Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:21:07 GMT

رئیس پلیس: نباید دربرخورد با مجرمان زیاده‌روی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۸۰۵

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار ببندد، گفت: نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی در همایش معاونان خدمات قضایی کلانتریها و پلیسهای تخصصی از نیروهای انتظامی خواست که از شلوغی محل کار و کار زیاد در کلانتریها خسته نشده و خطاب به نیروهای انتظامی اظهار کرد: بدانید که رسیدگی به درخواستها و مشکلات مردم، ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری نباید فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تاثیر بگذار و با مردم بد رفتاری کنید بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیریم، متذکر شد: باید مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنها رفته آگاه است و پیگیری می‌کند، نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

رحیمی خطاب به نیروهای انتظامی گفت: شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش، سخن و قلم شما در صدور حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود، در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی، لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های کلانتریها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع دهید.

رحیمی یادآور شد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روشهای کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روشهای پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

سرهنگ  محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی قضایی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری قاچاق خودرو را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، گفت: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند و مالک انبار پرونده را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد