Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@02:58:29 GMT

جراحی بینی پرطرفدارترین و شایع ترین عمل زیبایی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۶۴۲

جراحی بینی پرطرفدارترین و شایع ترین عمل زیبایی

رئیس انجمن جراحی پلاستیک با بیان اینکه جراحی بینی جزو پرطرفدارترین و شایع‌ترین اعمال زیبایی است، گفت: عمل زیبایی پلک، شکم، کشیدن صورت نیز دیگر اعمال زیبایی هستند که در کشور انجام می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر علی بیژنی رئیس انجمن جراحی پلاستیک با حضور در گفتگوی 18:30 شبکه خبر درباره عمل جراحی و زیبایی بینی و تبلیغات در این حوزه گفت: یکی از معزلات بزرگ ما فضای مجازی و تبلیغاتی است که اطلاعات غلط به بیمار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: عمل جراحی بینی باید به گونه ای باشد که فرم نرمال داشته باشد. کسی که مراجعه می کند بیمار نیست بلکه بدنبال تغییرات است و پزشک است که باید تشخیص دهد بینی بیمار را عمل کند یا نه.    او افزود: باید عوارض عمل جراحی زیبایی را به بیمار گفت و این اعمال جراحی در جهت درمان انجام شود. رابطه خوب باید بین پزشک و بیمار برقرار باشد و بیمار بتواند به پزشک اعتماد کند. توصیه می شود برای عمل جراحی زیبایی بیمار با چند نفر مشورت کند و درباره پزشک مورد نظر تحقیق کند و اینکه آیا پزشک جراح مربوطه عضو انجمن جراحان پلاستیک هست یا خیر؟ بنابراین باید سابقه وی در سازمان نظام پزشکی تحقیق شود.  دکتر بیژنی گفت: فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک است که می تواند عمل جراحی زیبایی را انجام دهد اما متخصص جراحی عمومی نیز می تواند جراحی شکم و سینه را انجام دهد اما اعمال دیگر جراحی را اجازه ندارند.

او افزود: تعداد زیادی از تکنسین ها کار عمل زیبایی را انجام میدهند که کار جراحی را در مطب پزشکان و با همکاری پزشکان این کار را انجام میدهند. بنابراین باید قوانین بازدارنده در این زمینه باشد تا از بازار آشفته اعمال جراحی زیبایی جلوگیری شود.
 او گفت: در این زمینه معزلاتی وجود دارد که برای بیمار بسیار خطرناک است به گونه ای که حتی در برخی آرایشگاه ها تزریق ژل و بوتاکس صورت می گیرد که ممکن است یک واکنش ناگهانی برای شخص ایجاد کند. تزریق بوتاکس در مطب نیز نگرانی هایی را بدنبال دارد.  دکتر بیژنی درباره اعمال جراحی منتسب به حیوانات نیز گفت: امکان ندارد یک متخصص جراحی پلاستیک این اعمال را برای بیماری انجام دهد، حتی اگر خود بیمار چنین درخواستی داشته باشد، چرا که انجام چنین اعمالی در شأن یک جراح پلاستیک نیست.  او افزود: متاسفانه به دلیل نبود قوانین بازدارنده در این زمینه این اعمال جراحی غیر متعارف انجام می شود. استقبال جوانان نیز از اینگونه جراحی های نامتعارف معزل اجتماعی است این جراحی ها مشکلاتی ایجاد می کند که قابل پیش بینی نیست.
 او افزود: در گذشته قانونی داشتیم که هر پزشکی می تواند هرگونه عمل جراحی را انجام دهد اما از سال 83 در ماده 31 نظام پزشکی آمده است: پزشکی که در یک رشته تخصصی خاص تبحر پیدا کرده می تواند آن عمل جراحی خاص را انجام دهد و باید مجوز جراحی داشته باشد بنابراین غیر از موارد اورژانسی پزشکان حق ندارند وارد حیطه سایر پزشکان شوند.
 دکتر مهدی خواجوی رئیس انجمن گوش و حلق و بینی دیگر مهمان برنامه درباره جراحی بینی در کشور گفت: جراحی زیبایی بینی در کشور ما فراوان انجام می شود و تبلیغات در این زمینه زیاد است.     او افزود: جراحی زیبایی جراحی است که نیاز طبی و جسمی نسبت به آن وجود ندارد هرچند در اکثر مواقع با مشکلات تنفسی و عملکردی بینی نیز همراه است که سعی می شود مشکلات در عمل جراحی برطرف شود.  او افزود: برای جراحی بینی معیارهایی وجود داردکه این معیارها تعریف شده است. هارمونی که بینی باید در صورت داشته باشد و هارمونی آن نسبت به اندام ها و دیگر اعضای صورت نیز اصول علمی خود را دارد و از این اصول نمی توان پا را فراتر قرار دارد.
 متقاضی عمل بینی در درجه اول کسی است که باید از عمل رضایت داشته باشد و می تواند درخواست کمتر از حد عمل جراحی تعریف شده را داشته باشد اما اگر از حد تعیین شده درخواست بیشتری داشته باشد جراح نباید تخطی کند و باید به بیمار اطلاعات بدهد و با وی به توافق برسد اما تن دادن به خواسته های غیر منطقی از نظر پزشکی و جراحی صحیح نیست.
دکتر مهدی خواجوی افزود: پزشکی این نیست که شخص یک دوره تکنیکی را انجام دهد بلکه برای گرفتن هر تخصص سپری کردن دوره پزشکی عمومی است که باید گذرانده شود و نیاز به پشتوانه علمی دارد. رعایت اصول علمی در جراحی بسیار مهم است که با کسب تجربه به تبحر پزشک کمک می کند بنابراین نداشتن پشتوانه علمی موجب صدمات جبران ناپذیر می شود.  او افزود: جراحی زیبایی تا جایی می تواند پیش برود که لطمه ای به عملکرد هیچ عضوی وارد نکند. تمام رشته های پزشکی چون با جان انسان در ارتباط است و می تواند زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد باید پزشک مراحل مدارج آکادمیک و دانشگاهی را در بدست آوردن تخصص طی کند. او افزود: 80 سال پیش زمانی بود که یک پزشک چندین عمل جراحی را انجام می داد اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و شاخه های مختلف پزشکی اعمال جراحی در جهت رساندن نفع به بیمار و ارائه کار بهتر است.
 
رئیس انجمن گوش و حلق و بینی درباره استفاده از دستگاه های کوچک کننده بینی نیز گفت: برای عمل های جراحی مبنای علمی مهم است بنابراین استفاده از قالب در شکل گیری بینی کاری انجام نمی دهد و صحت ندارد.  او افزود: تبلیغات در انجمن پزشکان پیگیری می شود و اکثریت پذیرفته اند که این کار دور از شان پزشکی است. از نظر قوانین نظام پزشکی تبلیغ کردن برای کار پزشکی ممنوع است فقط باید تغییر محل کار پزشک اطلاع رسانی شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جراحی زیبایی جراحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته

علی دایی که معمولا چهره‌های سرشناس نیز برای عکی گرفتن با او مشتاق هستند اینبار کنار محمدرضا شایع، رپر مشهور ایرانی دیده شد. شایع خواننده رپ ایرانی و ساکن تهران در اینستاگرامش عکسی مشترک منتشر کرد که در آن در کنار علی دایی حضور دارد.

این دو چهره مشهور یکدیگر را در یکی از رستوران‌های معروف و لوکس محله فرشته ملاقات کرده‌اند.

 

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز