Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:06:01 GMT

نخست‌وزیر انگلیس کابینه‌اش را ترمیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۶۸۶

نخست‌وزیر انگلیس کابینه‌اش را ترمیم کرد

لندن – ایرنا – پس از کناره‌گیری وزیران برگزیت و کار و امور بازنشستگی انگلیس در اعتراض به‌پیش نویس توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که جانشین این افراد انتخاب‌شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «استیون بارکلی» معاون پیشین وزیر بهداشت و «امبر را» وزیر پیشین کشور به ترتیب به‌عنوان وزرای جدید برگزیت و کار و امور بازنشستگی انتخاب‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمتر از 24 ساعت بعد از اعلام نخست ‌وزیر انگلیس درباره موافقت اعضاء دولت با پیش‌نویس خروج از اتحادیه اروپا 'دومینیک راب' وزیر پیشین برگزیت در نامه‌ای به «ترزا می» نوشت که این توافقنامه، در موضوع آینده مرزی دو ایرلند تمامیت ارضی انگلیس را تهدید می‌کند. او همچنین متذکر شد که با طرح پیشنهادی موسوم به «بک استاپ» به‌عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند مخالف است. راب مدعی است که نخست‌وزیر در مراحل پایانی تنظیم پیش‌نویس توافقنامه برگزیت او را دور زده و در جریان تغییرات نهایی قرار نداده است.
پس از او، «استر مک وی» وزیر پیشین کار و امور بازنشستگی از تصمیم خود برای کناره‌گیری از دولت خبر داد و در نامه‌ای به نخست‌ وزیر نوشت: پیش‌نویس توافقنامه برگزیت با آرمان‌های رأی مردم انگلیس در همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا مغایرت دارد.
وی ادامه داد: اصلاً خوب نیست که به مردم وانمود شود این توافق به رأی آن‌ها احترام می‌گذارد درحالی‌که برای همگان محرز است که چنین نیست.
این سیاستمدار انگلیسی افزود: پیش‌نویس توافقنامه برگزیت که به‌زودی توسط کل کشور ارزیابی می‌شود به این معناست که ما 39 میلیارد پوند در ازای هیچ، به اتحادیه اروپا می‌دهیم.
وی افزود:ما از موضع عدم توافق بهتر از دست‌یابی به توافق بد است به موضعی رسیده‌ایم که هر توافقی بهتر از عدم توافق است.
نخست ‌وزیر انگلیس چهارشنبه‌ شب گذشته پس از پایان نشست طولانی پنج‌ساعته با اعضاء کابینه در دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد که دولت با پیش‌نویس توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا موافقت کرده است.
براساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس قصد دارد تا ماه مارس سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. نخست‌وزیر انگلیس اینک بایستی این توافقنامه را برای رأی‌گیری و اجرا به تصویب پارلمان برساند.
نشست سران اتحادیه اروپا درباره برگزیت قرار است 25 نوامبر در بروکسل برگزار شود.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس ترزا مي برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائیل به جوزپ بورل هشدار داد

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ام روز دوشنبه از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا از انتقاد بیشتر از اسرائیل خودداری کند.

کاتس در ایکس، که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شود، در اظهاراتی عجیب ادعا کرد: اسرائیل اجازه می‌دهد تا کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه از طریق زمین، هوا و دریا برای هر کسی که مایل به کمک باشد، برسد. زمان آن رسیده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله (لفظی) به اسرائیل را متوقف کند و حق ما برای دفاع از خود را به رسمیت بشناسد. 

پیش از این بورل اسرائیل را به ایجاد قحطی و استفاده از «گرسنگی به عنوان سلاح جنگی» در نوار غزه متهم کرده بود.

او از تغییر نگاه افکار عمومی نسبت به جنگ غزه و کاهش حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: مردم بیشتری نگران چیزی هستند که من مطمئناً می‌توانم آن را قتل عام بنامم. حدود ۳۰ هزار غیر نظامی کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: ما در اتحادیه اروپا اولویت‌هایی را (درباره قضیه فلسطین) تعریف کرده‌ایم. یکی از اولویت‌ها این است که به دنبال راه‌حل دو دولتی باشیم و به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که سرزمین و دولت خودشان را داشته باشند. مطمئناً ما ترجیح می‌دهیم (در اسرائیل) رهبری روی‌کار باشد که با این رویکرد سازگار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می‌رسد شما فکر نمی‌کنید بنیامین نتانیاهو با این رویکرد سازگار است»، اظهار داشت: نتانیاهو می‌گوید که او قاطع‌ترین مخالف این راه‌حل است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اسرائیل: بورل دست از حمله به ما بردارد
  • وزیر خارجه اسرائیل به جوزپ بورل هشدار داد
  • وضعیت عجیب نوار غزه
  • انتخاب اولین رهبر سیاه پوست در اروپا /  متولد زامبیا ، نخست وزیر ولز بریتانیا 
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • «وان کتینگ» اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • بلژیک: تل‌آویو نباید از گرسنگی به‌مثابه سلاح جنگی استفاده کند
  • «اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید