Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@16:09:29 GMT

مارادونا: دوست دارم سرمربی رئال مادرید شوم!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۴۴۹

به گزارش ایلنا، دیه‌گو مارادونا پس از تمرین دادن تیم مکزیکی دورادوس، مصاحبه‌ای با روزنامه مارکا داشت و درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

آیا دوست داری در اسپانیا مربیگری کنی؟

 بله اما باید پروژه بلندمدتی باشد، نه اینکه یک مربی را بیاورند که فقط او را آورده باشند. همچنین برای رئال مادرید خوب است که پس از این همه قهرمانی، استراحتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا زمان تصحیح اشتباهات است و فکر کردن به اینکه آیا دو مدافع کناری فضا را می‌بندند، آیا مدافعان میانی بازی ترکیبی انجام می‌دهند، آیا دو هافبک میانی به هم کمک می‌کنند و از این چیزها. حالا زمان این کار است. خود من به‌عنوان مربی باید چیزهای زیادی یاد بگیرم و به همین دلیل فکر می‌کنم که به منچستر می‌روم و از مورینیو چیزهای زیادی خواهم پرسید.

چرا مورینیو؟

 چون او بی‌تردید بهترین است.

از پپ هم بهتر؟

 برای من بله. مو بهترین است. به نظرم پپ از سکوی پرتابی که یوهان کرویف در اختیارش قرار داده بود استفاده کرد. بارها گفته‌ام که تیکی-تاکا را گواردیولا اختراع نکرد. این فوتبال کار ال‌فلاکو (لقب کرویف) بود. در حال حاضر پپ می‌تواند هر بازیکنی که در دنیا می‌خواهد را بخرد. اینطوری تیکی-تاکا آسان‌تر می‌شود.

فکر می‌کنی چرا حرفی که درباره مسی زدی تا این حد پرسروصدا شد؟

 درباره چه چیزی حرف می‌زنی؟

اینکه گفتی دلیلی ندارد مسی لیدر تیم باشد، در حالی که پیش از بازی 20 بار به دستشویی می‌رود.

 همه‌اش دروغ است.

تو نمی‌خواهی با مسی درگیر شوی؟

 لیو دوست من است و من هرگز درباره یک دوست چیز بدی به صورت علنی نمی‌گویم. من حرفم را رودررو می‌زنم، نه از طریق مصاحبه. درباره لیو، همه چیزی که گفتم این بود که او پدیده است. چیز بیشتری نگفتم. بازیکنانی هستند که 20 بار به دستشویی می‌روند اما من هرگز به مسی اشاره نکردم. اتفاقا برعکس، چیزی که در جام جهانی 2010 از لیو خواستم این بود که عوض شود، به زمین برود، دنبال توپ باشد و کاری انجام دهد که دیگران نمی‌توانند انجام دهند. دیگران خودشان را از توپ مخفی می‌کنند. من می‌خواهم بگویم که علاقه‌ای بی‌‌قیدوشرط به لیو دارم.

آیا پس از این ماجرا با او حرف زده‌ای؟

 از زمانی که مسی به بارسلونا پیوسته، آنها می‌خواهند ما همیشه با هم دعوا کنیم.

چه کسی؟ چرا؟

 نمی‌دانم چرا تا این حد به او و من گیر می‌دهند. لیو را می‌توان برای مثال با رونالدینیو مقایسه کرد. رونالدینیو تاثیر بسیاری بر بارسلونا گذاشت ولی به هر دلیلی هیچ‌کس او را به خاطر نمی‌آورد. بارسلونا همین است. آنها اسطوره‌هایشان را خیلی سریع فراموش می‌کنند. مثلا ریوالدو را ببینید که پس از گلی که از میانه میدان به اتلتیکو زد یا ضربه برگردانی که مقابل والنسیا به ثمر رساند چه شد. هیچ‌کس او را به یاد نمی‌آورد. شما می‌دانید که رسانه‌های بارسلونا چطور هستند. آنها می‌خواهند که ما با هم دعوا کنیم اما من با لیو غذا خواهم خورد، فوتبال-تنیس بازی خواهیم کرد و کنار هم خوشحال خواهیم بود.

برای اینکه به این ماجرا پایان بدهیم: شاید تو می‌خواهی با صحبت درباره دستشویی رفتن بگویی که مسی آن توانایی رهبری که نسل‌های پیش داشتند را ندارد؟

 بی‌فایده است که بخواهید یک بازیکن سبک خود را عوض کند. لیو را در پست مدافع راست بگذارید و ببینید چقدر از او عبور خواهند کرد. بی‌فایده است که به روش دیگری بازی کنید. من عاشق لیو هستم، پس از باخت چهار بر صفر مقابل آلمان در جام جهانی 2010، دیدم که در رختکن گریه می‌کند. من می‌گویم که وقتی او عصبانی است، واقعا عصبانی است. بازیکنانی بودند که از پیش، بلیت پرواز بازگشت به آرژانتین را خریده بودند اما لیو این کار را نکرد. لیو کار درست را انجام می‌دهد و به همین دلیل بود که صدای گریه او را در حمام شنیدم.

به نظرت او به تیم ملی برخواهد گشت؟

 فکر می‌کنم بله. خواهیم دید که چه می‌شود. اگر او برنگردد ما دچار بحران خواهیم شد چون هیچ‌کس را نداریم که مانند او باشد.

بابت اینکه مارادونا هستی، دوست داشتی در مادرید به تو شانس مربیگری داده می‌شد؟

 با تمام وجود. من با تمام وجود می‌توانستم مربی مادرید شوم اما اوضاع به این سمت پیش نرفت. حالا در دورادوس هستم و راضی‌ام. من بنجا را خواهم دید (نوه او که پسر سرخیو آگوئرو است) و رابطه خوبی هم با آگوئرو دارم. او پدر خوبی است و انسانی بزرگ است.

صحبت از آگوئرو شد. به نظرت سیتی بخت اول قهرمانی در لیگ قهرمانان است؟

بله، آنها می‌توانند قهرمان شوند. پیش‌تر درباره پپ صحبت کردم و روشن است که او مربی‌ است که فوتبال را بهتر از خیلی از افرادی می‌فهمد که فکر می‌کنند فوتبال بلد هستند ولی تیمشان سه بر صفر می‌بازد. آگوئرو می‌تواند فاتح لیگ قهرمانان شود اما من به بچه‌های آرژانتین می‌گویم که لیگ قهرمانان عالی است اما جام جهانی هم زود از راه می‌رسد. آنها لازم نیست فقط به لیگ قهرمانان فکر کنند.

نظرت درباره فروش کریستیانو چیست؟

 به نظرم این انتقال خوبی برای کریستیانو بود. او با تمام وجود برای مادرید بازی کرد، ولی حالا در ایتالیا بیشتر از فوتبال لذت می‌برد و فلورنتینو هم همیشه در حال برنامه‌ریزی است. زمانی که او دید رونالدو در هر بازی فقط یک گل می‌زند او را فروخت.

اما حالا در مادرید، جای خالی او حس می‌شود.

 روشن است اما همیشه گفته‌ام که یک بازیکن یک باشگاه را نمی‌سازد. مادرید خود را بازخواهد یافت. آنها دوباره پیروز خواهند شد. آنها تیمی عالی دارند اما حقیقت این است که CR7 به گلزنی ادامه خواهد داد و مردم خواهند پرسید که او چرا فروخته شد. من همیشه می‌گویم که فلورنتینو فرد باهوشی است و بی‌دلیل نبوده که او را فروخته است.

منبع: مارکا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آرژانتین رئال مادرید رسانه فوتبال مارادونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس

لئو یکی از ماندگارترین قاب‌های دوران حرفه‌ایش را در سال 2017 و در برنابئو به نمایش گذاشت.

طرفداری | لیونل مسی در سال 2017 یکی از به‌یادماندنی‌ترین شادی‌های گل و قاب‌های تاریخ فوتبال را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به نمایش گذاشت.

اگر در مورد لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال بخواهیم یک قاب و یک اتفاق را که پررنگ‌تر از بقیه باشد به ذهن بسپاریم کدام تصویر است؟ بدون شک ذهن اکثر فوتبال‌دوستان به سمت گل و شادی پس از گلی می‌روند که امروز سالروز ۷ سالگی آن است. ال‌کلاسیکوی سال 2017 یکی از به یاد ماندنی‌ترین ال‌کلاسیکوهای تاریخ بود.

دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در طول بازی به شدت به سمت دروازه یکدیگر در حال حمله بودند و بازی تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی دنبال می‌شد. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان می‌رسد، لیونل مسی، ستاره بارسلونا، در دقیقه 92 گل پیروزی‌بخش آبی‌اناری‌ها را به ثمر می‌رساند. مسی در این ال‌کلاسیکوی حماسی نه تنها در وقت‌های تلف‌شده گل پیروزی‌بخش تیمش را زد، بلکه 500اُمین گل دوران حرفه‌ای خودش را هم برای بارسلونا نیز به ثمر رساند.

در حالی که تماشاگران حاضر در استادیوم سانتیاگو برنابئو و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سرتاسر جهان منتظر سوت پایان بازی با تساوی 2-2 بودند، این مسی بود که با کمک هم تیمی‌هایش یک صحنه به یادماندنی خلق کرد، یک شوت دقیق به کنج دروازه رئال مادرید و از تن خارج کردن لباسش و نمایش پیراهن شماره 10 به سکوهای سانتیاگو برنابئو. نمایش پیراهن شماره 10 لئو در بین تماشاگران بهت‌زده رئال مادرید یکی از به‌یادماندنی‌ترین قاب‌های تاریخ فوتبال را به نمایش گذاشت. در پایان آن فصل اما رئال مادرید با 93 امتیاز قهرمان لالیگا شد و بارسلونا با 90 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی جای گرفت.

برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم  

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!
  • شوک به رئال: بلینگام و رودریگو مریض شدند!
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟
  • 7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس