Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@23:03:37 GMT

کشت کینوا در هشت هکتار از اراضی مانه و سملقان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۵۸۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی محمدی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی مانه و سملقان در حاشیه کارگاه آموزشی که با هدف توسعه کشت کینوا در این شهرستان برگزار شد گفت: این گیاه برای جایگزینی محصولات پرآب طلب کشت می شود.

فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کینوآ کینوا غلات مانه و سملقان خراسان شمالی کارگاه آموزشی کم آب طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیتها، افزایش بهره‌وری منابع و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌شود.

مجتبی روح الامین، با بیان اینکه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای مهم سازمان امور اراضی کشور است، افزود: یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

روح الامین، با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است،افزود: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روشهای جداگانه‌ای بهره برد.

وی اظهار کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، از جمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمینها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی و تسهیلاتی برای این کار در نظر گرفته شود.

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستا‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از رو‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین اضافه کرد: شهرستانهای اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت برای صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • کشت بهاره در ۳۵۰ هکتار از اراضی دهکهنه روگر