شدند.

این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران را نیز دارد، در 10 وزن برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات تیم هند با 20 کشتی‌گیر، عراق با 13 کشتی‌گیر و قزاقستان با 10 کشتی‌گیر حضور دارند. 

همچنین نفرات اول تا دهم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به همراه یک تیم از منتخب شهرستان بابلسر و یک تیم از منتخب مازندران به روی تشک خواهند رفت.

نخستین دوره این مسابقات به میزبانی شهرستان آمل و دومین دوره آن در شهرستان بابلسر زادگاه این پهلوان کشتی مازندران برگزار شد.

عبدالله موحد، زاده 29 اسفند 1318 در بابلسر با 6 مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد. 

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال 1968 و در المپیک مکزیکوسیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به دست‌آورد، اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک 1972 بازماند.

این کشتی‌گیر نامی ایران، کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد، زیرا غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران، قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد
  • پهلوانان ایران در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • ۴ فینالیست ایران در روز دوم کشتی فرنگی آسیا
  • آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران
  • تیم منتخب کشتی آزاد وارد قرقیزستان شد
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ کشتی گیران ایرانی بر روی تشک رفتند
  • معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد
  • شکست تلخ؛ دست امیر عبدی از مدال آسیایی کوتاه ماند
  • دومین مدال ایران در کشتی قهرمانی آسیا
  • تیم منتخب کشتی آزاد عازم قرقیزستان شد