Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:30:45 GMT

سمنان| خام‌فروشی محصول پسته در دامغان متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۴۶۰

سمنان| خام‌فروشی محصول پسته در دامغان متوقف شود

نماینده مردم شهرستان دامغان با اشاره با ارزش افزوده بالای محصول فراوری شده پسته گفت: باید خام‌فروشی محصول پسته در دامغان متوقف شود. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ استانها سمنان نظرات

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، با بیان اینکه خام‌فروشی مانع کسب ارزش افزوده بالا از محصول پسته می‌شود به تردد سالانه 20 میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش اعظمی از پسته دامغان در این مسیر به صورت خام به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش کمی از پسته‌های دامغان به دلیل فروش در محورهای اصلی باقی می‌ماند خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر پسته دامغان، بخشی از پسته تازه خراسان و کرمان نیز در مسیر دامغان به فروش رسیده است.

نماینده مردم شهرستان دامغان با اشاره به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان دامغان گفت: در چند سال اخیر سه کارخانه‌ فرآوری پسته در دامغان راه‌اندازی شده است که ظرفیت  آن به 20 هزار تن می‌رسد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر سه کارخانه فرآوری پسته در دامغان ، یک کارخانه دیگر در محور سمنان –دامغان در حال احداث بوده که دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اذعان به اینکه فرآوری پسته می‌تواند ارزش افزوده فراوانی را برای شهرستان دامغان به دنبال داشته باشد افزود: علاوه بر توسعه صنایع فرآوری محصول پسته باید از خام‌فروشی این محصول نیز جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان با اشاره به میزان برداشت پسته در سال گذشته گفت: سال گذشته 43 هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال میزان محصول پسته در این شهرستان به علت سرمازدگی به یک‌سوم کاهش یافت.

انتهای پیام/ح

R41366/P1357/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته