Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@16:42:09 GMT

همایش گرامیداشت دهه وقف در شیروان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۴۷۸

همایش گرامیداشت دهه وقف در شیروان برگزار شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش دهه وقف با حضور واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرک در آستان مقدس امامزاده حمزه الرضا(ع) شهرستان شیروان جمعه، 25 آبان‌ماه برگزار شد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این همایش با بیان تبریک دهه وقف گفت: پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین است و ایشان آمده تا خوبی و بدی را به ما معرفی کرده و ما را از تاریکی و گمراهی نجات داده و به سوی نور هدایت کند که این همان امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) در رابطه با بحث وقف افزود: انسان وقتی که از دنیا می‌رود، پرونده عمل بسته می‌شود به جز چهار گروه. اول کسانی که فرزندان صالحی را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند، دوم کسانی که درختی بکارند و سوم کسانی که تالیفی داشته باشند و چهارم  واقفین و کسانی که صدقه جاریه دهند. حجت‌الاسلام آسوده در ادامه اظهار کرد: همه کارهایی را که در بحث وقف انجام می‌شود به پشتوانه کمک خیرین، واقفین نیک اندیش، امام جمعه و ائمه جماعات مساجد شهرستان است. وی با بیان اینکه 1600 نوع نیت وقف در کشور اجرایی می‌شود، افزود: تمامی درآمدهای موقوفات طبق نیات واقفین صرف امور مدیریتی، فرهنگی، درمانی، کمک به افراد نیازمند، عمرانی و یا آبادانی همان موقوفه می‌شود. حجت‌الاسلام کوثری، امام جمعه شیروان نیز در این همایش گفت: کار برای خدا حرف و حدیث زیادی دارد و درود خدا بر واقفین و کسانی که در امر خیر هستند. وی افزود: وقف اندوخته آخرتی ما است و هر سال باید به این دفترچه اندوخته پول واریز کنیم و هیچ بانکی و هیچ فردی مثل خداوند متعال به این دفترچه‌ها سود پرداخت نمی‌کند. کوثری گفت: صدقه و زکات موجب برکت مال انسان می‌شود و خوشا به حال واقفین که حساب پس‌انداز باز کرده و همیشه از آن بهره‌مند می‌شوند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز در این همایش ضمن تشکر از زحمات تمامی خیرین و واقفین گزارش فعالیت‌های انجام گرفته و در حال اجرا را ارائه کرد. در پایان از زحمات جمعی از واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، فعالین فرهنگی، هیئت امنای نمونه و اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد. حسینعلی ظفری  انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: همایش دهه وقف شیروان ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، این مراسم معنوی از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی میرزاده در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع (شب نوزدهم)، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی (شب بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل (شب بیست‌وسوم) ادامه پیدا می‌کند.

مناجات‌خوانی در شب‌های قدر در دانشگاه تهران با نوای حاج مرتضی طاهری و کربلایی حامد فراهانی از ساعت ۰۰:۲۰ بامداد و مراسم قرآن به سر از ساعت ۱ بامداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی (شب نوزدهم و بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان (شب بیست‌وسوم) برگزار می‌شود.

حضور در مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برای عموم آزاد است.

کد خبر 6064167

دیگر خبرها

  • مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان برگزار می‌شود
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم امام خمینی (ره)
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس
  • ‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد